Teveel bass in speakers podcast en vocalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Ik heb bij mijn PC setup Edifier S1000mkii speakers staan. Deze staan zo'n 15 centimeter van de muur af, meer is ook niet echt een optie omdat deze speakers flink diep zijn. Wat ik merk tijdens bijvoorbeeld podcasts, is dat de bass uit de stemmen een heel irritante lage frequentie heeft. Het lijkt een beetje op een galmende bass, het gaat ook wat meer bonken dan.

Heeft iemand tips om dit te verbeteren zonder meteen de portemonnee te trekken en de hele kamer akoestisch te maken?

Ik heb een 2.1 set geprobeerd en hier heb ik geen last van een galmende bass, maar daar kwamen ze weer echt tekort qua geluidskwaliteit. En natuurlijk heb ik de bass al lager gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft je PC geen equalizer aan boord? Of misschien je Podcastprogramma? Of zelfs je speakers zie ik. Achterop zitten 2 draaiknoppen. Waarschijnlijk bas en treble ? Had je al gedaan zie ik.

[ Voor 47% gewijzigd door sypie op 25-05-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 21:27
Je kan een stukje foam achter in de bass port stoppen, hiermee kan je eenvoudig de bass regelen wanneer ze dicht bij de muur staan.

Bij veel speakers wordt dit meegeleverd en anders te koop voor een paar euro.

Er komt dan minder lucht in de bass dus minder zwaar.

Edit zoiets:
https://www.amazon.co.uk/...eaker-Bungs/dp/B08LGG28PF

[ Voor 14% gewijzigd door KernelPanic op 25-05-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
KernelPanic schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:04:
Je kan een stukje foam achter in de bass port stoppen, hiermee kan je eenvoudig de bass regelen wanneer ze dicht bij de muur staan.

Bij veel speakers wordt dit meegeleverd en anders te koop voor een paar euro.

Er komt dan minder lucht in de bass dus minder zwaar.

Edit zoiets:
https://www.amazon.co.uk/...eaker-Bungs/dp/B08LGG28PF
Oh nice man! Dit werkt best goed, voor nu heb ik er een sok ingestopt. Dank je!

En nu ben ik toch even compleet in de war.....

Ik heb goedkope Logitech speakertjes, de X-230 naast de Edifier S1000mkii gezet en op AUX aangesloten, de Edifiers op Optisch.

En verrek, die kleine goedekope 2.1 set klinkt gewoon fijner in de oren dan de Edifier S1000mkii en de Edifier S351DB 2.1 set.

En ik ben kritisch op geluid, zou mezelf richting een audiofiel neigen.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door flugelisoke op 25-05-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 21:27
Mja geluid is een persoonlijk iets, zelf ben ik ook geen fan van Edifier maar veel mensen vinden het geweldig en dat is prima, en daarom altijd eerst luisteren en proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
KernelPanic schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:37:
Mja geluid is een persoonlijk iets, zelf ben ik ook geen fan van Edifier maar veel mensen vinden het geweldig en dat is prima, en daarom altijd eerst luisteren en proberen :)
Oh zeer zeker, beneden heb ik bij de tv Teufel Theater 500 zuilen staan en daar komt ook een magnifiek geluid uit.
Pagina: 1