Indesit wasmachine fabrieksgarantie of aanvullend verzekerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 15:16
Goedemorgen,

Afgelopen weekend heb ik 2 wassen gedraaid met mijn Indesit wasmachine (1,5 jaar oud), waarbij er eerst een (dikke, goede kwaliteit) sok met gaten en wit/grijs gruis erop uit de was kwam en bij de volgende was een lange mouw van een (Nike) sportshirt helemaal verslonden was.

Ik heb vanochtend contact gezocht met een (vriendelijke) dame, die mij vertelde dat ik 24 maanden fabrieksgarantie heb (na registratie product 3 jaar extra), maar ook vroeg of ik bij aankoop een aanvullende verzekering had genomen. Hiermee worden kosten gedekt die niet aanwijsbaar door een fabrieksfout zijn ontstaan. Aangezien deze verzekering 4,99 per maand kost en maandelijks opzegbaar is (en direct ingaat), heb ik ervoor gekozen om hiermee akkoord te gaan, voordat de monteur langskomt.

Uiteraard ben ik benieuwd naar de bevinding van de monteur en kan ik de aanvullende verzekering altijd daarna direct weer opzeggen, maar is dit wettelijk gezien juist of is dit bangmakerij/geldklopperij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:44

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zou eens in de voorwaarden kijken wat er staat mbt wanneer de dekking start.

Een verzekering aangaan nadat je een probleem gemeld hebt lijkt mij vragen om discussie.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:06
Stel dat uit het bezoek van de monteur blijkt dat je de pomp nooit hebt schoongemaakt terwijl dit wel in de instructies staat, zou je kosten kunnen krijgen wat met een verzekering gedekt zou kunnen zijn.

Stel dat uit het bezoek blijkt dat de wasmachine een defect heeft, is dit gewoon fabrieksgarantie.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sommige dingen zijn geen garantie, gebruikersfouten, blikseminslag, waterschade etc. Logisch, maar daar zal die verzekering voor zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 27-05-2024 09:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Indesit komt uit Italië en ik zie de apparaten net als de Fyra treinen.
Goedkoop = ....

Maar als je hem goed onderhoud zijn er weinig problemen.
Echter geeft je melding over wit/grijs gruis aan dat er iets grondig mis is.

Nog niet zo erg als de "op cement lijkende" zooi die er soms bij reparatie uit haal, maar misschien ben je de maandelijkse "machine clean" vergeten?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar