WhatsApp oude gedeactiveerde tel nr veranderen naar nieuw nr

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-05 22:21
Zoals sommige van jullie al hebben opgemerkt is de provider l-mobi failliet en alle simkaarten van hun zijn uitgeschakeld/gedeactiveerd zijn.

Nou ben/was ik ook klant van hun en heb ik whatsapp op het nr van l-mobi geregistreerd.
Ondertussen heb ik een nieuw nr bij een nieuw provider aangevraagd en geactiveerd.
Nou is mij bij de klantenservice van het nieuwe provider verteld dat ik mijn oude nr van l-mobi niet kan behouden omdat de simkaart niet meer actief is. Want er moet een sms naar gestuurd worden.

Nou is mijn vraag hoe dit werkt bij whatsapp.
Kan ik mijn whatsapp account nog wel overzetten naar mijn nieuwe tel nr nu mijn oude simkaart niet meer actief is?
Ik kan whatsapp ook niet ff bellen om dat te vragen dus dat schiet ook niet op 8)7

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 15:37
Lijkt gewoon te kunnen volgens de WhatsApp FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
ja die pagina had ik zonet gelezen maar ik vertrouw het niet helemaal.
Als er niet om bevestiging word gevraag op het oude nr, dat zou betekenen dat ik iedereen whatsapp account zou kunnen overnemen?

Met andere woorden, stel ik weet jouw 06 nr.
Ik zou dan zomaar jouw whatsapp account kunnen overnemen als whatsapp jouw geen bevestiging sms met stuurt met de vraag of je wel/niet akkoord gaat met de nummer wijziging.

[ Voor 6% gewijzigd door mtsberk op 24-05-2024 13:04 ]

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

SambalBij

We're all MAD here

Nee, want voordat je het nummer van mijn account zou kunnen wijzigen, moet je eerst mijn account op jouw telefoon hebben. En dat account krijg je dan weer alleen op jouw telefoon mét mijn SIM kaart.
Want dan heb je wel de actieve SIM nodig om een SMS of oproep te kunnen ontvangen. Omdat jij je oude account reeds op je telefoon hebt staan met een eerdere bevestiging van ook toegang hebben tot het nummer, is dat nu niet nogmaals nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door SambalBij op 24-05-2024 13:12 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mtsberk dit werkt perfect, mits je WhatsApp nog werkend hebt op je huidige telefoon. Je kan dan in Whatsapp gewoon je telefoonnummer wijzigen, zoals ook aangegeven in de link van @Mikey!.

Ik heb laatst een keer hetzelfde gedaan, mijn WhatsApp business nummer gewijzigd naar het nieuwe, zonder dat ik het oude nummer nog had. Dus ik weet zeker dat het werkt op die manier.

Overigens even voor mijn info. Ik weet dat l-mobi ermee gestopt is, maar begrijp ik het nu goed dat ook de simkaarten niet meer werken?

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 24-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtsberk
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:19:
@mtsberk
Overigens even voor mijn info. Ik weet dat l-mobi ermee gestopt is, maar begrijp ik het nu goed dat ook de simkaarten niet meer werken?
ja sinds gister ochtend had ik geen bereik meer. kon niet meer internetten en bellen.
Zijn meerdere mensen die dit ervaren hebben gister (zie reacties in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mtsberk schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:33:
[...]

ja sinds gister ochtend had ik geen bereik meer. kon niet meer internetten en bellen.
Zijn meerdere mensen die dit ervaren hebben gister (zie reacties in dit topic)
Ik zie het nu inderdaad daar staan en ook in het [L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie zie ik het nu. Overigens zie ik ook daar dat het mogelijk is om je nummer over te zetten naar sommige andere providers die geen verificatie SMS vereisen. Heb jij nu niks meer aan denk ik, maar wellicht wel voor andere die dit lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:35:
[...]

Ik zie het nu inderdaad daar staan en ook in het [L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie zie ik het nu. Overigens zie ik ook daar dat het mogelijk is om je nummer over te zetten naar sommige andere providers die geen verificatie SMS vereisen. Heb jij nu niks meer aan denk ik, maar wellicht wel voor andere die dit lezen.
ik heb 3 providers gebeld en 1 van de 3 (lebera) vertelde dat het MISSCHIEN mogelijk was om het oude nr alsnog te behouden/overgezet kon worden naar een nieuw simkaart maar hij wist het niet zeker.
De andere 2 providers vertelde dat het niet mogelijk zou zijn.

Pagina: 1