Ik ben van huis uit docent Engels en heb hier ook een bevoegdheid voor. Echter had ik het minder naar mijn zin in het reguliere VO en wilde de overstap maken naar NT2. Na enkele maanden solliciteren ben ik nu aangenomen voor 1 fte op een leuk ISK. Alles voelt goed. Ze willen me alleen in de eerste instantie 6 maanden aanbieden, omdat ik geen NT2-diploma heb. De proeflessen gingen goed maar ik heb nog geen echte feeling met het niveau. Ook, omdat ik geen boeken kon inzien voorafgaand aan de les. Gezien ik 8 jaar voor de klas sta lijkt het me niet heel moeilijk om dit te krijgen als ik eenmaal lessen voorbereid en geef. Mijn manager zegt dat het contract verlengd wordt als het goed gaat en dat ik anders aan de slag kan als Engels docent daar (ze zijn onderdeel van het reguliere VO). Ik ga dit ook zwart op wit op mijn contract laten zetten, dat indien ik niet goed functioneer op NT2 ik wel elders uren krijg.
Nu heb ik nog twee sollicitaties lopen. Een is slechts voor 0.6 fte en is op een elitaire internationale school. Hoewel het NT2 is krijg ik er eerder een kostschoolgevoel bij. De ander is voor 0.8 voor Engels op het reguliere VO. En eigenlijk was ik daar nu wel klaar mee. Eigenlijk wil ik het liefst die ISK-baan. Ik voelde me voor het eerst in mijn onderwijscarriere dolgelukkig na een les.
Ik weet alleen niet of ik na 6 maanden zonder werk zit. Natuurlijk zijn er in februari tig vacatures voor Engels, maar het liefst blijf ik gewoon op het ISK/die school. Wat kan ik het beste in dat contract laten opnemen?
En hoe overtuig ik een verstarde collega die weinig vertrouwen heeft in mijn kwaliteiten als taaldocent?
Nu heb ik nog twee sollicitaties lopen. Een is slechts voor 0.6 fte en is op een elitaire internationale school. Hoewel het NT2 is krijg ik er eerder een kostschoolgevoel bij. De ander is voor 0.8 voor Engels op het reguliere VO. En eigenlijk was ik daar nu wel klaar mee. Eigenlijk wil ik het liefst die ISK-baan. Ik voelde me voor het eerst in mijn onderwijscarriere dolgelukkig na een les.
Ik weet alleen niet of ik na 6 maanden zonder werk zit. Natuurlijk zijn er in februari tig vacatures voor Engels, maar het liefst blijf ik gewoon op het ISK/die school. Wat kan ik het beste in dat contract laten opnemen?
En hoe overtuig ik een verstarde collega die weinig vertrouwen heeft in mijn kwaliteiten als taaldocent?