Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 17:39
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone, omdat ik mij steeds meer stoor aan de traagheid van de Samsung A32 4G.

Wat is je budget?
300-400EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard gebruik. Bellen in auto en vooral Android Auto moet goed werken. Maar schakelen en laden van apps mag een stuk sneller, en de camera mag iets beter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A35 of een keer wat anders en de Moto Edge 50 Fusion. Beide met 256GB Rom

Welke vragen heb je hier nog over?
De Moto Edge spreekt me ergens wel meer aan qua design, al zijn de meningen over het gebogen scherm verdeeld, en de hoeken lijken wat scherp. Toch net wat sneller dan de Samsung, minder bloatware maar ook minder update-ondersteuning. Wel ip68 rating. Nog relatief licht in de hand. Camera lijkt iets beter dan de Samsung. En schijnbaar zeer snel bij te laden. Komt inclusief cover.

De Samsung is 50eur goedkoper, ergens al een prima upgrade voor de A32. Echter wat zwaarder in de hand maar wel met meer afgeronde hoeken. Wel toch ip67 rating. Maar ik had laatst even een A55 in de hand, en vond het een behoorlijk lomp en voor zwaar apparaat, dat weerhoudt me nog het meest, om hiervoor te gaan.

Samsung ken ik dus al 2,5jr tevreden over geweest, maar irriteer je ook al een tijdje meer en meer aan het huidige toestel.

Ik vraag me af of ik spijt zou krijgen van overstap naar de Motorola. Dus benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Ook qua energieverbruik van beide chipsets. Met dus een gevalletje wat is wijsheid en is de Motorola de 50eur meer waard? Ik las ook over wat stabiltieitsissues met bluetooth bij de 40 edge neo, dus benieuwd wat de kwaliteit hiervan is bij de Edge 50 fusion.

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 26-05-2024 20:21 ]

Beste antwoord (via FJP84 op 30-05-2024 20:21)

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 07:49
De Samsung schil (OneUI) is een stuk zwaarder dan die van Motorola en komt met meer bloat af fabriek zoals je zelf al aangaf. MotoUI is vergelijkbaar met wat je op een Pixel zou krijgen (niet gek gezien de geschiedenis) maar wel met aanpassingen en verbeteringen.

Batterij duur durf ik niet veel over te zeggen omdat dat natuurlijk sterk afhankelijk is van je gebruikspatroon.

Fysieke bouwkwaliteit is in orde uit eigen ervaring met een paar recente toestellen (G84 5G, edge 30 neo, edge 40) bluetooth problemen ben ik niet bekend mee, recent een Realme uitgeprobeerd waarbij de verbinding met Airpods wegviel op drukke plekken zoals op het station, heb dit maar 1 a 2x meegemaakt op de Moto's in totaal. Wel een keer een bug meegemaakt dat audio via de speakers werd afgespeeld ondanks het verbonden zijn met bluetooth airbuds, kwam ik jammergenoeg pas achter na een paar rare blikken in de bus. :( en dit ondanks het manueel kiezen van de uitvoer bron.

Long term software support is wel een stuk beter bij Samsung mocht dit een prio voor je zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 29-05-2024 01:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mijn ouders hebben eens de overstap gemaakt van Samsung naar Motorola en daarna terug naar Samsung omdat ze niet blij waren met de software. Samsung helpt met allerlei zaken in hun software. Zo heb ik nu hetzelfde idee met een HMD (werktelefoon ) naast de Samsung S23U (prive), en mis op de HMD zoiets simpels als een doorschakel optie in de dialect, of de optie alles af te sluiten aan open apps in een keer.

Als het om snelheid gaat, kun je ook de Samsung S22 (375 Euro) of de S23 FE (470 Euro) overwegen als je bij Samsung wil blijven.
uitvoering: Samsung Galaxy S22 128GB Zwart
uitvoering: Samsung Galaxy S23 FE, 128GB opslag, Grafiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Dank. Ik koop normaliter gewoon een los toestel, maar overweeg nu een stap hoger te gaan icm een abonnement tot max 35-40eur per maand voor 24mnd. Nu in afwachting van wat meer ervaringen van de Motorola Edge 50 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 07:49
De Samsung schil (OneUI) is een stuk zwaarder dan die van Motorola en komt met meer bloat af fabriek zoals je zelf al aangaf. MotoUI is vergelijkbaar met wat je op een Pixel zou krijgen (niet gek gezien de geschiedenis) maar wel met aanpassingen en verbeteringen.

Batterij duur durf ik niet veel over te zeggen omdat dat natuurlijk sterk afhankelijk is van je gebruikspatroon.

Fysieke bouwkwaliteit is in orde uit eigen ervaring met een paar recente toestellen (G84 5G, edge 30 neo, edge 40) bluetooth problemen ben ik niet bekend mee, recent een Realme uitgeprobeerd waarbij de verbinding met Airpods wegviel op drukke plekken zoals op het station, heb dit maar 1 a 2x meegemaakt op de Moto's in totaal. Wel een keer een bug meegemaakt dat audio via de speakers werd afgespeeld ondanks het verbonden zijn met bluetooth airbuds, kwam ik jammergenoeg pas achter na een paar rare blikken in de bus. :( en dit ondanks het manueel kiezen van de uitvoer bron.

Long term software support is wel een stuk beter bij Samsung mocht dit een prio voor je zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 29-05-2024 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik heb in principe de knoop doorgehakt en ik ben voornemens voor de Motorola Edge 50 Pro te gaan. Nu een deal met bose earbuds (die ik waarschijnlijk te koop zal zetten).

Het enige wat ik nog zou willen weten of Android auto goed werkt, en dat kan ik vooralsnog niet goed vinden. Als iemand de Edge 50 pro en ervaringen met Android Auto kan delen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Maandag komt de Edge 50 Pro binnen. Ik ben benieuwd!
Pagina: 1