Afkitten van plinten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Afgelopen week is over de gehele beganegrond een pvc visgraat vloer gelijmd.
De plinten worden binnenkort gelijmd, zodat wij de muren eerst nog kunnen verven.
Echter blijkt nu dat de plinten straks niet afgekit worden.
Ik dacht dat dit standaard was.
Wie kan hier opheldering over geven?
Wat is jullie ervaring hiermee?
De legger adviseerde zwarte plinten, maar wij willen liever witte plinten, maar daar zie je natuurlijk sneller spleetjes. Hiervan had ik dus gehoopt en verwacht dat deze afgekit zouden worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De mijne zijn wel afgekit maar die kitlaag trekt op een andere manier vuil aan dan de rest van de plint en dus zit er een flink kleurverschil.
Is eigenlijk best lelijk.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In de vloeren wereld heeft altijd alles een meerprijs.. afkitten is nooit standaard en kost vaak €X per m¹ extra.

Ik heb PVC met witte plinten die aan de bovenzijde zijn afgekit. Staat een stuk netter, maar de kit trekt wel veel stofjes en troep aan. Je kan de kit dus het beste even overschilderen.

De onderzijde van de plint is niet afgekit, en daar zie je wel een zwarte spleet op veel plekken.. dit omdat de vloer en plint nooit 100% recht zijn. Een mini spleetje geeft al wat schaduw waardoor het direct een grote spleet lijkt. Daar kan wat transparant grijze kit tussen eventueel. Maarja, weer extra €€€.

Bij zwarte plinten zie je de onderste pleet niet, dat is een voordeel. Ik zou wel altijd de bovenkant laten afkitten, dus tussen plint en muur. Laten doen is wel wat prijzig vind ik maar ik ben helaas geen top kitter.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-05-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
De bovenkant bij onze visgraat pvc is ook gekit en bij ons wordt het ook snel stoffig.

Tussen de plint en de vloer is het niet gekit. We hebben het er wel over gehad met de leverancier, maar die gaf dat bij de klanten waar ze dat wél gedaan hebben zowel de klant als de leverancier eigenlijk niet tevreden was met het resultaat.

Op de eerste verdieping hebben we rechte stroken pvc en daar is de plint geplaatst vóór het egaliseren. Daar zit wél kit tussen de vloer en de plint en dat ziet er ook een stuk strakker uit.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:45

orf

Kit tussen muur en plint wil je het liefst mee schilderen met de muur. Dan is het niet meer plakkerig en ziet het er beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:50
Bij ons ook een verlijmde pvc vloer, waarbij zowel de boven als onderkant van de plint gekit zijn. Kleur kit onderkant komt redelijk overeen met kleur van vloer, en kleur kit bovenkant ral9010 zoals de plinten en muren.

Zat bij ons destijds gewoon inbegrepen in de totaalprijs, maar kan natuurlijk per aannemer verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Eerst plinten plakken, dan kitten, daarna je muren verven en je kit overschilderen. Scheelt je een hoop stof op de kit.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 25-05-2024 12:10 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:09:
Eerst plinten plakken, dan kitten, daarna je muren verven en je kit overschilderen. Scheelt je een hoop stof op de kit.
Onze legger geeft aan niet te kitten.
Jammer dat we dat niet vooraf al gehoord hadden.
Optie is om de witte plinten om te ruilen voor zwarte plinten, maar ik weet niet of ik dat wel mooi vind.
We hebben wel zwarte jaloezieën voor de ramen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
jolandacb schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Onze legger geeft aan niet te kitten.
Jammer dat we dat niet vooraf al gehoord hadden.
Optie is om de witte plinten om te ruilen voor zwarte plinten, maar ik weet niet of ik dat wel mooi vind.
We hebben wel zwarte jaloezieën voor de ramen.
Een andere optie is om zelf te kitten. Dan leef je gewoon met je eigen imperfectie, wat na 3 dagen niet meer opvalt.

Laatst nog een slaapkamer gedaan: kit er langs en dan met een kithulpje natrekken (rol keukenpapier en bakje water met druppel afwasmiddel bij de hand). Als je het netjes wilt doen eerst de muur afplakken als deze al op kleur geschilderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:01

EiT

Ik heb de plintenboer terug laten komen om de onderkant te kitten. Bovenkant werd standaard gekit, onderkant dus niet.

Onderkant kan voorkomen worden door ze te schaven, maar daar zijn ze te lui voor.

Uiteindelijk hebben ze alles aan de onderkant gekit, zat soms wel een flinke spleet onder, voor €500. (160m)

Nu ziet het er netjes uit.

[ Voor 4% gewijzigd door EiT op 25-05-2024 12:35 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-05 10:54
Ik heb eerst de muur geverfd en daarna de plinten wit afgekit (de vrouw wilde het zo...) maar wat heb ik daar spijt van, inderdaad wordt het erg vies vooral in de keuken!
Als de muren netjes recht zijn zou ik persoonlijk niets afkitten, en anders eerst kitten en dan verven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 12:19
Bij ons hebben ze waar behangen is niet afgekit, en zonder behang wel. Je kan bij de Praxis enzo een kitstrijker halen waarmee je de aangebrachte kit netjes kan afmaken. Eventueel met je duim kan ook, desnoods na het zien van deze video van onze grote vriend Annouar.
Ik heb witte plinten maar binnen een jaar zien we alsnog kieren op de hoeken en waar plinten tegen elkaar aan zitten. Dit omdat het toch altijd blijft werken, zeker bij een nieuwbouwwoning, dus zelf afkitten moet je vroeg of laat toch als je het een beetje netjes wilt houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bovenkant afkitten met acrylaatkit, onderkant bij voorkeur in de egalisatie laag meenemen en anders grijs-transparant afkitten met siliconenkit :Y)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:41
Tip.
acrylaat kit kun je ook in ral kleuren kopen.
Hoef je niet overheen te schilderen.
Kitten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38
Dit is een vraag voor de schilder en niet de vloerenleverancier. Een schilder zal altijd de plint aan de bovenkant afkitten. Dan de plinten schilderen en daarna de muren sausen. In deze volgorde weet je zeker dat je een strak en mooi resultaat krijg.

mijn pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3dmazter schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:33:
Tip.
acrylaat kit kun je ook in ral kleuren kopen.
Hoef je niet overheen te schilderen.
Kitten en klaar.
Schilderen doe je ook om te zorgen dat de kit minder plakt. Scheelt veel stof en troep die toch op ongeverfde kit hecht.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Pagina: 1