Advies schoenenrek op schuine ondergrond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 09:47
Ik heb in mijn woning een schuin stuk muur die erg geschikt zou zijn om een schoenenrek op te monteren.

Het idee is slechts 1 laag (dus 1 plank voor schoenen, er is geen sprake van meerdere verdiepingen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwGrUjuIAnJHuVYvgm3Jz6_99kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjiGkHKRyzDMgCXgKQqyiaaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zouden jullie het doen? Een plank, een rekje? Het moet ook vooral wel een beetje mooi zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:49
Een latje langs de onderste rand. Of de plint daar iets hoger doortrekken.

[ Voor 38% gewijzigd door RobbieB op 26-05-2024 22:52 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-09 08:19
Een simpel 1x1cm balkje aan de onderkant van het schuine gedeelte. Kan daar een eerste rij op staan. En daar dan eventueel nog een plank/rekje boven voor een tweede rij of om de schoenen op het schuine gedeelte uit het zicht te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Opzich is dat latje wel een goed idee, maar de verf wordt wel smerig denk ik van de schoenen. Daarom had ik het idee om een soort constructie te maken dat er een horizontaal oppervlakte ontstaat ter hoogte van waar het schuine gedeelte ophoudt.

Maar goed dan kan ik inderdaad met het latje beginnen en later eventueel nog een tweede rij maken mocht dat nodig zijn (het is niet de enige plek voor schoenen in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Dan is de vraag nog: is 1x1 voldoende of wellicht beter iets groter? 2x2 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 22:58
Je kan toch een raamwerk maken met hout zodat het oppervlakte vlak wordt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:09
brambello schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:48:
Opzich is dat latje wel een goed idee, maar de verf wordt wel smerig denk ik van de schoenen.
Vies is het toch al :) Je kunt het stukje opnieuw schilderen met een latex die je kunt schoonmaken. Ik zou het stuk niet recht maken. Juist ideaal zo schuin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:49
Je kunt overwegen 2 rubberen strips over de lengte te doen waar je de schoenen op zet. Dan zet je niet direct je vuile schoenen op het hout.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55

orf

Ik zou een mooi houten plankje erop lijmen, met een lat aan de onderkant tegen het afschuiven. Als je dat van een timmerpaneel of een stukje eiken maakt, is het mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een rubberen plaat op maat tegen de smerigheid, die vastschroeven of plakken op de huidige houten/gipsen plaat en aan de onderkant een enkel latje zodat de schoenen niet verder schuiven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 18:34
Hoe groot is dat? Een Ikea BAGGMUCK is 71 x 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansVerp
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10 21:02
Of een Ikea TJUSIG. Pootjes schuin afzagen in dezelfde hoek als het schuine gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opzich is dat latje wel een goed idee, maar de verf wordt wel smerig denk ik van de schoenen.
Maar goed dan kan ik inderdaad met het latje beginnen[...]
Naar de Carpetland voor een stukje overig vloerbedekking en met High Tac op het schuine stukje plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon een plaatje MDF erop schroeven (op het schuine gedeelte), dat neemt makkelijker af dan saus.

Daarna de tips van hier, latje dat de schoenen er niet afschuiven. En ik zou horizontaal nog een verdieping maken. (Ter hoogte waar het schuine gedeelte ophoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:20

FreakNL

Well do ya punk?

orf schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:26:
Ik zou een mooi houten plankje erop lijmen, met een lat aan de onderkant tegen het afschuiven. Als je dat van een timmerpaneel of een stukje eiken maakt, is het mooi afgewerkt.
Zoiets dus. Ik zou zelf eerder schroeven dan lijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambello
Dank jullie wel voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Laatst online: 02-10 13:16
Ik zou een latje aan de onderkant maken tegen het wegschuiven en het schuine gedeelte voorzien van een stukje droogloopmat, deurmat of plastic (naar smaak) tegen de viezigheid.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:22
Opzich is dat latje wel een goed idee, maar de verf wordt wel smerig denk ik van de schoenen. Daarom had ik het idee om een soort constructie te maken dat er een horizontaal oppervlakte ontstaat ter hoogte van waar het schuine gedeelte ophoudt.
Bedoel je misschien zoiets erboven? Je bevestigt dit op de muur, dus het schuine stuk eronder kun je dan makkelijk schoonvegen of afnemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLXCaQsXWyjjAA-tov6WZDAk8OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9bHtW1sYH70b7ADbFPD2XvA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Toke_gt op 27-05-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Haal bij de Hornbach voor 18 euro een bus 2K spuitlak. Goed voor 1m2 en die lak is kneitertje hard. Eventuele vlekken schrob je daar met gemak vanaf. Hierboven wordt schrobvaste latex genoemd, maar dat is niet te vergelijken met een 2K lak. Als je niet van glanzend houdt, dan hebben ze die bussen ook in mat.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 11:13
Een stuk traanplaat op het schuine gedeelte lijmen/schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:37
Of het sxhuine stuk zwartverven, als er toch altijd schoenen staan. Of een stuk tapijt erop.
Pagina: 1