Afbeeldingen in Word met een link naar de PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-04 10:13
Mijn vraag

Is het mogelijk om in Word afbeeldingen te laten zien met een link?

Zodat als ik de afbeelding verander dat ook in Word gebeurt?

Het gaat om zo'n 50 verschillende afbeeldingen per pagina die ik achteraf een bepaalde grootte wil geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11 en Microsoft Word 365, V2404

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gezocht op internet, word-afbeelding-link.

Hyperlink gemaakt maar dan verschijnt alleen de tekst die ik opgeef.

Beste antwoord (via yourservice op 24-05-2024 13:25)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, gebruik pijltje omlaag en dan koppelen op het afbeelding invoegen-scherm.

Inkopper: op andere PC's is het plaatje dan niet te zien als ze niet op precies dezelfde locatie het bestand kunnen vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja, gebruik pijltje omlaag en dan koppelen op het afbeelding invoegen-scherm.

Inkopper: op andere PC's is het plaatje dan niet te zien als ze niet op precies dezelfde locatie het bestand kunnen vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Hallo F_J_K,

Bedankt voor het antwoord. Als ik nu 50 items invoeg en koppel als bestand dan komen ze netjes in het document te staan.

Als ik de foldernaam van de afbeeldingen wijzig is de koppeling weg en krijg ik foutmeldingen.

Als ik 1 bestand in een andere folder dan mijn de folder waar mijn .docx staat, zet en het bestand weer open, krijg ik een foutmelding, als ik echter dit bestand in dezelfde folder zet als mijn .docx, gaat het wel goed. So far so good.

Als ik echter mijn .docx sluit en de grootte van het bestand aanpas en vervolgens mijn .docx weer open, heeft dit geen enkele invloed op de getoonde afbeeldingen.

Enig idee hoe dat kan en hoe dit wel zou kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door yourservice op 24-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

yourservice schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:08:
Als ik echter mijn .docx sluit en de grootte van het bestand aanpas en vervolgens mijn .docx weer open, heeft dit geen enkele invloed op de getoonde afbeeldingen.

Enig idee hoe dat kan en hoe dit wel zou kunnen?
Ah zo. Het plaatje zal wel vervangen zijn - de grootte in pixels en KB zal zijn gewijzigd. Maar op je A4tje dezelfde ruimte innemend in centimeters. Bij invoegen is aangegeven dat het zeg 4x5 centimeter is. Dat blijft zo ook bij vervanging van de figuur. Denk ik, niet geprobeerd.

Als je de grootte in cm wilt aanpassen, dat gaat dan zo niet werken. Ik denk dat je dan uitkomt op een VBA-script maken om e.e.a. in dimensies aan te passen, als je het in Word wilt doen en niet bijv. HTML, Latex, of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Hallo F_J_K,

Duidelijk, het VBA gedeelte weet ik maar Word moet ik het even mee doen.

Het gaat dus om het moment van invoegen/koppelen dat Word bepaalt welke ruimte er ingenomen wordt. Dat is volgens mij nog te wijzigen in normal.dot maar het gaat om afbeeldingen met verschillende, vaste, afmetingen dus eerst alles wijzigen en dan toevoegen.

Ik ben hier onwijs mee geholpen, had ik nou toch maar mijn Microsoft Office 365 Engineer afgemaakt...