Heeft bescherming op USB-Adapter sigarettenaansteker nut?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
ik zie dat er ook usb adapter (voor de sigaretten aansteker) bestaan die een kortsluitingsbescherming, overspanningsbescherming, over temperatuurbescherming, onder spanningsbescherming, ingebouwd hebben.

Ik vroeg mij af, heeft dat nut? is zoiets het geld waard?
En hoe werkt dat dan? zit geen zekering ingebouwd lijkt me?

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Elke usb lader heeft dit, als het goed is. Zonder is er kans dat je spanningspiekjes hebt, wat je mobiel kapot kan maken.

Voor rest, ik vraag me af of ik er heel veel meer voor zou betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien als je zo'n ding onbeheerd gebruikt kan iets als temperatuur bescherming nuttig zijn. Overspanning voegt niet veel toe gezien de dynamo niet meer dan 14,5V levert. Onderspanning is nutteloos want als die te laag is stopt het aangesloten apparaat gewoon met werken/laden. Kortsluit beveiliging kan nog nuttig zijn als dat je dan de zekering in je auto wisselen bespaard (dat kan prima zonder zekering werken, mogelijk met een triac o.i.d.)

Oftewel, of het nuttig is en het je de meerprijs waard is kan je alleen zelf bepalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
99ruud99 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:22:
Elke usb lader heeft dit, als het goed is. Zonder is er kans dat je spanningspiekjes hebt, wat je mobiel kapot kan maken.

Voor rest, ik vraag me af of ik er heel veel meer voor zou betalen...
ook deze goedkope meuk van de action?

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:44

-CJ

Not remastered

Nadat een aansteker plug van de action een keer in rook is opgegaan (letterlijk) koop ik geen goedkope aansteker USB-pluggen meer. Heb toen een wat duurdere gekocht van een kwaliteitsmerk (weet even niet welke maar kostte toen rond de 30 euro) en die werkt perfect, tot nu aan toe.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

mtsberk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:29:
[...]

ook deze goedkope meuk van de action?
Misschien dat er een interne zekering of PTC in zit maar anders is daar gewoon de zekering in je auto nog.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 13:04
Zekering van de auto zelf is minstens 10A. Voordat je die stroom bereikt is de USB plug allang gesneuveld.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19
Je kent beter een autolader van een bekend merk zonder zaken overspanningsbeveiliging halen dan een onbekend merk.

Anker en aukey zijn wat mij betreft goede merken op amazon met goede prijs/kwaliteit

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1