Keuze hulp nodig bij het kopen van een laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 17:36
Keuze hulp nodig, omdat er specs zijn waar ik geen idee van heb wat goede keuzes zijn, maar wel belangrijk zijn.
Zoals:
CPU, GPU, Videokaart, USB aansluitingen

Wat ga je met je laptop doen?
Office, internetten, uitzending gemist. Ik ben geen gamer en gebruik geen speciale programma’s
Wat is je budget?
+/- 800
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Windows 11
QWERTY
Beeldscherm, gewicht en accu zijn minder belangrijk, wordt voornamelijk aan buro gebruikt.
Grootte SSD niet belangrijk, ik hang er een externe SSD aan (USB).
Touchscreen Nee
Moet werken met mijn 2 Samsung LS24A600UCUXEN monitoren (daisy chaining).

Zie mijn pricewatch lijstje. Ik zie door de bomen het bos niet meer ☹ en bang ben verkeerde keuze te maken of een betere keuze te missen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS VivoBook 15 M1502YA-NJ201W€ 579,-€ 579,-
1LaptopsASUS VivoBook 17X M3704YA-AU042W€ 799,-€ 799,-
1LaptopsHP Pavilion 15-eg2772nd€ 791,84€ 791,84
1LaptopsLenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H802GYMH)€ 551,41€ 551,41
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L500VKMH)€ 746,-€ 746,-
1LaptopsLenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG005VMH)€ 555,-€ 555,-
1LaptopsLenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG006YMH)€ 769,-€ 769,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.791,25

BVD,
Groetjes,
Daphy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:06
De Lenovo Ideapad 3 valt wat mij betreft af. Slechts 8 GB RAM en een verouderde processor.

De Lenovo Ideapad 5 Pro is waarschijnlijk de snelste. Heeft ook een aparte grafische kaart, die voor jouw gebruik echter niet vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:38
Ben zelf gecharmeerd van deze (veel aansluitmogelijkheden, prima processor en 32GB geheugen).

https://tweakers.net/pric...3-tmp413-51-tco-76d6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik begrijp niet zo goed waarom je een laptop wilt wanneer je het apparaat voornamelijk achter een buro gaat gebruiken.
Dan ben je toch veel beter (en waarschijnlijk goedkoper) af met een desktop?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
LievenD schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:03:
De Lenovo Ideapad 3 valt wat mij betreft af. Slechts 8 GB RAM en een verouderde processor.

De Lenovo Ideapad 5 Pro is waarschijnlijk de snelste. Heeft ook een aparte grafische kaart, die voor jouw gebruik echter niet vereist is.
Uit mijn lijstje verwijderd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daphy
Yaksa schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:51:
Ik begrijp niet zo goed waarom je een laptop wilt wanneer je het apparaat voornamelijk achter een buro gaat gebruiken.
Dan ben je toch veel beter (en waarschijnlijk goedkoper) af met een desktop?
Dat vertelde iemand mij ook. Ik kan ook zelf meer met een desktop, met dingen in de kast vervangen/bijplaatsen, etc. (enige wat ik nooit heb gedaan is moederbord in kast plaatsen). Maar wil eigenlijk niet meer zo'n "kast" onder op de plank van mijn buro. En misschien wil ik in de toekomst wat vaker met computer op de bank zitten. (20 juli wordt ik 67 en heb dan PC niet meer nodig voor werk).
Zal aan de leeftijd liggen, maar ik begin wel meer mijn telefoon en tablet te gebruiken, maar ik ben daar niet zo handig mee als met de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Deze heb ik hier pas geadviseerd en 'won':
Lenovo IdeaPad Slim 5 14ABR8 (82XE008MMH) (56Wh accu ipv 38Wh, Video uitgang over USB-C kan ooit van pas komen, laptop laden via USB, erg fijn)

Kast: tegenwoordig heb je desktops zo groot als een VHS cassette (Ik gok dat je dat nog kent ;) ) Dell heeft bijvoorbeeld schermen waar je die heel mooi achterop kan schuiven. Ik weet niet of hier een soort standaard voor is, maar een rol klitteband en wat tieraps bergt zo'n klein kastje vast mooi op.

Laptop heeft natuurlijk wel een hoop voordelen (voor sommige) op reis, visite, keertje verbannen naar het tweede scherm, of juist bijvoorbeeld F1 kijken op laptop & TV tegelijk.

Daarnaast is een laptop lekker opgeruimd en handig op het gebied van webcam, vingerafdrukscanner, geluid, randapparatuur etcetera..

Voordelen voor een losse kast zijn er natuurlijk ook. Scherm en (duur) keyboard gaat makkelijk nog 10 jaar mee, bekabeld netwerk is lekker robuust.

Lijstje kleine PCs, ik heb Windows 11 genomen om de oude varianten uit te filteren:
categorie: Pc's

Ik zou bij meer dan enkele uren per week zeker een lekker 24" scherm en los toetsenbord + muis zoeken. Ten eerste voor het comfort, ten tweede voor de levensduur van je laptop. Een defect door knoeien of pech aan een los toetsenbord geeft een stuk minder buikpijn dan aan een laptop van een half jaar oud.

32 GB als tip vind ik héél stevig. Ik ben een 'office power-user' (ook video/video edit, simpele games, veel browser werk, veel grote teams meetings, wat logge bedrijfssoftware) ik heb 8GB en 16GB laptops maar die 'kleine' doet nergens onder voor die grote...

[ Voor 10% gewijzigd door jnr24 op 25-05-2024 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daphy
Het wordt toch een laptop. Bij mij ligt die (meestal) dicht onder buro en heb 2 monitoren (zie hierboven) los tb en muis. Dus weing kans op ongelukken.

Nu is mijn oog gevallen op deze.

uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16IAH8 (83BG004TMH)

Leuke prijs en bij mijn favoriete shop. Mijn zoon werkt op dat bedrijventerrein en kan hem dus ophalen. Heb ik geen eng gedoe met versturen. :-)

Weet iemand een goed reden om deze niet te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 21:30
@Daphy Dat lijkt me een prima laptop voor de prijs!

Eén overweging die ik je mee wil geven: De schermen in deze prijsklasse zijn niet denderend (alle waar naar zijn geld). Mocht je waarde hechten aan een scherm met een wat hogere helderheid of betere kleurweergave, dan is deze nog een overweging waard:
uitvoering: ASUS Vivobook Go 15 OLED E1504FA-L1367W

Omdat zo'n scherm ook niet gratis is (vrij duur zelfs), lever je dan wel (flink) in op processor-prestaties. Ik schat dat de door jou gelinkte Lenovo dubbel zo snel is op zwaardere taken. Ik denk echter dat je daar bij jouw lichte gebruik niet echt iets van gaat merken.

Ik heb ook even naar wat duurdere (€700-€800,-) laptops zitten kijken, maar zie dan niet echt iets wat voor jouw gebruik echt wat toevoegt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daphy
Scherm boeit niet zo, ik heb 2 monitoren (Samsung LS24A600UCUXEN) met daisy chaning en de laptop kan via het scherm laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Je hebt hem altijd dichtgeklapt maar wil wel 16"? Ik zou dan zeggen overweeg een handzame 14" voor als je hem onderweg eens meeneemt. Al zou het kunnen dat die juist duurder uitvallen.

Verder prima laptop, mooie prijs.

Oja tip: via de Lenovo software kan je je batterij onder de 80% houden. Dan blijft hij langer goed als je hem altijd aangesloten hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door jnr24 op 26-05-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy
Ik ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphy