Toon posts:

Trouwe AMD TB1200 AXIA overleden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Dondervogel heeft gisteren zijn laatste berekeningen gedaan en is daarna overleden. :'(
Na een aantal foutmeldingen viel mijn computer spontaan uit. Na het opnieuw aanzetten waren alle 4 mijn diagnostische lampjes rood.

Is het normaal dat je processor zomaar kapot gaat. Hij was niet eens overgeclocked. Is het mogelijk dat ie is doorgebrand? Ik zie namelijk geen zichtbare schade aan de core. Slechts een heeeeeeeeeeeeel klein hoekje is afgeboken. Dit kan het volgens mij niet zijn.

Verwijderd

gecondoleerd :'(

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Ik heb het erg met je te doen... :'(

Tijd voor een nieuwe upgrade??? >:)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:43 schreef tarzan24 het volgende:
Ik heb het erg met je te doen... :'(

Tijd voor een nieuwe upgrade??? >:)
misschien een 1.4 ??? :P

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb hetzelfde gehad met een TB 1000, slechts 1 klein hoekje maar wel dood, nooit problemen gehad 9 maanden zonder problemen gedraaid en de cooler nooit eraf gehad sinds plaatsing , echte zo van het ene op het andere moment overleden. Heb nu een 1400 niet helemaal voorzichtig geweest met plaatsen denk ik, diverse coolers geprobeerd met als resultaat meerder stukjes er vanaf. Echter draait nog steeds stabiel dus kwestie van mazzel.

Lijkt er dus op dat als je een stukje mist dat je net mazzel moet hebben wat er af breekt. Maar in jouw geval dus pech ;(

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Op maandag 10 september 2001 12:45 schreef w00dstock het volgende:

[..]

misschien een 1.4 ??? :P
>:)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

dit valt toch onder garantie?
je hebt toch nix oc-ed ofzo dus...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou inderdaad gewoon eens even gaan vragen bij de winkel. Zonder zichtbare beschadigingen en hittesporen kan je toch wel wat eisen.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op maandag 10 september 2001 14:00 schreef frenkpie het volgende:
dit valt toch onder garantie?
je hebt toch nix oc-ed ofzo dus...
Al zou je overclocked hebben, wat dan nog? Dat is voor een verkoper niet te zien tegenwoordig, aangezien alle L1 bruggen bij de TB boven 1 gig al verbonden zijn. Maar het hoekje dat is afgebroken, kunnen ze gaan gebruiken om te zeggen dat je de koeler waarschijnlijk eraf gehaald en er weer op hebt gezet. Daarom zou het wel eens kunnen zijn dat je geen garantie meer krijgt van die knakkers.

Even goed gecondoleerd.

I think, therefor I am.....I think.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 10 september 2001 14:03 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou inderdaad gewoon eens even gaan vragen bij de winkel. Zonder zichtbare beschadigingen en hittesporen kan je toch wel wat eisen.
Hij heeft dus wel een heeeeeeeele kleine beschadiging.
Dus valt er meestal weinig te eisen of de shop moet de pc gebouwd hebben, maar dat zal niet.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem toch terugsturen. En dan maar hopen dat het onder de garantie valt.
Anders moet ik weer hard gaan sparen voor een nieuwe. :'(

Verwijderd

Toch niet zo trouw dan. :+

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 10 september 2001 14:04 schreef Ricochet het volgende:

[..]

Al zou je overclocked hebben, wat dan nog? Dat is voor een verkoper niet te zien tegenwoordig, aangezien alle L1 bruggen bij de TB boven 1 gig al verbonden zijn. Maar het hoekje dat is afgebroken, kunnen ze gaan gebruiken om te zeggen dat je de koeler waarschijnlijk eraf gehaald en er weer op hebt gezet. Daarom zou het wel eens kunnen zijn dat je geen garantie meer krijgt van die knakkers.

Even goed gecondoleerd.
Canaf de 1,2 Ghz zijn de L1 bruggen verbonden. Enne waarschijnlijk krijgt hij geen nieuwe CPU, want met afgebroken hoekje van de processor kan de winkel ook moeilijk garantie claimen bij hun leverancier.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een heeeeeeel erg klein stukje.
Van mijn duron waren veel meer stukken af en die deed het prima. Nu kan ik weer terug naar een 600mhz. :'(

Verwijderd

Probeer eens contact op te nemen met amd. Ze geven wel beperkt garantie op beschadigde cores. Als er echt een hele dikke stuk is afgebrokkelt an heb pech maar is het een heel klein stukje dan heb je een kans. Nee heb je ja kun je krijgen :) sneu voor je dondervogel '(

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:39 schreef marcell het volgende:
Slechts een heeeeeeeeeeeeel klein hoekje is afgeboken
:{

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Leuk logo Intercc..amd laat echt cpu ontwerpen van de lopende band afrollen he :)

Eerst de AMD celeron , nu de AMD sauron

houd niet op!:P
Op maandag 10 september 2001 15:05 schreef InterCC het volgende:

[..]

Canaf de 1,2 Ghz zijn de L1 bruggen verbonden. Enne waarschijnlijk krijgt hij geen nieuwe CPU, want met afgebroken hoekje van de processor kan de winkel ook moeilijk garantie claimen bij hun leverancier.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 10 september 2001 12:39 schreef marcell het volgende:
Mijn Dondervogel heeft gisteren zijn laatste berekeningen gedaan en is daarna overleden. :'(
Na een aantal foutmeldingen viel mijn computer spontaan uit. Na het opnieuw aanzetten waren alle 4 mijn diagnostische lampjes rood.

Is het normaal dat je processor zomaar kapot gaat. Hij was niet eens overgeclocked. Is het mogelijk dat ie is doorgebrand? Ik zie namelijk geen zichtbare schade aan de core. Slechts een heeeeeeeeeeeeel klein hoekje is afgeboken. Dit kan het volgens mij niet zijn.
dat alleen is genoeg

had ik ook met mijn duron 800 alleen die deed het nog welles maar meteen verkocht :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1