Toon posts:

Advies gevraagd voor bouwen WebWinkel

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij wat info geven over het bouwen van een webwinkel, wat voor programma's kun je hier het beste voor gebruiken?? En bij welke webprovider kan ik hem het beste hosten?? En misschien nog wat handige tips, die zijn altijd welkom natuurlijk.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

o.a. [topic=217806/1/25]

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:45 schreef Kamikazer het volgende:
Wie kan mij wat info geven over het bouwen van een webwinkel, wat voor programma's kun je hier het beste voor gebruiken?? En bij welke webprovider kan ik hem het beste hosten?? En misschien nog wat handige tips, die zijn altijd welkom natuurlijk.

Alvast bedankt :)
Ik denk persoonlijk dat PHP en MySql ( = database ) het beste geschikt zijn hiervoor. Maar dit komt omdat dit makkelijk te begrijpen (lees: redelijk makkelijk) scripting taal is.
Als je gewoon ctrl-c / ctrl-v wilt doen moet je even naar hotscripts.com gaan en dan naar PHP. Daar staan genoeg webwinkels, kant en klaar.

Wees dan wel even zo redelijk om de layout aan te passen, anders krijgen de mensen van die vorgekauwde koek...

Verder wens ik je veel succes ;)

Ivy...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 september 2001 12:45 schreef Kamikazer het volgende:
Wie kan mij wat info geven over het bouwen van een webwinkel, wat voor programma's kun je hier het beste voor gebruiken??
Er zijn vast wel pakketten van Davilex ofzo, die een webwinkel voor je in elkaar klussen met 4 drukken op de knop. Die dingen zuigen echter enorm, want ze bieden nooit precies de functionaliteit die je zelf wilt hebben en daarom kan je 'm het beste gewoon helemaal zelf (laten) bouwen.

Je hebt in ieder geval een paar dingen nodig: een database met producten, omschrijvingen, prijzen enzovoorts, een scriptingtaal om die database uit te lezen en de producten op je site te presenteren en een host waar je die twee zaken op kunt laten draaien.

Er zijn een aantal redelijk gangbare combinaties van programmeertaal en database:
ASP + Access
ASP + MSSQL
PHP + MySQL

Die eerste is af te raden als je straks een drukke site gaat krijgen met veel database-requests, en die andere twee zijn qua performance wel aardig vergelijkbaar. Persoonlijk zou ik voor PHP/MySQL gaan, maar dat komt omdat ik de ASP-syntax zwaar vind zuigen.

Dit is meer een ../14-vraagje, dus vandaar dat ik dit linkje ook even post: [topic=152278/1/25]

Wil je het zelf gaan doen, dan zou ik daar maar eens rond gaan kijken.
En bij welke webprovider kan ik hem het beste hosten?? En misschien nog wat handige tips, die zijn altijd welkom natuurlijk.
WideXS, Vuurwerk, IS.. er zijn zat goeie te vinden. Kijk voor een vergelijking maar even op http://www.webhosters.nl .

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat je nodig hebt:

• MySQL en PHP kennis (mijn pers. voorkeur, kan ook MSSQL+ASP oid zijn)
Een provider die dat provide ;)
• Een provider die PHP en MySQL provide (of anderszinse soorgelijke modulen)
• Een link naar de [topic=152278]
Een move naar P&W (wordt voor gezorgd)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Pelle
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 september 2001 12:58 schreef drm het volgende:
Wat je nodig hebt:
[knip]
Oh wat denken wij vaak hetzelfde: ;) :P

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 10 september 2001 13:01 schreef Pelle het volgende:
Oh wat denken wij vaak hetzelfde: ;) :P
klopt ;) Ik was ook al van plan een berichtje op SU te doen, maar daar stond er al 1tje van jou *D

...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
[forum=13] >> [forum=14]

Verder is er inderdaad een hoop te vinden via de search.

Verwijderd

Een MDB database ?!?!? Omg, hoe krijg ik datacorruptie. |:(

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op maandag 10 september 2001 16:10 schreef Gordijnstok het volgende:
Een MDB database ?!?!? Omg, hoe krijg ik datacorruptie. |:(
rustig Gordijnstok
tot 10 tellen :)

en leg um dan ff uit wat ie wel moet doen :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik heb nu wat php scripts gedownload van http://theexchangeproject.org. Maar hoe krijg ik dit nu in een browser, php is voor mij volkomen nieuw. Ik zie helemaal geen html/htm. Het lijkt me toch dat dit nodig is om het werkend te krijgen.

Hoop dat iemand nog goed advies voor me heb:)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Het beste wat je kunt doen is een aantal PHP beginner tutorials te volgen, zodat je niet zozeer de taal onder de knie krijgt maar wel een beter idee ervan krijgt hoe het aan de serverkant allemaal in zijn werk gaat. Dan zal de installatie niet zo'n probleem moeten zijn.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Ten eerste wil ik de access database een beetje uit het slijk halen...Iedereen denkt dat als je veel bezoekers krijgt dat de database ondeuit gaat!

Ik heb nu inmiddels een site op beide platformen draaien en qua snelheid merk ik vrij weinig! Access is iets langzamer maar scheelt niet veel...

Access begint echt een probleem te worden als je +10000 bezoekers hebt PER DAG! En ik denk dat de meeste sites dit nog niet eens in het eerste jaar halen! (tenzij je er miljoenen reclame tegenaan gooit).

Voor mij is ASP/ACCESS een makkelijk toegangkelijk platform wat niet duur is en toch veel waarde heeft.

Verwijderd

wat leuk dat iemand zonder enige technische kennis een webwinkel wilt gaan opzetten :+

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:27
Hmz.. onderschat het bouwen van een webwinkel niet..
Ik ben nu met een redelijk uitgebreide webshop bezig. Met name de backend heb ik erg uitgebreid gemaakt.
Daarmee ben ik inmiddels al 4 maanden mee bezig (naast school :) ). PHP/MySQL is wel het meest geschikt daarvoor :)
Pagina: 1