Niko UTP connector PoE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-06 10:59
Ik ben aan het rondkijken om boven wat access points op PoE te gaan voorzien.

Persoonlijk ben ik wel fan van de Unifi in-wall Access Point. Ik heb in elke ruimte een Niko Cat6 UTP wandcontactdoos dus dat is geen enkel probleem om die aan te sluiten. Mijn woning is vorig jaar opgeleverd dus alles is vrij nieuw. Nu zie ik op de site van Niko dat ze nieuwe UTP connectoren hebben die PoE++ ondersteunen. https://www.niko.eu/nl-be...7d-4b56-9ca6-4b63e42ab22a

Aangezien ik niet weet welke ik heb (met of zonder PoE support) twijfel ik of ik hiermee goed zou doen of niet.

Heb ik echt een connector met PoE support nodig of zou dit met eender welke connector moeten werken?

* Ik ben in het bezit van een PoE switch

alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door YellisVH op 24-05-2024 15:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PoE werkt over standaard connectoren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Voor PoE, PoE+ en PoE++ heb je geen speciale stekkers of wanddozen nodig.
Onzinnig verkoopargument van Niko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 21:56
Ik ben hier laatst ook mee bezig geweest en zelf gekozen voor de normale connectoren van Niko. Die werken uiteraard ook icm PoE. De nieuwe connectoren ondersteunen specifiek PoE++, ik denk dat dat met het hogere wattage/grotere stroom door de aderparen te maken heeft wat dat protocol kan leveren.

Verder zijn het volgens mij ook gewoon de volgende generatie connectoren, de vorige worden uitgefaseerd en zijn straks niet meer leverbaar. Dan zijn al hun producten PoE++ (voor wat het waard is).

[ Voor 25% gewijzigd door companion_cube op 25-05-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Gewoon geld klopperij van Niko.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.