Welke pechhulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
In een aantal (oudere) topics is al gesproken over welke pechhulp je kunt afsluiten. En welke ervaringen je met de pechhulp hebt.
Zelf heb ik jarenlang mijn auto's naar de dealer gebracht en kreeg daarbij de pechhulp erbij. Voor de vakantie sloot ik via de reisverzekering ook nog pechhulp en vervangend vervoer af als soort backup (ook voor de caravan).
Nu valt mij op dat de voorwaarden voor de pechhulp via de dealer en reisverzekering de laatste jaren behoorlijk zijn uitgekleed. Met name het vervangend vervoer is nog maar voor een paar dagen. Dit zou op een vakantie in Spanje wel eens een ding kunnen worden als je pech krijgt bij aanvang van je vakantie. Hier komt ook nog eens bij dat bij Opel de korting als je een wat oudere auto voor onderhoud bij ze aanbied is vervallen.

Vandaar ik op zoek ben naar wat de ervaringen zijn met de pechhulp op dit moment. Heb je dit zelf geregeld via bijvoorbeeld een reisverzekering, Anwb, of laat je toch het onderhoud door de dealer uitvoeren met bijbehorende pechhulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nu heb ik al een tijdje een leaseauto, dus de afgelopen jaren heb ik er niet meer zo op gelet. Maar ik dekte dit soort risico's in de vakantie af met een reisverzekering (doorlopend of kortlopend). Die zijn er ook speciaal voor 'gemaakt' om dat soort dingen netjes op te lossen als je inderdaad in Frankrijk ergens met pech staat. In Nederland is het gewoon allemaal wat minder een probleem en kun je als je dat wilt ook met een ANWB wegenwacht dat oplossen (en in EU ook met EU dekking, maar ik weet zo niet hoe vv dan geregeld is).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb geen pechhulp. Voor buitenland vakanties sluit ik het bij de reisverzekering af zodat ik iig weer thuis kan komen.

Ik vertrouw op het materiaal en de behulpzame medemens. Als ik ergens kom te staan zal dat nooit ver van huis zijn en is er altijd wel iets te regelen. Onderhoud doe ik zelf dus als er iets kapot gaat is het nou ook weer geen totale verrassing of heb ik genoeg kennis om het ter plekke weer rijdend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
True schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:32:
ik dekte dit soort risico's in de vakantie af met een reisverzekering (doorlopend of kortlopend).
Wat wel goed is voor mensen die dit lezen: pechhulp valt (meestal) niet onder de standaard dekking van een reisverzekering.

Ik had in verleden pechulp als aanvullende module. Tegenwoordig weer overgestapt op pechulp van de dealer (35 euro per jaar). Alsnog is er wel wat verschil in dekking zoals genoemd in OP, maar dat zie ik als ingecalculeerd risico, en zien we wel als het nodig blijkt te zijn. Ik ga me niet overal druk over maken, het is slechts een vervoersmiddel.

[ Voor 39% gewijzigd door Cheesy op 24-05-2024 10:46 ]