Hoe zie je of een SODIMM een R8 of R16 uitvoering is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:40

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb hier onlangs een Acer Nitro 5 laptop overgekocht. Deze heeft standaard 8GB geheugen en dit kan uitgebreid worden.
Op Reddit en een review op youtube van Jarrod wordt gesproken over R8 en R16 geheugen.
In deze laptop is het R8 geheugen sneller dan het R16 geheugen.

Ik ben op zoek naar 2 * 16GB R8 SODIMM DDR4 3200MT/s.
Nu zit deze filter in de pricewatch maar echt vaak is dit niet gedefinieerd bij de geheugen modules uit de lijst.

Hoe kan ik achterhalen welke uitvoering het geheugen is?
Bijvoorbeeld:
uitvoering: Crucial CT2K16G4SFRA32A
of
uitvoering: G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS

Beide vergelijkbare specs/timings/snelheid etc. maar bij beide staat niets over R8 of R16 uitvoering.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
Ik wist niet dat het nog een ding was, dat was volgens mij iets toen er nog DDR2 in laptops ging. Ik denk ook niet dat je daar teveel naar moet kijken, maximale kloksnelheid en de timings moeten genoeg zeggen over of het geheugen net even wat sneller is. Ik ben benieuwd naar het topic op Reddit of die review? Ik vermoed nl. dat het al wat oudere informatie is.

In het geval van de 2 setjes geheugen die je linked... die zijn exact even snel, maar nog niet het snelste wat betreft timings/latency. Ga je het in de praktijk echt merken om geheugen te hebben met nog iets lagere timings/latency, ik denk het niet.

Dit setje zou nog net iets sneller moeten zijn: uitvoering: Kingston Fury Impact KF432S20IBK2/32

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 25-05-2024 19:16 ]