Vervanging home cinema systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:54

Locke_

Iron within, Iron Without!

Topicstarter
Hoi allen,

Ik ben aan het orienteren op het vernieuwen van ons mediacenter, we hebben nu een Denon AVR250BT met een JBL 200.5 speakerset (5.1). Hieraan gekoppeld zitten een PS4, XBox Series S, Google TV box (4K) en een Steam deck. De televisie is een philips (deze wordt ook nog vervangen, maar niet nu direct).

Ik zoek een?
Een soundbar, bij voorkeur JBL of qua bass vergelijkbaar.

Wat is je budget?
max. 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
BT ondersteuning voor streaming vanaf de telefoon zou leuk zijn, maar geen harde vereiste. Verder zie bovenstaande.

Wat heb je zelf al gevonden?
JBL heeft de voorkeur (mooi geluid, heerlijke bass). Ik heb zelf de JBL 2.1 Bar gevonden die mij interessant lijkt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen ervaring met soundbars dus ik kan het voor mijzelf niet vergelijken met mijn huidige set. Ik lees er wel veel over, maar ik hoop op jullie expertise.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Beste antwoord (via Locke_ op 25-05-2024 08:07)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
je hebt gewoon een uitstekende receiver, die echt niet vervangen hoeft te worden. Ik weet niet hoe strak het budget is, maar voor 400 euro zou je dit kunnen overwegen:

https://teufelaudio.nl/consono-35-mk3-51-set-105495000

Ja, de subwoofer gaar door tot 150 Hz (dat is best hoog voor een sub), maar hey, voor iets meer dan 400 euro is dit gewoon een goede set! In combinatie met de Denon blaas je de meeste soundbars gewoon weg!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
soundbars boeien mij totaal niet, dus echt advies kan ik niet geven. Wel tips: Koop een soundbar (of TV) met minimaal 4 hdmi ingangen, zodat je alle aooaraten kunt aansluiten. Omdat je nu dedicated 5 kanalen hebt, zal het surround geluid met alleen een sub/soundbar altijd tegenvallen.

Mijn advies: tja, heb ik eigenlijk niet. Misschien twee boekenplankspeakers aansluiten op de Denon, maar dan mis je ongetwijfeld de lage tonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 16:16
@Locke_
@107mb

Mhmhm,…..

Topic titel “Vervanging home cinema systeem”

Denon receiver 5.1 speaker systeem
Vervangen voor 1 lange bar speaker?

Dat is: ik ruil mijn Ferarri, Lambo en Porsche in voor een Fiat Panda, Opel Kadet etc.

Je gaat een stap terug in geluidskwaliteit.
Dus als dat niet boeit, ga indd voor een geluidsbar.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wil je upgraden en wat verwacht je er van? Je gaat er altijd op achteruit, zeker binnen je gestelde budget.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Topicstarter
Voornaamste reden is dat de subwoofer “ploft” op random momenten. Hij is ondertussen denk ik gewoon op.

Maar jullie opmerkingen zijn duidelijk, misschien kan ik beter voor een nieuwe subwoofer gaan 😅

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 16:16
https://www.denon.com/en-au/shop/avreceiver/avrx250bt

Deze receiver heeft Bluetooth

Maar toch zou ik gaan voor of een nieuwe receiver met betere room correctie.

of een nieuwe Subwoofer.

[ Voor 38% gewijzigd door kevinmastah2005 op 24-05-2024 20:25 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Locke_ schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:44:
Voornaamste reden is dat de subwoofer “ploft” op random momenten. Hij is ondertussen denk ik gewoon op.

Maar jullie opmerkingen zijn duidelijk, misschien kan ik beter voor een nieuwe subwoofer gaan 😅
Ik zou een tweedehands sub plus speakers van MP af plukken voor je budget. Dan ga je er vele malen meer op vooruit
Je satellietjes zijn relatief klein, betekent dat de sub ook middentonen voor zijn rekening krijgt, en daar zijn ze niet echt voor gemaakt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
je hebt gewoon een uitstekende receiver, die echt niet vervangen hoeft te worden. Ik weet niet hoe strak het budget is, maar voor 400 euro zou je dit kunnen overwegen:

https://teufelaudio.nl/consono-35-mk3-51-set-105495000

Ja, de subwoofer gaar door tot 150 Hz (dat is best hoog voor een sub), maar hey, voor iets meer dan 400 euro is dit gewoon een goede set! In combinatie met de Denon blaas je de meeste soundbars gewoon weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iets andere insteek, mits de WAF het toestaat: je Denon is krachtig genoeg om een mooie set speakers aan te sturen.
Koop twee mooie vloerstaanders, die gaan vermoedelijk nog lager dan je huidige sub, en ga met de rest van je speakers in een 5.0 setup draaien. En dan langzaam uitbreiden waarbij je de center eerst vervangt, dan de rears en dan de sub.

Weet zeker dat je daar bij zowel films als muziek heel tevreden mee zult zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Topicstarter
Vloerstaanders gaat helaas nooit langs de WAF komen, die vindt de grijze JBL speakers al eigenlijk niets. Ik ben wel erg gecharmeerd van het idee van @107mb. Qua budget pas het nog wel en het zwarte past wel beter bij het interieur.

Pagina: 1