Hi wat zouden jullie mij adviseren. Ik heb enkele lampen in huis die ik graag slim wil maken, net zoals de rest van het huis.
- Het is wisselschakeling dus 2 knoppen voor dezelfde lamp. Een daarvan heeft geen nuldraad.
- Liefst zigbee, maar wifi is ook geen probleem.
- De lampen kan ik niet vervangen dus moet inbouw worden.
- Het zijn geen wifi of zigbee lampen.
- Shelly 1L is volgens mij een optie maar is deze niet out of support? Overigens nog moeilijk te krijgen.
- Ik dacht dat je ook dimmers kan plaatsen als je op een van de twee geen nuldraad hebt. Zoiets als: " Zigbee led dimmer draai 0-200W | ECO-DIM.07 Zigbee Basic"
Maar dan ben ik bang dat de kosten oplopen, aangezien je er per lamp 2 nodig hebt inclusief plaatje.
- Een hue wall switch heb ik naar gekeken, maar dan moeten de lampen zigbee ondersteunen (dat is in mijn geval niet).
- Nuldraad aanleggen lijkt me een te grote klus voor nu.
Zijn er misschien andere oplossingen waar ik nu niet op kom?
Alvast bedankt!
- Het is wisselschakeling dus 2 knoppen voor dezelfde lamp. Een daarvan heeft geen nuldraad.
- Liefst zigbee, maar wifi is ook geen probleem.
- De lampen kan ik niet vervangen dus moet inbouw worden.
- Het zijn geen wifi of zigbee lampen.
- Shelly 1L is volgens mij een optie maar is deze niet out of support? Overigens nog moeilijk te krijgen.
- Ik dacht dat je ook dimmers kan plaatsen als je op een van de twee geen nuldraad hebt. Zoiets als: " Zigbee led dimmer draai 0-200W | ECO-DIM.07 Zigbee Basic"
Maar dan ben ik bang dat de kosten oplopen, aangezien je er per lamp 2 nodig hebt inclusief plaatje.
- Een hue wall switch heb ik naar gekeken, maar dan moeten de lampen zigbee ondersteunen (dat is in mijn geval niet).
- Nuldraad aanleggen lijkt me een te grote klus voor nu.
Zijn er misschien andere oplossingen waar ik nu niet op kom?
Alvast bedankt!