vraag omtrent het aanschaffen van een nieuwe beeldschem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteshiro
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-08-2024
Eindelijk! vakantie geld is binnen en ik ben aan het shoppen voor een nieuwe beeldscherm. In mijn gedachten gaat dat ik wat meer geld wil uitgeven aan een goede, mooie game monitor. Graag zoek ik wat ondersteuning hierbij.

Nu zit ik echter met een uitdaging.

Mijn huidige pc is een:

Intel Core i5 9400F @ 2.90GHz 36 °C
Coffee Lake 14nm Technology
16.0GB Dual-Channel DDR4 @ 1329MHz (16-20-20-38)
Micro-Star International Co. Ltd. B360M PRO-VH (MS-7B53) (U3E1)

Mijn kaart is een:

2047MB NVIDIA GeForce RTX 2060 (NVIDIA)

En ik ben aan het kijken om de nieuwe: Alienware 32 4K QD-OLED gamingmonitor - AW3225QF aan te schaffen.

Ik heb helaas nooit het budget gehad om en een pc te kopen en een nieuwe monitor dus ik heb altijd gegamed op mijn tv. ( don't hit me)

Mijn vraag is, als ik deze monitor aanschaf, kan mijn pc dit wel aan? krijg ik veel problemen?

Is het wellicht beter om verder te sparen voor en een goede gamecomputer en dan een monitor te kopen. Helaas werkt mijn tv steeds trager en trager en wil ik geen budget / mid range beeldscherm aanschaffen.

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01

HugoBoss1985

Xenotech

Bij mijn weten is er geen 2gb Nvidia 2060... klopt dat wel?

Ik game ook altijd op mijn tv ;)
Sterker nog sommige mensen kopen een "tv" om die als monitor te gebruiken (bijvoorbeeld een LG OLED tv).

4k is wel een vrij zware resolutie voor een RTX 2060 videokaart.
Maar het gaat vrijwel zeker werken.
Je systeem voldoet aan alle minimale eisen voor de nieuwste games.
Je zal alleen upscaling moeten gebruiken met de nieuwste games en/of details laag (lager) zetten om e.e.a. een beetje speelbaar te houden.

Eigenlijk is je hele systeem al wat verouderd en met een nieuwere videokaart zal je cpu al snel een bottleneck zijn met nieuwere games.
Maar op 4k zal dat wellicht nog wel meevallen.
Eerder je videokaart vervangen (en dan wellicht ook een andere psu).

Mijn mening over Alienware spul is dat het overhyped/overgemarketed spul is.
Kijk eens in de Tweakers pricewatch (reviews) wat nou écht een goede monitor is die bij je wensen past ;)

[ Voor 128% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-05-2024 18:27 ]