Onlangs een M2 SSD geïnstalleerd op een al werkend systeem.
Schijf aangemaakt in bestaande Windows, werd gezien als A: schijf.
Daarna met Windows 10 USB laten booten, de USB werd herkend als bootable door BIOS.
Windows 10 succesvol op schijf A: geïnstalleerd, werkt ook prima, is alleen schijf C: geworden na installatie, dit zal wel normaal zijn.
Alleen moet ik nu booten vanaf de oude windows SSD omdat deze nieuwe (M2) schijf niet gezien wordt als bootalbe in de BIOS. (?)
Als ik met de oude schijf boot krijg ik de optie; Welke Windows wil je opstarten van schijf 2 of 8.
Dus het werkt wel. Alleen niet rechtstreeks van de nieuwe schijf.
Hoe is het nou mogelijk dat de nieuwe C: schijf 'gewoon' werkt maar niet door mijn BIOS wordt gezien?
Gigabyte Z590 UD AC
11th gen i7 11700K @3.6
1x Lexar 4TB M2 SSD
diverse andere SSD's
32GB Ram
GTX 3070
Windows 11
Ben benieuwd of iemand het weet, bedankt alvast.
Schijf aangemaakt in bestaande Windows, werd gezien als A: schijf.
Daarna met Windows 10 USB laten booten, de USB werd herkend als bootable door BIOS.
Windows 10 succesvol op schijf A: geïnstalleerd, werkt ook prima, is alleen schijf C: geworden na installatie, dit zal wel normaal zijn.
Alleen moet ik nu booten vanaf de oude windows SSD omdat deze nieuwe (M2) schijf niet gezien wordt als bootalbe in de BIOS. (?)
Als ik met de oude schijf boot krijg ik de optie; Welke Windows wil je opstarten van schijf 2 of 8.
Dus het werkt wel. Alleen niet rechtstreeks van de nieuwe schijf.
Hoe is het nou mogelijk dat de nieuwe C: schijf 'gewoon' werkt maar niet door mijn BIOS wordt gezien?
Gigabyte Z590 UD AC
11th gen i7 11700K @3.6
1x Lexar 4TB M2 SSD
diverse andere SSD's
32GB Ram
GTX 3070
Windows 11
Ben benieuwd of iemand het weet, bedankt alvast.