Aftakelende Geforce 3 |:(

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Juist ja,

ik draai mijn gemodde Leadtek Geforce 3 nu al ruim 2 maanden op deze settings:

core: 250 mhz
Mem: 555 mhz

Nu ben ik vanmorgen flink gaan gamen en verschenen er zowaar artifacts in me scherm en lockte IGI.
Na wat terugklokken bleken de volgende settings maximaal:

Core: 245
Mem: 544

De temperatuur is altijd binnen de perken gebleven (grote sink, sink temp kwam nooit hoger dan 32 graden, met fan uit was de sink in no-time tegen de 50 aan, dus de koeling zit echt wel goed).
Kan het zijn dat mijn Geforce 3 aan het aftakelen is? Ik bedoel, kan het zijn dat ie beschadigd is door constant die hoge snelheden te draaien (en dan ook flink stressen, alles in 1600x1200x32 met 4x fsaa enzo). Dit is een flinke tegenvaller aangezien ik NO-WAY garantie op dit beestje heb :(

kan het aan iets anders liggen (drivers of wat dan ook) of moet ik maar accepteren dat ik te ver ben gegaan? |:(

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:28 schreef Dr.Q het volgende:
Juist ja,

ik draai mijn gemodde Leadtek Geforce 3 nu al ruim 2 maanden op deze settings:

core: 250 mhz
Mem: 555 mhz

Nu ben ik vanmorgen flink gaan gamen en verschenen er zowaar artifacts in me scherm en lockte IGI.
Na wat terugklokken bleken de volgende settings maximaal:

Core: 245
Mem: 544

De temperatuur is altijd binnen de perken gebleven (grote sink, sink temp kwam nooit hoger dan 32 graden, met fan uit was de sink in no-time tegen de 50 aan, dus de koeling zit echt wel goed).
Kan het zijn dat mijn Geforce 3 aan het aftakelen is? Ik bedoel, kan het zijn dat ie beschadigd is door constant die hoge snelheden te draaien (en dan ook flink stressen, alles in 1600x1200x32 met 4x fsaa enzo). Dit is een flinke tegenvaller aangezien ik NO-WAY garantie op dit beestje heb :(

kan het aan iets anders liggen (drivers of wat dan ook) of moet ik maar accepteren dat ik te ver ben gegaan? |:(
ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven...
Mijn GeForce DDR ging vroeger ook feilloos naar de 362MHz memclock, tegenwoordig krijg ik hem niet meer over de 350MHz...

Kaarten takelen wel degelijk af bij extreem gebruik als je het mij vraagt...
edit:

ja, ok, dan moet ik me sig aanpassen naar 350, maar 362 staat veel cooler en het is nou ook niet echt gelogen, so... :)

• Dr.Q
damn...

maar goed desalniettemin blijft 245/544 nog erg leuk, maar ik vraag me af hoe dat kan? ik bedoel temp kan en mag het niet geweest zijn. Zal wel slijtage zijn ofzo.. misschien perhaps.. weet ik veel.... |:( x 100000

naja, nu hopen dat ie nu stabiliseert, dan blijft de "schade" beperkt :)

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ns een keertje gelezen dat elke 5% dat je iets oc'ed de levensduur halveerd. en dat zou volgens mij goed kunnen (nou ga ik mij zorgen maken over mijn kaart ;) )

• Dr.Q
betere koeling zal wel niet helpen om de boel weer op het "oude" niveau te trekken :'( (dan bedoel ik dus, lijmklem, AS epoxy en een flinke sink) ik heb het er voor over maar als het niets uitmaakt!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hmmmmm ik heb mijn GeForce 2 Ultra op een niet misselijke 300/510MHz staan, al een hele tijd zonder enig probleem ( afkloppen ) Maareh toch zonde hoor van zo een State-Of-The-Art kaartje :'(

Die-hard Brexiteer

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

lijkt r idd op dat je geheugen een beetje naar ze grootje aan t gaan is.
zou m nu maar gewoon standaard laten draaien dan heb je nog de meeste kans dat ie mee gaat.
maarjah als je een keer je pc aan doet en je ziet mooie kleurtjes en dos tekenentjes dan kun je je kaart gedag kussen >:)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Tja risico van het overklokken?

• johnny.xxx
he, je ben een tweaker of je bent het niet :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op maandag 10 september 2001 12:51 schreef johnny.xxx het volgende:
ik heb ns een keertje gelezen dat elke 5% dat je iets oc'ed de levensduur halveerd. en dat zou volgens mij goed kunnen (nou ga ik mij zorgen maken over mijn kaart ;) )
Das gelul, er zijn mensen die 50% overklokken , zou de boel nooit lang mee kunnen gaan, nee het is gewoon een gok die je neemt, er is weinig zekerheid over aftakelen, meestal takeld iets erg af doordat je constant met een te ver overgeklokte chip bezig ben, dus dat ie al fouten maakt en dar jij hem door laat draaien zodat ie soms ook nog eens te heet wordt, ook door teveel voltage( interne overhitting) kan er iets mis gaan , maar meetsal gaat het dan helemaal verrot..

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

AAAARGH, wat doe je nou?

Zonde man, gelijk iets terug clocken. Zo een koopje als je had met deze kaart krijg je bijna niet meer. Dus het zou zonde zijn als ie de geest geeft. Of de pijp aan maarten of het hoekie om gaat, afijn je begrijpt waar ik naar toe wil.

Sterkte ermee.

I think, therefor I am.....I think.

• johnny.xxx
mischien is het niet zo gek hoor want de helft van wat? hoe lang hoort een kaart normaal mee te gaan? ach het intereseert me ook niet eigenlijk, als die dood is komt er gewoon een nieuwe!

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wrom zou je je vid kaart oc-en? hij is toch al snel genoeg? je proc is denk ik die de fps laag houdt.

mijn systeem had ik eerst ook oced

maar ik kreeg soms lock-ups enzo. ik merkte totaal geen verschil (alleen in benchmarks) dus ik heb em gewoon weer op standaard gezet

Verwijderd

misschien op standaard snelheid weer verkopen en weer een nieuwe op de kop tikken???

Verwijderd

CONAN THE LIBRARIAN:::

"Don't you know the Dewey desk system"

LOL :) :)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

das kut, het beste dat je kunt doen is snel je kaart verkopen, probeer de standaard sink weer op te krijgen en laat de mem sinks staan. je zult vast boven de 700.- voor kunnen krijgen en dan wachten op de R8500 of de G3T.

• Dr.Q
verkopen? geez, waarom zou ik em verkopen, als ie helemaal lens is dan probeer ik wel garantie te claimen ofzo, of ik probeer em onder mijn verzekering te jassen (bliksem inslag ofzo!).

Hij loopt nu 245/544, nog steeds heerlijk snel enzo. Maar als het erger wordt dan zet ik em op standaard...
misschien voor de zekerheid 243/530 ofzo, weet ik veel, bij hoeveel % OC zou het kritiek worden?

hij draait nu dus gewoon 245/544 nog 100% stabiel, misschien dat er iets "geknapt" is waardoor ie gewoon minder is geworden... sigh, dit is nou een van de mindere kanten van tweaken, dingen niet weten... bah :(

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

haal anders de sink er af, beetje schoon maken, weer coolpasta op doen, kijken of er wat lost zit ofzo, dan weer proberen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

garantie claimen...sorry.als je OC-t denk ik neit dat dat emer kan (ik weet dat omdat ik zelf dat soort dingen ook heb gehad..we verkopen ook namelijk geforces bij v&d,..overclocken = modden = garantie kwijt)

Wat wel zo kan zijn dat toch de core te heet is geworden, of hij heb een schok gehad.. vergeet neit dat et allemaal verschrikkelijk klein is en een kleine stroomstoot of hogere temperature kunnen je performance voorgoed veranderen...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Dr.Q
Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

ik neem aan dat deze koeling wel goed zit... Zit ruim AS2 tussen, fan uit -> sink in no time rond de 40-50 graden, fan aan sink blijft 30 graden, memsinks lopen maximaal 32 graden, dit bij 23 graden case temp... volges mij liep ie gewoon met heel veel mazzel op 250/555 en dat ie nu gewoon zegt van: doe mij maar wat stabielere waardes, ik krijg last van me tenen... (kaart liep dus constant op zijn tenen :P )....

Gitaarwerk:

Ik werk zelf ook in een PC-zaak en daar krijgen we ook de raarste "garantie" gevallen, maar meestal krijgen we het via onze leverancier toch wel weer vergoedt :). alleen gemodde kaarten weigeren wij. maar dat terzijde.

Ik kijk het nog even aan als ie nu nog 1 keer locked dan clock ik em terug naar 230/520 en dan laat ik het zo hoor, een beetje OC mag toch wel? anders heb ik em helemala voor niets gemod :(

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Whehehe wat een toeter
Kost je gelijk 3 pci sloten man :P

Maken ze wel goed contact enzo? Artic Silver ertussen?
Maar die default cooler was toch ook best oke?

• Dr.Q
lees wat eronder staat :P :)

zit as2 enzo op en de sink zit vastgebout met M3 BOUT EN MOER en zit tevens vacuum door een nachtje lang er de dikke van dale op te leggen :). maar goed het is blijkbaar tevergeefs aan het worden :(

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:16
mn radeonnetje (oem) ging vroeger ook hoger, nu heb ik bij 205/205 of iets hoger artifacts :'(, maar 200/200 is nog steeds netjes

• Dr.Q
Oke ik ben even aan het testen geweest, ik heb de fan op me coresink uitgelaten en ben toen gaan OCen heb de temps gemeten tijdens een treinritje in MS trainsim op 1600x1200x32 met 3xFsaa, op 245 core heb ik de sink (ik kon de baseplate niet meten, daar moet ik naar gissen, die tempsensor is moeilijk te plaatsen) 40 graden laten worden, geen lock-up of artifacts, heb toen de fan weer aangezet en de sink was in 1 minuut weer 27 graden (gemeten op dezelfde plek) ik neem dus aan dat ie zo stabiel blijft.

Fuck ik realiseer me net dat ik wel 112 fsb draai dus de agp speed zal ook wel flink hoog zijn, misschien dat eventuele lock-ups daar aan te wijten zijn?

ik heb met dit beestje tot 127 fsb gedraaid zonder de devider aan te passen...

sigh, ik laat het voorlopig even zo, kijken wat ie doet, de temp kan iig nog flink hoger zonder dat ie locked...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mzz.. tja.. ik werk niet in pc zaak :D wel de v&d - electric city, wij nemen heel wat minder aan.. nou ja..dit soort dingen dus neit..

maar boeit niet..ehh.. als inderdaad zo uitziet.. de koeling ziet er goed uit..

te hoge voltage / statische electriciteit misscien?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1