Vloerverwarming Robot Easy Flex HC probleem, ivm 2x master

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 18:07
Ik heb op twee verdiepingen vloerverwarming van Robot. Met op elke verdieping een Robot Easy Flex HC 8-kanaals master 230 Volt RF/W

Om alles goed in te kunnen stellen, is een Robot Easy Flex HC Bedieningspaneel zeer gewenst.

Nu ben ik i.s.m. de loodgieter bezig om het bedieningspaneel voor elkaar te krijgen. We lopen tegen het volgende aan: er is geen kabel getrokken tussen de twee masters. Zodoende kun je niet één bedieningspaneel voor allebei de masters gebruiken.

Het probleem zou zijn dat er geen kabel is getrokken om de twee masters met elkaar te verbinden. Dan had -aldus Robot/de loodgieter - er een CAT6 kabel getrokken moeten zijn.

Toen dacht ik, volgens mij doen ze veel te moeilijk, er lopen immers veel CAT5E kabels in mijn woning die hiertoe kunnen dienen. Dit heb ik dus gesuggereerd bij de loodgieter. Hij is nu aan het uitzoeken bij Robot of CAT5E ook kan dienen om de twee masters te verbinden. Vervolgens kreeg ik de vraag uit hoeveel draadjes een CAT5E bestaat. Volgens mij is er toch niks bijzonders aan CAT6 dat een CAT5E niet zou kunnen?

De master is dit apparaat: https://www.robotclimate....8-kanaals-master-230-volt

En daar is het volgende te vinden m.b.t. de kabel die getrokken zou moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBz5S9C1jLMV8TcINWd85br0MQA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DNyUHg4qo0Znn7UP0nf1Itii.jpg?f=user_large

Wat voor kabel wordt er nou bedoeld met de 4 aderig kabel 4X0,14 LiYCY?

[ Voor 13% gewijzigd door brambello op 27-05-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

Cr3ator

1 bar is geen bar

LiYCY = datakabel, 4 aders, 0.14mm2 per ader (minimaal).
Ik kan mij niet voorstellen dat er 1000Mbit over die UTP-kabel hoeft, dus zou CAT5e prima moeten volstaan.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926