Aansluiten Sonoff ZBMiniL2 Extreme Zigbee zonder N

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Goedemorgen,

Ik heb recentelijk Sonoff ZBMINI Extreme Zigbee Schakelaar zonder Nul aangeschaft om achter een schakelaar te zetten. Ik vroeg mij af of je deze ook kan inbouwen in een plafonddoos achter waar een spot po aangeloten is. En how sluit je dat dan aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SSMPJOc5esj6zMxlM5f_EL0t6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22sxXkTI4WATWBE3Ns7I5Lh6.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door Paterman op 27-05-2024 10:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:25

V-8

Dat kan, mits er voldoende ruimte is en je de schakeldraad ook in die plafonddoos hebt.

Aansluiten als volgt:

- Spot op de blauwe draad aansluiten (zoals het zat)
- Fasedraad van de spot op de L-Out
- Schakeldraad vanuit je schakelaar op S2
- Bruine fasedraad op L-in

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyAkZ3LrXU3K6cubEE-w4pUWAO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xoRVsFp99FWOCyOayyxS41eA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
V-8 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:54:
Dat kan, mits er voldoende ruimte is en je de schakeldraad ook in die plafonddoos hebt.
De schakeldraad zit normaal gesproken altijd in de plafonddoos, anders zou de traditionele bediening van de lamp niet werken...
De fasedraad daarentegen zal in veel gevallen niet aanwezig zijn in de plafonddoos, waardoor het niet mogelijk is om de Sonoff daar te plaatsen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

JaVaWa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:24:
[...]

De schakeldraad zit normaal gesproken altijd in de plafonddoos, anders zou de traditionele bediening van de lamp niet werken...
De fasedraad daarentegen zal in veel gevallen niet aanwezig zijn in de plafonddoos, waardoor het niet mogelijk is om de Sonoff daar te plaatsen.
Klopt, zit normaal altijd schakeldraad.

Afhankelijk van of het een centraaldoos is of alleen een inbouwdoos is er idd wel of geen fasedraad aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Ik heb de Sonoff ZBmini werkend. Alleen zit een andere plafondspot geschakeld en die werk niet meer.

Dit was de oude werkende situatie met een KaKu ontvanger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuDTDR-1KgoWK9f7HvPt8jVQrwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UySojWsLrHYr9OdRrbpEKymm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Sonoff mini nu aangesloten zoals @V-8 had omschreven behalve de schakeldraad in de S2 ingang.
De schakeldraad heb ik namelijk niet.
  • Blauwe draad direct op blauwe draad met kroonsteentje aangesloten in doos
  • Fase draad (bruin) van spot direct op L-out
De spot aan de ZBMini werkt nu wel maar nu werkt mijn andere plafondspot niet meer. Ik denk dat ie doorgelust is? Mis ik iets en moet ik draden gaan combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of je hebt ze goed verstopt op de foto of zitten er maar twee draden in de Kaku? Dat zou niet kunnen werken...

En je hebt geen schakeldraad maar toch zit deze aangesloten op S2?

En die andere spits deed je normaal met een andere schakelaar?

En bij eerste blauwe draad bedoel je die van de spots?

Kortom, er mist het een en ander aan info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Ik heb HA herstart en nu doet de andere spot het ook weer. Dus beide spots werken! :)
Pagina: 1