Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de hele dag zitten gamen (Cities Skylines 2, World of Tanks, Entropia Universe, maar met regelmaat ook CoD e.d.), ik heb namelijk toch niets beters te doen. Daarnaast moet ik af en toe ook werken. Beetje excellen in mijn geval. Vrij grote sheets 100mb+. Maar ik koop de PC vooral om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 1.000 plus of min een beetje. Wat ik hier heb geslecteerd kost geloof ik rond de EUR 1.100, ietsje minder zou leuk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker: Mijn huidige setup heeft een Ryzen 5 2600, met een 1070 TI, 16 gb ddr4. Ik vermoed dat die niet echt meer mee doen, Onderstaande componenten zijn vrij nieuw <1.5 jaar en wil ik graag meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC van mijn dromen is altijd up to date. Dat gaat niet lukken. Maar ik dacht aan onderstaand lijstje van nieuwe componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Scherm ondersteunt FreeSync, dat is een AMD video kaart geloof ik. De setup hier is vrij rood. Voornamelijk vanwege het scherm dat ik heb. Wellicht is dat helemaal niet logisch.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag in geluid, lekker ongerust gamen zonder me af te vragen of de game wel gaat draaien. Het hoeft allemaal niet in ULTRA, maar het moet er nog wel een beetje leuk uitzien op mijn scherm. Competief ben ik al lang niet meer.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de vragen:
• Heb ik het zo een beetje goed gedaan, zijn mijn keuzes een beetje in evenwicht?
• Kan ik nog uit met mijn voeding? -> Volgens mij wel; het verbruik zal net onder de 500W liggen en de voeding is 600W. Zie ook het plaatje onderaan.
• Ik heb nu een micro ATX in mijn grote ksat zitten, die zijn goedkoper, heeft dat nadelen waar ik niet aan denk? Ik heb nu een ATX geselecteerd. Is dat ook logisch en nodig?
• Zijn er nog bespaar mogelijkheden zonder al te veel in te leveren?
• Zijn er betere alternatieven voor niet te veel extra?
• Zou ik eigenlijk moeten overstappen naar het blauwe team?
Ik ga de hele dag zitten gamen (Cities Skylines 2, World of Tanks, Entropia Universe, maar met regelmaat ook CoD e.d.), ik heb namelijk toch niets beters te doen. Daarnaast moet ik af en toe ook werken. Beetje excellen in mijn geval. Vrij grote sheets 100mb+. Maar ik koop de PC vooral om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 1.000 plus of min een beetje. Wat ik hier heb geslecteerd kost geloof ik rond de EUR 1.100, ietsje minder zou leuk zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker: Mijn huidige setup heeft een Ryzen 5 2600, met een 1070 TI, 16 gb ddr4. Ik vermoed dat die niet echt meer mee doen, Onderstaande componenten zijn vrij nieuw <1.5 jaar en wil ik graag meenemen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Wit | € 151,65 | € 151,65 |
| 1 | Webcams | Logitech HD Webcam C310 | € 22,19 | € 22,19 |
| 1 | Monitors | AOC CU34G2XP/BK Zwart | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 112,18 | € 112,18 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 81,13 | € 81,13 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC van mijn dromen is altijd up to date. Dat gaat niet lukken. Maar ik dacht aan onderstaand lijstje van nieuwe componenten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 345,- | € 345,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX V2 (rev. 1.x) | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 529,- | € 529,- |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 104,90 | € 104,90 |
| Totaal | € 1.137,90 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Scherm ondersteunt FreeSync, dat is een AMD video kaart geloof ik. De setup hier is vrij rood. Voornamelijk vanwege het scherm dat ik heb. Wellicht is dat helemaal niet logisch.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag in geluid, lekker ongerust gamen zonder me af te vragen of de game wel gaat draaien. Het hoeft allemaal niet in ULTRA, maar het moet er nog wel een beetje leuk uitzien op mijn scherm. Competief ben ik al lang niet meer.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de vragen:
• Heb ik het zo een beetje goed gedaan, zijn mijn keuzes een beetje in evenwicht?
• Kan ik nog uit met mijn voeding? -> Volgens mij wel; het verbruik zal net onder de 500W liggen en de voeding is 600W. Zie ook het plaatje onderaan.
• Ik heb nu een micro ATX in mijn grote ksat zitten, die zijn goedkoper, heeft dat nadelen waar ik niet aan denk? Ik heb nu een ATX geselecteerd. Is dat ook logisch en nodig?
• Zijn er nog bespaar mogelijkheden zonder al te veel in te leveren?
• Zijn er betere alternatieven voor niet te veel extra?
• Zou ik eigenlijk moeten overstappen naar het blauwe team?
/f/image/MXkFmNg3RAv4P51zJI3kHpJv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dN70wYhZltxPXuChsjqHxfmW.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JvRi8MGgLX8k4YTsseUJiNGQ.jpg?f=user_large)
/f/image/8eIPTpvWKcCautaTFMMjneUt.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XKnRdoA8fmlX5i03oJ3mkTbG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1oidayBAcuCUF0RWm9hT0q3y.jpg?f=user_large)