Toon posts:

tekstbestand van windows naar linux bewaren, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou de scripts via windows van internet binnenhalen, en op diskette zetten, in een andere linux computer stoppen, daar de scripts installeren.

Maar de linux computer kon geen tekstbestanden lezen. Ik begreep eerst niet, maar ontdekte pas in windows computer dat de regels niet goed waren (één erg lange regel).

Onder welke formaat moet ik de tekstbestanden bewaren??Welke ISO??

Verwijderd

ik geloof dat edit.com wel die iso aan kan (ik gebruik het in iedergeval om txt bestanden linux > windows te maken)

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Programmers File Editor kan ook in unix formaat opslaan. En als je de file via ftp overzet in ASCII mode, gaat het ook automatisch goed.

Verwijderd

dos2unix

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

in UltaEdit zit ook een optie om van dos -> unix te gaan.. :)

Eeuwige n00b

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ook emacs heeft tegenwoordig een dos-file mode. Als je de file nog op je systeem hebt staan kun je het daar misschien even mee proberen.

Zoef

Verwijderd

opslaan op floppy en dan mounten als -vfat (staroffice is compatble is met windows & linux doe die dan eens installen onder beide OS-en

Greets

Verwijderd

Topicstarter
Missie geslaagd!!! Iedereen bedankt!!!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:10
Dark-Angel, Ultraedit is hier ideaal voor, die detecteert namelijk zelf welk type het is en slaat hem ook weer op in hetzelfde type, zodat je er nooit geklooi mee hebt.

Ultraedit is sowieso ideaal voor onder Windows, maar dat terzijde.

Overigens kun je FTP automatisch laten converteren tijdens het downloaden door het type op 'ASCII' te zetten (ja ja, die optie heeft wel enig nut behalve het vern*ken van je downloads als je hem vergeet goed te zetten!)

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op dinsdag 11 september 2001 13:02 schreef Wilke het volgende:
Dark-Angel, Ultraedit is hier ideaal voor, die detecteert namelijk zelf welk type het is en slaat hem ook weer op in hetzelfde type, zodat je er nooit geklooi mee hebt.

Ultraedit is sowieso ideaal voor onder Windows, maar dat terzijde.

Overigens kun je FTP automatisch laten converteren tijdens het downloaden door het type op 'ASCII' te zetten (ja ja, die optie heeft wel enig nut behalve het vern*ken van je downloads als je hem vergeet goed te zetten!)
Hmzz, volgens mij zijn beide opmerkingen al behandeld in dit topic :D
Pagina: 1