Laptop advies: Krachtige (Gaming?) laptop voor 2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Hallo beste tweakers, ik ben in de markt voor een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, schrijven, ML modellen trainen en runnen. Daarnaast af en toe een potje Stellaris, en ik wil Cities Skylines 2 eens proberen. Standaard zal ik Win 10/11 draaien, maar soms moet ik virtual linux bak kunnen opspinnen. Je komt dan kwa specs, volgens mij, al snel op een gaming laptop, maar die stempel hoeft er wat mij betreft niet op te staan.

Wat is je budget?
€2000,-, mag iets meer zijn, minder ook ;) .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo af en toe. Gewicht maakt mij niet zoveel uit. Ik wil 'm wel in een stevige rugzak kunnen passen en in een tweedeklas treincoupe kunnen gebruiken (zit je dan aan max 16" vast of wordt dat eerder 15"?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil liever geen Lenovo (bij gebrek aan alternatieven sta ik er wel voor open). Ook wil ik een stevige buildquality, goed scherm, goed toetsenbord met numeriek gedeelte. Intel i7 of i9 only, 13de gen of nieuwer. Verder een Nvidia 4050 of beter. Scherm minimaal 15 inch. Verder liever geen lampjes en fratsen, maar als ze er perse op moeten zitten kom ik daar wel overheen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:01
En wat heb je met behulp van de pricewatch zelf al voor opties gevonden?

Toevallig zag ik vanmorgen deze voorbij komen, dus zal niet de lulligste zijn:
https://www.dell.com/nl-n...-16-7640-laptop/cn76605sc

[ Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 24-05-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-05 18:57
Ben zelf grote fan van mijn Lenovo Legion slim 7, maar als je liever geen Lenovo hebt is dat natuurlijk geen aanrader... XD Als je in de markt bent voor een laptop zou ik Just Josh aanraden op youtube, hele goede in-depth reviews waar het voornamelijk gaat over hoe de laptop in de realiteit is om mee te werken/gamen. YouTube: We Spent $100K on Laptops: These are the Best Ones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:43
Arjant2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:35:
En wat heb je met behulp van de pricewatch zelf al voor opties gevonden?

Toevallig zag ik vanmorgen deze voorbij komen, dus zal niet de lulligste zijn:
https://www.dell.com/nl-n...-16-7640-laptop/cn76605sc
Dan heeft Dell een nog "mooiere" voor 1599,=

https://www.dell.com/nl-n...d/g-series-16-7630-laptop

i9-13900HX
RTX 4070
32GB DDR5
1TB SSD
16", QHD+ 2560 x 1600, 240 Hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Zatara dat is dan alleen weer zo een typische gamelaptop. Ik lees uit de post van TS dat hij een voorkeur heeft voor een wat zakelijkere uitstraling. Vandaar mijn post.
Maar qua prestaties zal die zeker sneller zijn. Denk alleen dat hij niet heel lang meegaat op de accu. Dan is de core 7 155H wel een betere optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 24-05-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cam
Wat vinden jullie van deze:

Asus Vivobook Pro 15 OLED?

of deze

HP Omen Transcend 16?

Specs zijn goed, maar ze zijn echt een stuk goedkoper dan vergelijkbare laptops. Is het slechte build quality die deze ineens minder duur maakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Cam op 24-05-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Je tweede link werkt niet.

De specs van de Asus zijn in ieder geval erg goed. De kwaliteit van Asus tegenwoordig weet ik niet. Vroeger had Asus echt goede kwaliteit maar volgens mij is het tegenwoordig allemaal iets minder. Maar wellicht kan iemand anders daar wat meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cam
Arjant2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:43:

De specs van de Asus zijn in ieder geval erg goed. De kwaliteit van Asus tegenwoordig weet ik niet. Vroeger had Asus echt goede kwaliteit maar volgens mij is het tegenwoordig allemaal iets minder. Maar wellicht kan iemand anders daar wat meer over zeggen.
Dank, fixed!

Bouwkwaliteit is idd belangrijk voor mij, trek het slecht als dingen ineens los gaan zitten, of als een keyboard blijkt mee te veren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cam
Altamyr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:12:
Ben zelf grote fan van mijn Lenovo Legion slim 7, maar als je liever geen Lenovo hebt is dat natuurlijk geen aanrader... XD Als je in de markt bent voor een laptop zou ik Just Josh aanraden op youtube, hele goede in-depth reviews waar het voornamelijk gaat over hoe de laptop in de realiteit is om mee te werken/gamen. YouTube: We Spent $100K on Laptops: These are the Best Ones
Dank voor je link, ik ga zijn andere reviews ook even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 13:02
Cam schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:20:
Hallo beste tweakers, ik ben in de markt voor een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, schrijven, ML modellen trainen en runnen. Daarnaast af en toe een potje Stellaris, en ik wil Cities Skylines 2 eens proberen. Standaard zal ik Win 10/11 draaien, maar soms moet ik virtual linux bak kunnen opspinnen. Je komt dan kwa specs, volgens mij, al snel op een gaming laptop, maar die stempel hoeft er wat mij betreft niet op te staan.

Wat is je budget?
€2000,-, mag iets meer zijn, minder ook ;) .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo af en toe. Gewicht maakt mij niet zoveel uit. Ik wil 'm wel in een stevige rugzak kunnen passen en in een tweedeklas treincoupe kunnen gebruiken (zit je dan aan max 16" vast of wordt dat eerder 15"?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil liever geen Lenovo (bij gebrek aan alternatieven sta ik er wel voor open). Ook wil ik een stevige buildquality, goed scherm, goed toetsenbord met numeriek gedeelte. Intel i7 of i9 only, 13de gen of nieuwer. Verder een Nvidia 4050 of beter. Scherm minimaal 15 inch. Verder liever geen lampjes en fratsen, maar als ze er perse op moeten zitten kom ik daar wel overheen.
als ik jouw wensen in de pricewatch gooi dan krijg ik deze lijst ;)
categorie: Laptops

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Je zou bv een Lenovo Thinkbook 16p Gen 5 kunnen bestellen.
Deze kan je makkelijk samenstellen bij Lenovo en misschien is het wel een goede optie. Heb je ook al een Intel Core i7-14650HX, 32GB DDR5, 1TB SSD, 16 inch 3k scherm, RTX4050 6Gb en een zware voeding van 230 W waardoor je laptop goed de batterij kan opladen en ook voldoende stroom heeft voor alle componenten.
USB-C is namelijk beperkt tot 130 W waardoor als je een systeem volledig belast dan laad je laptop dus bijna niet meer op, sterker nog, kan zelfs de batterij leeg laten lopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@itsalex niet helemaal goed gelezen denk ik. TS wil liever 1 merk niet en dat is Lenovo. En waar kom je mee? Het is ook niet dat er geen alternatieven zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 25-05-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Arjant2 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:31:
@itsalex niet helemaal goed gelezen denk ik. TS wil liever 1 merk niet en dat is Lenovo. En waar kom je mee? Het is ook niet dat er geen alternatieven zijn.
Dat weet ik en kom inderdaad met Lenovo aan omdat Lenovo wel o.a. een 230w voeding heeft via eigen powerconnector en niet via USB-C en deze kan "maar" 130 W aan. Daardoor verlies je namelijk niet één extra USB-C poort.
Daarnaast heeft deze zakelijk aspect en niet "gamers" aspect. Ook is deze uitgerust met de nieuwe processor en is aan te passen, ik geloof dat deze ook nog 2 x M.2 sloten heeft, 3K scherm, eventueel langer garantie, zijn militair getest en daarmee zou toch de Lenovo toch een goede kandidaat zijn. Ook is deze Lenovo goed aan te passen aan de wensen, weliswaar tot een bepaalde hoogte maar het is mogelijk.

Daarnaast; Is Lenovo dan zo'n slecht merk? Ik kan nog wel even beginnen over mijn zakelijk HP Elitebook (hopeloos product) van nog geen jaar oud en ben dat ding helemaal zat. Echt spijt van dat ik geen Lenovo heb gekocht.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:21
Arjant2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:43:

De Asus heeft een totale TDP (CPU+GPU) van 125 W. Dat is ronduit weinig voor een game pc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Khaelos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:51:
[...]

als ik jouw wensen in de pricewatch gooi dan krijg ik deze lijst ;)
Als je dan vervolgens de niet-Qwerty toetsenborden eruit filtert, blijven er geen interessante RTX 4060 modellen over, dus kom je op het volgende lijstje:

Waarbij Acer niet specificeert wat de TGP is, dus blijft alleen deze Gigabyte over, als je Lenovo negeert.
uitvoering: Gigabyte Aorus 16X ASG-63EEC65SH
EDIT: Maar die heeft geen numeriek toetsenblok, dus valt ook af :/

En als dat teveel game-laptop is, kom je al gauw op een Lenovo Legion Slim uit:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16IRH8 (82YA00FEMH)

[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 26-05-2024 01:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De vraag alleen is wat de TS wil @Wild Chocolate . Hij vraagt namelijk niet specifiek om een game laptop maar om een krachtige laptop waar hij ook een spelletje op kan spelen (als ik het goed begrijp).
Als we puur naar game laptops gaan kijken dan heb je het wel over andere specs, met name koeling en stroomverbruik komen dan om de hoek kijken en met zo een laptop zou ik zelf niet graag in de trein zitten.
Maar dat is een afweging die TS moet maken.

Overigens heb ik zelf niets tegen Lenovo.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 26-05-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Arjant2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:36:
De vraag alleen is wat de TS wil @Wild Chocolate . Hij vraagt namelijk niet specifiek om een game laptop maar om een krachtige laptop waar hij ook een spelletje op kan spelen (als ik het goed begrijp).
Als we puur naar game laptops gaan kijken dan heb je het wel over andere specs, met name koeling en stroomverbruik komen dan om de hoek kijken en met zo een laptop zou ik zelf niet graag in de trein zitten.
Maar dat is een afweging die TS moet maken.

Overigens heb ik zelf niets tegen Lenovo.
Helemaal met je eens hoor, alleen zou het dan wel vervelend zijn als TS er a aanschaf achter komt dat de grafische kaart en processor enorm geknepen zijn...

Zelf ook niets tegen Lenovo, erg tevreden met mijn Thinkbook. Daarnaast hebben aardig wat reeksen bij Lenovo boven en onder aluminium behuizing, wat de Asus Vivobooks bijvoorbeeld niet hebben (alleen boven). Die hebben dan wel weer betere schermen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Wild Chocolate schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:39:
[...]

Als je dan vervolgens de niet-Qwerty toetsenborden eruit filtert, blijven er geen interessante RTX 4060 modellen over, dus kom je op het volgende lijstje:

Waarbij Acer niet specificeert wat de TGP is, dus blijft alleen deze Gigabyte over, als je Lenovo negeert.
uitvoering: Gigabyte Aorus 16X ASG-63EEC65SH
EDIT: Maar die heeft geen numeriek toetsenblok, dus valt ook af :/

En als dat teveel game-laptop is, kom je al gauw op een Lenovo Legion Slim uit:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16IRH8 (82YA00FEMH)
Je had niet gezegd dat je een niet-qwerty toetsenbord zocht :+
verder vraag ik me af waarom je Lenovo negeert? :?
een numpad is daarintegen wel handig

Ik heb zelf Vrijdag de Lenovo 5 Slim besteld
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9008NMH)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Khaelos schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Je had niet gezegd dat je een niet-qwerty toetsenbord zocht :+
verder vraag ik me af waarom je Lenovo negeert? :?
een numpad is daarintegen wel handig

Ik heb zelf Vrijdag de Lenovo 5 Slim besteld
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9008NMH)
Ik ben niet de TS, hè...

En ik filter de niet-Qwerty toetsenborden eruit, zodat alleen qwerty laptops overblijven...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Wild Chocolate schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik ben niet de TS, hè...

En ik filter de niet-Qwerty toetsenborden eruit, zodat alleen qwerty laptops overblijven...
Ahh ok my bad verkeerd gelezen dan ;)

Pagina: 1