Lang verhaal:
Laptop met Windows 10
Om een macrium image te plaatsen een nieuwe partitie gemaakt via Windows schijfbeheer.
Een partitie van als ik me goed herinner 100 GB op een sst van 500GB.
Nieuwe makrium Rescue disc aangemaakt.
Na opstarten krijg ik dit scherm:
:strip_exif()/f/image/jTqqTeej8R7fFrX5HTUueA47.jpg?f=fotoalbum_large)
Linux geïnstalleerd, die zag een Windows partitie en vroeg of hij daarnaast kon installeren wat ik bevestigde.
Na het opstarten van Linux verwachtte ik de Windows partitie te kunnen zien, zoals te zien op het volgende screenshot is die er niet.
:strip_exif()/f/image/0ChyTj3hwiZvEun6iAgbsGPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
In het volgende screenshot zie je dat Linux wel degelijk een Windows partitie ziet
:strip_exif()/f/image/twzrGbbZPTlumGRvGUsdaHXg.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik in het Linux boot menu dus kies om Windows op te starten krijg ik het volgende:
:strip_exif()/f/image/g579Oq3Gll4m7Z5RTHpJojbg.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, Windows opnieuw tevoorschijn halen zal wel een verloren zaak zijn, maar het zou wel fijn zijn als ik nog bij de bestanden kan
...
Laptop met Windows 10
Om een macrium image te plaatsen een nieuwe partitie gemaakt via Windows schijfbeheer.
Een partitie van als ik me goed herinner 100 GB op een sst van 500GB.
Nieuwe makrium Rescue disc aangemaakt.
Na opstarten krijg ik dit scherm:
:strip_exif()/f/image/jTqqTeej8R7fFrX5HTUueA47.jpg?f=fotoalbum_large)
Linux geïnstalleerd, die zag een Windows partitie en vroeg of hij daarnaast kon installeren wat ik bevestigde.
Na het opstarten van Linux verwachtte ik de Windows partitie te kunnen zien, zoals te zien op het volgende screenshot is die er niet.
:strip_exif()/f/image/0ChyTj3hwiZvEun6iAgbsGPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
In het volgende screenshot zie je dat Linux wel degelijk een Windows partitie ziet
:strip_exif()/f/image/twzrGbbZPTlumGRvGUsdaHXg.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik in het Linux boot menu dus kies om Windows op te starten krijg ik het volgende:
:strip_exif()/f/image/g579Oq3Gll4m7Z5RTHpJojbg.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, Windows opnieuw tevoorschijn halen zal wel een verloren zaak zijn, maar het zou wel fijn zijn als ik nog bij de bestanden kan
...
[ Voor 13% gewijzigd door linp op 26-05-2024 17:05 . Reden: Persoonlijke info verwijderd ]