Fritzbox - Hoeveel en welke FRITZ!Repeaters kan ik het beste

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:47
Gezien ik meer controle wil over mijn netwerk (bijv. portforwarding) en gezien ik stabiliteit problemen ervaar met mijn huidige set-up (KPN experia box V12 + Deco M5 set (3x)), wil ik over op een Fritzbox (mesh) set-up.

Op marktplaats heb ik een mooie 2e hands 7590AX kunnen kopen. Nu twijfel ik over het volgende omtrent repeaters.

Mijn twijfel zit in de volgende 2 opties (met 7590 AX als hoofd):

2x RITZ!Repeater 1200 AX
OF
1x FRITZ!Repeater 3000 AX

Iemand advies met welke set-up de beste dekking en snelheid bereikt zou worden?
Betreft 1GB glasvezel abonnement.
3 laagse woning (waarbij dekking op etage 3 niet echt relevant is), 2 bewoners. Op bijna alle kamers kabels getrokken dus repeaters kunnen bekabeld aangesloten worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Axel op 27-05-2024 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:01

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Gezien ik meer controle wil over mijn netwerk (bijv. portforwarding) en gezien ik stabiliteit problemen ervaar met mijn huidige set-up
Voor basis diensten zoals port forwarding voldoet een hobby bob modem van de internet provider ook prima. Zijn er andere functionaliteitsredenen waarom je de modem weg wil doen? Verder noem je stabiliteitsproblemen. Kan je hier wat meer over vertellen? Wat betekend stabiliteit in jou ogen, ervaar je bekabeld problemen of enkel wifi etc.? Nu is het voor ons gissen met wat je precies wil bereiken en oplossen.
Iemand advies met welke set-up de beste dekking en snelheid bereikt zou worden?
Zonder meer informatie over het huis, indeling, eventueel metingen en wat de vereiste zijn voor de setup kan niemand hier een zinnig antwoord op geven.
Op bijna alle kamers kabels getrokken
Ben je dan niet op zoek naar een Access point als er toch overal al bekabeld internet is getrokken? Ik zou in ieder geval ten alle tijden een AP boven een repeater aanbevelen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Yariva schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Voor basis diensten zoals port forwarding voldoet een hobby bob modem van de internet provider ook prima. Zijn er andere functionaliteitsredenen waarom je de modem weg wil doen? Verder noem je stabiliteitsproblemen. Kan je hier wat meer over vertellen? Wat betekend stabiliteit in jou ogen, ervaar je bekabeld problemen of enkel wifi etc.? Nu is het voor ons gissen met wat je precies wil bereiken en oplossen.
Nou in het geval van KPN niet, die laat namelijk portwarding niet toe. Ik ervaar via de wifi af en toe problemen, waarbij het soms wegvalt of traag is. Experiabox geeft sowieso weinig beheeropties over je eigen netwerk, waarbij Fritzbox dat met een gebruikersvriendelijke UI dat wel toelaat.
[...]

Zonder meer informatie over het huis, indeling, eventueel metingen en wat de vereiste zijn voor de setup kan niemand hier een zinnig antwoord op geven.
.
[...]

Ben je dan niet op zoek naar een Access point als er toch overal al bekabeld internet is getrokken? Ik zou in ieder geval ten alle tijden een AP boven een repeater aanbevelen.
Repeater is in geval van Fritzbox, zoals ik dat begrijp, een misleidende naam. Deze kun je ook als accespoint configureren. Zowel de gekozen router alsmede de bovengenoemde Repeaters van fritzbox ondersteunen het om deze als een mesh-netwerk te configureren.

[ Voor 16% gewijzigd door Axel op 27-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:11
Voor wat het waard is, mogelijk vergelijkbare situatie.

Twee-onder-een-kap woning (3 woonlagen)
-7590 in meterkast (ik weet het 8)7), begane grond
-3000, via LAN, tweede verdieping, werkkamer

Bleek "dode" zone in slaapkamer eerste verdieping; hier aanvullend Repeater 1200, via LAN, geplaatst.

Waarschijnlijk was een goede plaatsing van de 7590 voldoende om de 1200 overbodig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Mr.D78 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:18:
Voor wat het waard is, mogelijk vergelijkbare situatie.

Twee-onder-een-kap woning (3 woonlagen)
-7590 in meterkast (ik weet het 8)7), begane grond
-3000, via LAN, tweede verdieping, werkkamer

Bleek "dode" zone in slaapkamer eerste verdieping; hier aanvullend Repeater 1200, via LAN, geplaatst.

Waarschijnlijk was een goede plaatsing van de 7590 voldoende om de 1200 overbodig te maken.
Check, dank!
De meterkast ben ik helaas ook aan gebonden |:( Gezien de NTU zich daar bevind.
Hoe ver (/ hoeveel muren) is de voormalige dode zone verwijderd van de werkkamer waar de 3000 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:11
Vanaf de 3000 2x "gipswand" (geen draagmuur) + 1x betonnen vloer verwijderd.

Vanuit de meterkast gerekend vergelijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In plaats van te gokken op basis van ervaringen van andere mensen in andere woningen kun je veel beter zelf een site survey doen. Gewoon een AP pakken (de 7590AX voldoet prima) en de kamers aflopen met iets waarmee je RSSI kunt meten in de 5GHz. Maak een tabel met kamers in zowel rijen als kolommen, de kolommen voor waar je de AP hebt staan, de rijen voor wat je in iedere kamer meet.

AP in eerste kamer op voor de hand liggende plek (bijvoorbeeld bij UTP contactdoos) plaatsen. Hoeft verder nergens op aangesloten te zijn behalve stroom. Loop dan alle kamers af en noteer RSSI die je er meet in de 5GHz. Klaar? Dan AP in volgende kamer zetten en weer alle kamers aflopen. Evt kun je in grotere kamers waar meerdere plekken voor AP zouden kunnen zijn die apart als kolom noemen.

Uiteindelijk heb je een matrix van signaalsterkte overal in huis vs plekken waar je een AP kunt hangen. Zoek dan het minimale aantallen kolommen dat je nodig hebt om overal minimaal -67dBm RSSI in de 5GHz te hebben. Dan weet je exact hoeveel AP's je nodig hebt en waar ze moeten hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
dion_b schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:34:
In plaats van te gokken op basis van ervaringen van andere mensen in andere woningen kun je veel beter zelf een site survey doen. Gewoon een AP pakken (de 7590AX voldoet prima) en de kamers aflopen met iets waarmee je RSSI kunt meten in de 5GHz. Maak een tabel met kamers in zowel rijen als kolommen, de kolommen voor waar je de AP hebt staan, de rijen voor wat je in iedere kamer meet.

AP in eerste kamer op voor de hand liggende plek (bijvoorbeeld bij UTP contactdoos) plaatsen. Hoeft verder nergens op aangesloten te zijn behalve stroom. Loop dan alle kamers af en noteer RSSI die je er meet in de 5GHz. Klaar? Dan AP in volgende kamer zetten en weer alle kamers aflopen. Evt kun je in grotere kamers waar meerdere plekken voor AP zouden kunnen zijn die apart als kolom noemen.

Uiteindelijk heb je een matrix van signaalsterkte overal in huis vs plekken waar je een AP kunt hangen. Zoek dan het minimale aantallen kolommen dat je nodig hebt om overal minimaal -67dBm RSSI in de 5GHz te hebben. Dan weet je exact hoeveel AP's je nodig hebt en waar ze moeten hangen.
Will do, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Indien mogelijk zou ik gewoon voor 2x de 1200AX gaan stuk goedkoper en prima ervaring mee.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:45
Grappig ik heb nagenoeg hetzelfde als de TS en ervaar ook veel uitval van de experia 12 in combi met deco m4, en sta voor dezelfde keuze maar dan denk ik aan de FB4060 met 1 of 2 repeaters en dan welke.
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe?
Overigens vermoed ik dat veel uitval zich vooral bij KPN zelf is te zoeken.
Lastig met Sonos want de radio staat hier altijd aan en valt te regelmatig weg.

[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 08-06-2024 22:03 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
merlin1201 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:01:
Grappig ik heb nagenoeg hetzelfde als de TS en ervaar ook veel uitval van de experia 12 in combi met deco m4, en sta voor dezelfde keuze maar dan denk ik aan de FB4060 met 1 of 2 repeaters en dan welke.
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe?
Overigens vermoed ik dat veel uitval zich vooral bij KPN zelf is te zoeken.
Lastig met Sonos want de radio staat hier altijd aan en valt te regelmatig weg.
Ik heb uiteindelijk nu set-up van 7590AX als master in Mesh met 3x 1200AX. Allemaal bekabeld aangesloten en als LAN bridge geconfigureerd. Begonnen met 2 maar had op 1 punt op 2e verdieping net een dode plek. Bevalt ERG goed, stuk stabieler en latency is top.

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 08-06-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik woon in een rijtjeshuis uit ‘98 en heb in de meterkast een Fritz 5530 hangen, in de woonkamer een Fritz repeater 1200AX en op de eerste verdieping een Fritz repeater 6000. Allemaal verbonden via ethernet.

Hierdoor heb ik door het hele huis (inclusief zolder) een goede 5Ghz dekking. (Met name door de 6000 repeater.)

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-06-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Axel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Ik heb uiteindelijk nu set-up van 7590AX als master in Mesh met 3x 1200AX. Allemaal bekabeld aangesloten en als LAN bridge geconfigureerd. Begonnen met 2 maar had op 1 punt op 2e verdieping net een dode plek. Bevalt ERG goed, stuk stabieler en latency is top.
Heb jij nu geen last meer van wegvallende verbindingen?
Ik ben er qua router wel uit dat gaat de 4060 worden maar ik twijfel nog over welke repeaters ik ga aanschaffen.
ik heb een huis uit 98 en ook een 3 laagse woning, idd de router staat in de meterkast en ik wil op iedere verdieping een goede verbinding aangezien de dochters daar met een laptop wonen ;-)
Ik heb netwerk kabel lopen naar alle verdiepingen (string) dus alles kan als accespoint functioneren.
Ik zou 2x 1200 kunnen nemen maar vraag me af wat de download snelheid gaat doen.
Momenteel haal ik in de woonkamer een ping van 7 en een down/upload van 860/660
wat mag je verwachten van die 1200?
Of ik plaats een repeater 3000 of 6000 op de 1e verdieping ( 2 vind ik dan wel wat prijzig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
merlin1201 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Heb jij nu geen last meer van wegvallende verbindingen?
Ik ben er qua router wel uit dat gaat de 4060 worden maar ik twijfel nog over welke repeaters ik ga aanschaffen.
ik heb een huis uit 98 en ook een 3 laagse woning, idd de router staat in de meterkast en ik wil op iedere verdieping een goede verbinding aangezien de dochters daar met een laptop wonen ;-)
Ik heb netwerk kabel lopen naar alle verdiepingen (string) dus alles kan als accespoint functioneren.
Ik zou 2x 1200 kunnen nemen maar vraag me af wat de download snelheid gaat doen.
Momenteel haal ik in de woonkamer een ping van 7 en een down/upload van 860/660
wat mag je verwachten van die 1200?
Of ik plaats een repeater 3000 of 6000 op de 1e verdieping ( 2 vind ik dan wel wat prijzig )
Nope, tot nu toe niet. Stuk stabieler.
1200AX was voor mij vooral kostenafweging, begreep uit veel vergelijking dat 3000AX amper de 1200AX versloeg en de 6000AX was wel stabieler en wat sneller, maar kost ook stuk meer.
Ging er vanuit dat ik met 2x 1200AX zou redden, maar 3e goedkoop via MP kunnen scoren.

De 1200AX doet 600 mbit/s theoretisch op 2,4 en 2400 op 5. Wil je daar grotere marge moet je al voor de 6000AX gaan.
Maar snelheid zegt (mij) niet persé veel. Al met al gewoon stuk stabieler hier nu.

ps: vanwaar de keuze voor 4060? Triband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Axel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:13:
[...]

Nope, tot nu toe niet. Stuk stabieler.
1200AX was voor mij vooral kostenafweging, begreep uit veel vergelijking dat 3000AX amper de 1200AX versloeg en de 6000AX was wel stabieler en wat sneller, maar kost ook stuk meer.
Ging er vanuit dat ik met 2x 1200AX zou redden, maar 3e goedkoop via MP kunnen scoren.

De 1200AX doet 600 mbit/s theoretisch op 2,4 en 2400 op 5. Wil je daar grotere marge moet je al voor de 6000AX gaan.
Maar snelheid zegt (mij) niet persé veel. Al met al gewoon stuk stabieler hier nu.

ps: vanwaar de keuze voor 4060? Triband?
Tja eigelijk meer bij het vergelijken, je ziet dat de 4060 toch wat sneller is.
Als ik een 7590ax kan scoren via MP dan zou dat ook een optie zijn maar ik wil eigelijk ook geen risico's nemen en koop daarom een nieuwe.
Tja triband? daar had ik nog niet zo naar gekeken.
Ik moet zeggen dat er bij ons enorm veel wifi apparatuur online is, zowiezo 1 iMac, game pc, ps5, 2 laptop's voor grafisch werk, 4 telefoontjes en 4 iPad's. Sonos en tv kastjes, en dan heb ik het nog niet over alle slimme verlichting en apparatuur, airco's kortom en hele lijst meen 35 online volgens mijn modem en dan staat de helft nog uit.

De snelheid die nodig is zit hem vooral is de 2 laptop's, een flinke pc en mijn iMac.
daarom zou ik toch graag zien dat ik op iedere verdieping de maximale up/download snelheid kan pakken en dan liefst 800/800 voor deze apparatuur, en uiteraard wifi6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
merlin1201 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Tja eigelijk meer bij het vergelijken, je ziet dat de 4060 toch wat sneller is.
Als ik een 7590ax kan scoren via MP dan zou dat ook een optie zijn maar ik wil eigelijk ook geen risico's nemen en koop daarom een nieuwe.
Tja triband? daar had ik nog niet zo naar gekeken.
Ik moet zeggen dat er bij ons enorm veel wifi apparatuur online is, zowiezo 1 iMac, game pc, ps5, 2 laptop's voor grafisch werk, 4 telefoontjes en 4 iPad's. Sonos en tv kastjes, en dan heb ik het nog niet over alle slimme verlichting en apparatuur, airco's kortom en hele lijst meen 35 online volgens mijn modem en dan staat de helft nog uit.

De snelheid die nodig is zit hem vooral is de 2 laptop's, een flinke pc en mijn iMac.
daarom zou ik toch graag zien dat ik op iedere verdieping de maximale up/download snelheid kan pakken en dan liefst 800/800 voor deze apparatuur, en uiteraard wifi6
Zou me niet blindstaren op theoretische specs… dat zegt niet zo veel. Ik heb zelf een mooie 2e hands 7590AX op MP kunnen kopen.
Als je maximale up en down wilt pakken moet je sowieso die pc’s bekabeld aansluiten… en tenzij je utp switches hebt, heeft de 4060 standaard in ieder geval 1 utp aansluiting minder dan bijv. de 7590.
Maar waarom wil je de maximale up en down pakken? De helft van een gigabit aansluiting stabiel draadloos pakken is al bijzonder snel.
Sinds mijn Fritzbox set-up heb ik misschien wel wat ingeleverd op maximale download waardes, maar wel overal stabiel hoog nu en top latency. Ik kan nu teams vergadering doen, zonder weg te vallen. Dat lukte in mijn oude set-up niet.

Aantal apparaten wat je noemt is verder niet zo bijzonder veel. Smarthome is hier ook een hobby, draaien 80+ apparaten op. Dat vereist geen gigantisch (over the top) snel netwerk, wel een stabiele.

[ Voor 5% gewijzigd door Axel op 09-06-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Axel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Zou me niet blindstaren op theoretische specs… dat zegt niet zo veel. Ik heb zelf een mooie 2e hands 7590AX op MP kunnen kopen.
Als je maximale up en down wilt pakken moet je sowieso die pc’s bekabeld aansluiten… en tenzij je utp switches hebt, heeft de 4060 standaard in ieder geval 1 utp aansluiting minder dan bijv. de 7590.
Maar waarom wil je de maximale up en down pakken? De helft van een gigabit aansluiting stabiel draadloos pakken is al bijzonder snel.
Sinds mijn Fritzbox set-up heb ik misschien wel wat ingeleverd op maximale download waardes, maar wel overal stabiel hoog nu en top latency. Ik kan nu teams vergadering doen, zonder weg te vallen. Dat lukte in mijn oude set-up niet.

Aantal apparaten wat je noemt is verder niet zo bijzonder veel. Smarthome is hier ook een hobby, draaien 80+ apparaten op. Dat vereist geen gigantisch (over the top) snel netwerk, wel een stabiele.
Heb je zeker gelijk in, momenteel heb ik hier ook maar even het hele netwerk onder de loep genomen en kom toch gekke dingen tegen.
Heb nu de experia 12 nog met tp-link deco m4 als accespoint's en tijdens controle zie ik dat alles rond de 100/100 zit terwijl dit toch 400/300 ongeveer moet zijn.
Blijkt er 1 van poort van de experia waar die deco's op zaten slechts 100 Mb uitgaf terwijl het een 1 gb moet zijn. even een andere poort genomen en alles werkte zat weer op 400/300 naja heel gek.

Over 3 mnd ga ik weer over naar Odido met een Zyxel router, ik overweeg om dan ook maar die repeaters erbij te huren voor die 5,- pm (2 stuks) en kan ik ook eens zien of de daadwerkelijke snelheid de 600 gaat passeren, niet zozeer dat dit heel belangrijk is maar mocht dat niet zo zijn heeft het weinig meerwaarde en stuur ik deze terug.
Maakt het wel verschil dan overweeg ik alsnog een Fritz aan te schaffen en ga ik toch eens wat vaker op MK kijken voor een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Tja bijna weekje MP afgezocht naar een (toch) 7590 ax want uiteindelijk vind ik een eigen netwerkt ook wel een prettig idee aangezien ik jaarlijks van provider wissel.
Jammer genoeg zitten er wel veel oplichters op MP want daar kreeg ik al meldingen over terwijl die prijzen niet zo heel laag waren. Valt me wel op dat dat soort gasten zogenaamd altijd uit het verre noorden komen zodat opsturen de enigste optie is.
Gek genoeg is mijn KPN netwerk momenteel erg stabiel na de laaie modem update, naja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
merlin1201 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:50:
Tja bijna weekje MP afgezocht naar een (toch) 7590 ax want uiteindelijk vind ik een eigen netwerkt ook wel een prettig idee aangezien ik jaarlijks van provider wissel.
Jammer genoeg zitten er wel veel oplichters op MP want daar kreeg ik al meldingen over terwijl die prijzen niet zo heel laag waren. Valt me wel op dat dat soort gasten zogenaamd altijd uit het verre noorden komen zodat opsturen de enigste optie is.
Gek genoeg is mijn KPN netwerk momenteel erg stabiel na de laaie modem update, naja
Mja met marktplaats moet je beetje geluk hebben, in heb 140 betaald voor een jaar oude 7590AX die er nog heel netjes uitzag. Overgenomen van een mede ITer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels heb ik een Fritzbox 7590 AX aangeschaft, toch maar ff een nieuwe want na 3 x een waarschuwing van Marktplaats betreft oplichters neem ik maar geen risico.
Fritz vrij makkelijk geïnstalleerd en werkt direct goed met KPN.
Gelijk maar eens even de wifi snelheid getest en dan tot de conclusie komen dat de up/download snelheid drastisch is gezakt.
Voorheen op mijn iMac een nette 930/930 verbinding met de experiabox 12 en nu is dat ongeveer de helft, en dat is dan best wat vreemd en vraag me dan af of ik iets niet goed hebt ingesteld.
Bedraad is het allemaal dik in orde ruim over de 900/900.
Nu is het natuurlijk geen ramp want als ik daarvoor een stabiele wifi hebt dan kan ik daar wel mee leven, maar vreemd vind ik het dan wel. ging er van uit dat deze Fritz toch net zo snel zou zijn als de experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
merlin1201 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:19:
Inmiddels heb ik een Fritzbox 7590 AX aangeschaft, toch maar ff een nieuwe want na 3 x een waarschuwing van Marktplaats betreft oplichters neem ik maar geen risico.
Fritz vrij makkelijk geïnstalleerd en werkt direct goed met KPN.
Gelijk maar eens even de wifi snelheid getest en dan tot de conclusie komen dat de up/download snelheid drastisch is gezakt.
Voorheen op mijn iMac een nette 930/930 verbinding met de experiabox 12 en nu is dat ongeveer de helft, en dat is dan best wat vreemd en vraag me dan af of ik iets niet goed hebt ingesteld.
Bedraad is het allemaal dik in orde ruim over de 900/900.
Nu is het natuurlijk geen ramp want als ik daarvoor een stabiele wifi hebt dan kan ik daar wel mee leven, maar vreemd vind ik het dan wel. ging er van uit dat deze Fritz toch net zo snel zou zijn als de experia.
Mijn snelheid is ook iets gezakt t.o.v. vorige mesh set maar veel stabieler. En dat vind ik belangrijker. Alles boven 400 ga je in praktijk echt niet merken op wifi. Getallen zeggen niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Axel schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Mijn snelheid is ook iets gezakt t.o.v. vorige mesh set maar veel stabieler. En dat vind ik belangrijker. Alles boven 400 ga je in praktijk echt niet merken op wifi. Getallen zeggen niet alles
O daar ben ik het wel mee eens maar iets inleveren of 400 mbs inleveren is toch wel heel veel en daar wil ik dan wel iets meer over weten.

Update:
Na wat verschillende metingen te doen blijkt dat de snelheid toch redelijk te zijn tenminste als ik meet met een laptop. 800/800
Gek genoeg doet mijn imac m1 niet mee want deze blijft traag. 300/500
Terwijl dat met de experia 12maximaal was.
Inmiddels ook 2 repeaters 1200 ax besteld voor de slaapkamers maar dan
blijkt 1 kabel naar boven slechts 100 gb is, was eerst 1000 denk dat die brak is. Gelukkig kan ik een nieuwe kabel trekken . Ben benieuwd

[ Voor 34% gewijzigd door merlin1201 op 24-06-2024 11:20 ]

Pagina: 1