Upgraden of vervangen huidig Homecinema set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik heb momenteel het volgende systeem:
- LG C8 65" zonder eARC (2018)
- Onkyo TX NR656
- Harman Kardon HKTS16 5.1 homecinema (2011)

De Harman Kardon subwoofer heeft diverse kuren en is "klaar".

Ik zoek een?
Nieuwe subwoofer met nieuwe speakers of een soundbar met subwoofer en speakers

Wat is je budget?
Ongeveer € 1.500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, series en TV kijken. Af en toe muziek via Spotify afspelen. Woonkamer is ongeveer 4 bij 5 meter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos Arc Zwart + Sonos Sub (Gen 3) + 2x Sonos Era 100. Dit setje is momenteel in de actie voor € 1.579. In de eetkamer heb ik al twee Sonos One speakers staan voor muziek/radio.

Welke vragen heb je hier nog over?
Voldoet de Onkyo receiver nog aan de huidige standaarden of is deze al gedateerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Die Onkyo is dan wel niet meer de nieuwste maar voor wat films, series of muziek zou die ondanks het ontbreken van het genoemde earc op zich prima zijn. Wat denk je te missen?

De genoemde Sonos set kun je er niet mee combineren dus het is me eerlijk gezegd niet helemaal helder wat je van plan bent. Gaat de Onkyo weg en komt er Sonos voor terug? Of zoek je een nieuwe speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Het is inderdaad de Onkyo weg en de Sonos set ervoor terug of de Onkyo houden met aanschaf van een nieuwe speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar mijn mening is er met 2 van dergelijke compleet andere opstellingen geen echt fatsoenlijk advies te geven.

Wil je een cleane setup met weinig poespas en kabels met een focus op streaming, koop je de Sonos.

Ligt de focus op zo goed mogelijk geluid voor je geld met aansluitmogelijkheden, fatsoenlijke surroundervaring, etc. koop je een speakerset.

De richting die je opgaat, kun je alleen zelf bepalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Is op marktplaats geen vergelijkbare HK subwoofer te vinden? Ben je wellicht voor een prikkie klaar.
Die Onkyo voldoet nog prima. Die ondersteunt 4K, HDR en Dolby Vision, net als je TV, dus in feite is dat voor het kijken van films en series nog steeds de laatste standaard.

[ Voor 46% gewijzigd door Hulleman op 28-05-2024 14:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je tevreden bent met de Sonos geluidskwaliteit en het niet erg vind om veel geld te betalen voor middelmatige speakers met prima software dan zit je daar goed.

Alternatief is een goede speakerset kopen, daarvoor krijg je betere kwaliteit en speakers die 10-tallen jaren mee kunnen. Als voorbeeld: https://www.hifiklubben.nl/spektor-6-e9f/

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 28-05-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 14:09
of anders de samsung q990c

ik kwam ook van onkyo af en ben naar deze gegaan.

super geluid, en dolby atmos ondersteuning.

zet deze eens tegenover de sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15
@lochtejans
Even plat gezegd, een sonos koop je voor gemak en het uiterlijk.
Een losse versterker met mooie speakers koop je voor het geluid.

Persoonlijk zou ik investeren in een goede center speaker en 2 mooie zuiltjes met ingebouwde subwoofer. Die zijn ook vaak goed 2e hands te koop want daar zit weinig ontwikkeling in.
Dan kan je je huidige versterker nog gebruiken en die pas vervangen wanneer daar aanleiding tot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

chrisborst schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:17:
...en 2 mooie zuiltjes met ingebouwde subwoofer.
Ingebouwde subwoofer of zuilen met (doordat het zuilen zijn meer ruimte voor) grotere units voor het laag? Dat is een aanzienlijk verschil. Waarbij "zuiltjes" (verkleinwoord) niet matcht met de oppervlakte/ruimte die een subwoofer nodig heeft. Je doelt waarschijnlijk op het laatste. Waarbij mijn mening dan is dat elke speaker baat heeft bij een subwoofer.

Ik zou een gelijke weg inslaan mogelijk niet direct front left en front right vervangen door zullen maar een boekenplank is ook afdoende. Subwoofer is voor mij een no-brainer om toe te voegen. Houdt je het bij classic 5.1 maar dat is geen vergelijk met Atmos uit een Sound Bar (om nog maar te zwijgen over sommige 9.1.4 uit één bar).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15
FeaR schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Ingebouwde subwoofer of zuilen met (doordat het zuilen zijn meer ruimte voor) grotere units voor het laag? Dat is een aanzienlijk verschil. Waarbij "zuiltjes" (verkleinwoord) niet matcht met de oppervlakte/ruimte die een subwoofer nodig heeft. Je doelt waarschijnlijk op het laatste. Waarbij mijn mening dan is dat elke speaker baat heeft bij een subwoofer.

Ik zou een gelijke weg inslaan mogelijk niet direct front left en front right vervangen door zullen maar een boekenplank is ook afdoende. Subwoofer is voor mij een no-brainer om toe te voegen. Houdt je het bij classic 5.1 maar dat is geen vergelijk met Atmos uit een Sound Bar (om nog maar te zwijgen over sommige 9.1.4 uit één bar).
True, een zuil met een redelijk bass is geen vervanging voor een echte subwoofer. Echter merk ik bij mijn set zonder subwoofer al een flinke bass en mijn buren zouden met een subwoofer erbij niet blij worden.
Heb zelf deze https://www.wharfedale.eu/products/evo4-4 en die gaat laag genoeg voor mij.

Dus 2 goede boekenplank speakers + subwoofer zou een goede optie zijn maar ik gok dat veel mensen met 2 zuilen + center speaker al een heel eind komen.

Persoonlijk zou ik ook investeren in een goede audio-bron/drager. Want leuk om een deftige setup te hebben maar als je enkel streams kijkt waar je audio-kwaliteit niet al te best is, is dat ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een zuil met een redelijke bas is idd geen vervanging voor een subwoofer. Een zuil met een goede laagweergave daarentegen.....
* The Eagle weet niet of je ooits een Driade model 3S gehord hebt (vermoed van niet), maar daar zit dermate laag in dat je op zoek gaat naar een sub die er niet is :+
Ik heb nog nooit een transmissielijn speaker gehoord, maar vermoed het zelfde effect.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf voorlopig (totdat de Onkyo het begeeft) bij m'n huidige setup. Ik ga wel kijken of ik de huidige subwoofer HKTS210SUB230 kan vervangen of repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

lochtejans schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:29:
Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf voorlopig (totdat de Onkyo het begeeft) bij m'n huidige setup. Ik ga wel kijken of ik de huidige subwoofer HKTS210SUB230 kan vervangen of repareren.
Ik zou gaan voor een nieuwe subwoofer. Volgens mij was de subwoofer uit genoemde set niet heel denderend. Net als bijvoorbeeld de KEF PSW serie meer dan normaal defect ging. Subwoofer hoeft ook niet te matchen met de set, qua merk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Op marktplaats biedt iemand reparaties aan:

Harman Kardon Subwoofer Reparatie
€ 85,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OP MP haal je voor dat bedrag ook een tweedehands sub die rondjes om die HK draait ;)

Die HK subs staan er simpelweg om bekend dat ze ploppen of anderszins gebreken gaan vertonen. Zoel een REL stampede of REL quake, ben je voor 100 euro of minder klaar, is kleiner en veel beter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1