Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 23:26
Even een korte vraag. Ik heb een grondkabel gekocht. Ik wil namelijk een aansluiting maken in mijn tuin. Nu had ik een kabel van 2 x 2,5 mm gekocht. De koperen kern is 1,9 mm. Ik dacht dat de 2,5mm de dikte van de koperen kern is maar dat is zeker inclusief de buitenkant van het vd draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er 2,5mm op staat zou dat de diameter van het koper moeten zijn, bij 2,5mm² is dat ongeveer 1,8mm

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 26-05-2024 15:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

dragonhaertt

@_'.'

Het is waarschijnlijk 2.5mm2, het oppervlak van het koper.
2.5mm2 is prima voor een 16A groep.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Volgens mij halen jullie diameter en oppervlakte door elkaar. Kabels worden meestal opgegeven in oppervlakte (mm²)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het is 2,5mm2, dus vierkante mm, niet doorsnee.

Edit:
En dat is 3 keer, neem aan dat TS het nu wel zal snappen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Bra-Jo op 26-05-2024 15:16 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

wimbabwe schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:12:
Even een korte vraag. Ik heb een grondkabel gekocht. Ik wil namelijk een aansluiting maken in mijn tuin. Nu had ik een kabel van 2 x 2,5 mm gekocht. De koperen kern is 1,9 mm. Ik dacht dat de 2,5mm de dikte van de koperen kern is maar dat is zeker inclusief de buitenkant van het vd draad.
1,9mm doorsnede geeft een oppervlakte van 2,84 vierkante millimeter; prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 19:11
Je haalt diameter door de war met oppervlakte. 2.5 mm2 is voldoende voor 16A stroomsterkte normaal. Liefst boven de grond lassen, of anders lassen in een gietmof . Je kan ook evt lassen in wago gelboxjes al zijn die niet niet goedkoop. Later wel makkelijk weer open te halen

[ Voor 24% gewijzigd door Cybersijp op 26-05-2024 15:21 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
Oke helemaal duidelijk. Ik haalde oppervlakken diameter door elkaar. Ik hoef niet onder de grond te lassen kabel komt in de meterkast uit. Kabel wordt gebruikt voor een continue belasting van 10 ampère en lengte is 14 meter dus zou goed moeten komen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
2x2.5mm2 net aardlitze/aardscherm neem ik aan, als je het over een grondkabel hebt? Vergeet niet die litze aan te sluiten. Even goed kijken naar de mantel.

Zonder aardscherm moet je die niet willen gebruiken in de tuin.

Ik ben stiekem wel benieuwd wat je gaat aansluiten trouwens. 10A aan continue belasting vind ik erg veel. Blij dat ik die energierekening niet hoef te betalen iig :+

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 26-05-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
Ja inderdaad met aardlitze en die ga ik ook aansluiten. Ik maak een apparte groep om mijn auto af en toe bij te laden. Heb een E-golf. Deze heeft niet een bijster grote accu. Kan natuurlijk een laadpaal laten plaatsen maar dan moet echt de hele boel verbouwd worden. Heb maar een 1x35a hoofdaansluiting. De groepen zijn allemaal 16a en de granny lader die mijn auto zit gebruikt 10a als ik hem af en toe een nachtje oplaad dan kan ik weer makkelijk heen en weer naar mijn werk.

Op mijn werk kan ik voor een redelijk tarief aan de laadpaal.
Pagina: 1