Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 19:30
Ik lees op de Canon site dat de flitser van de door mij pas aangeschafte Canon 450d een invulflitser is en niet erg krachtig en als resultaat harde foto, geeft . Nu vraag ik mij af als ik nu een krachtiger flitser. op de Canon aansluit krijg ik dan niet even goed harde foto,s Ik wil de flitser niet op afstand besturen ..

Op tweakers naar ervaringen gekeken van gebruikers van een flitser

Ik heb ook geen groot budget voor de aanschaf van een flitser dus ik dacht zelf de Yongnuo III ...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een flitser die je bovenop je camera monteert heeft al een stuk groter oppervlak dan de ingebouwde flitser en staat ook iets verder van de lens af wat ook helpt. Daarnaast kan je daarvan vaak de kop draaien om bijvoorbeeld het flitslicht via een muur of plafond indirect richting je onderwerp te sturen waarmee het nog meer verstrooid wordt.

Vraag is wel: wat voor foto's maak je doorgaans en zijn dat situaties waarbij een flitser gaat helpen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16
Er is op internet genoeg te vinden over waarom je een losse flitser zou willen gebruiken. En dat gaat veel verder dan de lichtsterkte van de flitser.
Om maar wat op te noemen:
1) licht van een andere kant laten komen;
2) flitsen via een reflectiescherm;
3) bij een ingebouwde flitser in een beetje stoffige omgeving krijg je wittige vlekjes op de foto doordat stofjes dicht bij de camera het licht reflecteren.
4) enzovoort

[ Voor 3% gewijzigd door JukeboxBill op 26-05-2024 17:58 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Er zijn ook krulkabels on je externe flitsers in de hand of tweede statief te gebruiken. Interne flitsers geven bij mij dermate van een slecht resultaat dat ik ze liefst niet gebruik maar andere oplossingen zoek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Oh ja, probeer ook eens te wisselen met het voor en achter gordijn bij de sync van de flitser, als je camera en flitser dat ondersteunen, geeft echt een ander effect.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Op MP staan genoeg tweedehandse Canon Speedlite flitsers voor redelijke prijzen.
Setje nieuwe oplaadbare batterijen (+lader) erbij halen en dan kan je voor weinig geld (minder dan 100 euro) zien wat het je oplevert alvorens een hele nieuwe flitser aan te schaffen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Hansw1 eens met @Yaksa maar kijk ook naar Nissin, die maken ook best leuke flitsers, let dan wel goed op het cameratype want ze maken die voor meerdere merken en de pinout/software verschilt per merk om er het optimale uit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb toevallig op aanraden van een tweakers lid een Nissin close up lens gekocht voor Macro opnames
Ik wist niet dat die ook flitsers hebben
Ik zag de Jongnuo 560 voor en redelijke prijs en een duurdere YN 685 speedlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb 2x die YN 685 met een remote en dat werkt prima. Ooit gekocht op MP voor onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Sethro schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:44:
Ik heb 2x die YN met een remote en dat werkt prima. Ooit gekocht op MP voor onder de 100 euro.
Welke bedoel je de 560 of en andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hansw1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Welke bedoel je de 560 of en andere
YN685

Acties:
  • 0 Henk 'm!