Op maandag 10 september 2001 12:45 schreef Kamikazer het volgende:
Wie kan mij wat info geven over het bouwen van een webwinkel, wat voor programma's kun je hier het beste voor gebruiken??
Er zijn vast wel pakketten van Davilex ofzo, die een webwinkel voor je in elkaar klussen met 4 drukken op de knop. Die dingen zuigen echter enorm, want ze bieden nooit precies de functionaliteit die je zelf wilt hebben en daarom kan je 'm het beste gewoon helemaal zelf (laten) bouwen.
Je hebt in ieder geval een paar dingen nodig: een database met producten, omschrijvingen, prijzen enzovoorts, een scriptingtaal om die database uit te lezen en de producten op je site te presenteren en een host waar je die twee zaken op kunt laten draaien.
Er zijn een aantal redelijk gangbare combinaties van programmeertaal en database:
ASP + Access
ASP + MSSQL
PHP + MySQL
Die eerste is af te raden als je straks een drukke site gaat krijgen met veel database-requests, en die andere twee zijn qua performance wel aardig vergelijkbaar. Persoonlijk zou ik voor PHP/MySQL gaan, maar dat komt omdat ik de ASP-syntax zwaar vind zuigen.
Dit is meer een
../14-vraagje, dus vandaar dat ik dit linkje ook even post: [topic=152278/1/25]
Wil je het zelf gaan doen, dan zou ik daar maar eens rond gaan kijken.
En bij welke webprovider kan ik hem het beste hosten?? En misschien nog wat handige tips, die zijn altijd welkom natuurlijk.
WideXS, Vuurwerk, IS.. er zijn zat goeie te vinden. Kijk voor een vergelijking maar even op
http://www.webhosters.nl .