Toon posts:

Haperingen als mp3's worden afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Sound Blaster 128PCI gekocht en in mijn pc gestopt. Als ik met Winamp (v.278) of Mediaplayer mp3's wil afspelen is er soms een hapering en dat terwijl met mijn vorige soundkaart dat niet het geval was. Maar met games heeft ie geen haperingen :? Hoe komt dit?

AMD Tbird 1200 (100x12)
Abit KT7A Raid
256MB PC133 Dane Elec.
Leadtek GF2 GTS PRO 64DDR
SB 128 (kaart is aangesloten op een Dolby/DVD receiver: Denon ADV-700 )

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ja dat had ik ook, die SB 128 schijnt daar nogal berucht om te zijn. Je kan een ander merk van dezelfde prijsklasse kopen of toch voor een SB Live Value gaan

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik had ook problemen met een VIA chipset (Apollo 133) met win2k en een SB128. Kreeg ik niet goed. Ik heb het opgelost door een vortex kaartje te kopen, omdat ik alleen maar 2D geluid afspeel en ik voor geluidskwaliteit koos ipv van 3D. (Hoge tonen van SB Live zijn matig).

Met win2k en een bordje met de KT133 een jaar later geen problemen. Geen idee waar dat aan ligt.

Kijk eens met verschillende versies van die 4-in-1 drivers te experimenteren, soms doet een oudere versie het goed, soms een nieuwere.

Buiten win2k heb ik geen ervaring (je hebt neits gezegd over je OS).

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

ff in winamp ctrl+P indrukken en dan naar options en dan zet je de "process priority class" op hight of realtime.
Dit werkt bij mij perfect (ook in het bezit van SB pci 128)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 17:24 schreef Doek het volgende:
ff in winamp ctrl+P indrukken en dan naar options en dan zet je de "process priority class" op hight of realtime.
Dit werkt bij mij perfect (ook in het bezit van SB pci 128)
Thnxz het helpt :)