Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:04
Hallo, wij willen 1 - 21 juli naar Zwitserland met de camper. Het is een buscamper van 6.30, dus kunnen overal wel komen.`
Nu heb ik al veel routes gezien, maar ik zoek eigelijk iets wat iemand al gedaan heeft, met highlights.
Wij rijden liefst door de natuur, mooie plaatjes, meren, bossen en bergen.
Wij willen perse niet naar (grote) steden.
Ik heb natuurlijk zelf al gezocht maar vind veel routes met als highlights: grote steden.
Ook heb ik gelezen over de Grand Tour of Zwitserland, maar lees ook hier en daar dat hij niet geschikt is voor campers. Zonder context, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ken niemand die hier al geweest is, dus ervaringen uit mijn omgeving zijn nul....

[ Voor 17% gewijzigd door jannus66 op 27-05-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49
Zelf ben ik een jaar of 15 geleden onder andere in Zwitserland geweest met een iets kortere buscamper (5,99m).

In principe rij je in een groot formaat bestelbus en zijn de meeste bergpassen redelijk goed te berijden.
De Gotthard-pas en de st. Bernard-pas zijn twee bekende maar er zijn er veel meer.

En eventueel kan de doorrijden naar Italie langs het Como meer is ook heel mooi rijden.

Wij hebben toen onder andere in Bellinzona en in de buur van Sankt Moritz overnacht.

Vanuit Sankt Moritz kan je ook met de De Bernina Express door de bergen reizen.

Aan alles komt een eind.