Gootstuk velux dakraam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 07:42
Er is bij ons een maand geleden ongeveer een nieuw velux dakraam geplaatst en nu zie ik dat het gootstuk niet strak over de dakpannen heen valt,het wipt wat omhoog zeg maar, Is dit een probleem voor als de wind erop komt met regen?of hoort dit zo?
ik hoop dat het te zien is op de foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVZ-y9znqTyyAEdT0UWi3b2iOTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7bES72cQKpTfOpVMVTibrQgW.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:21
Bedoel je de loodslab eronder?
Ja dit kan kwaad, vooral bij stuifsneeuw enz.
Aannemer even terug laten komen en goed aandrukken of zeld proberen met een stuk hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
Ja loodbeslag of hoe heet dat,het is eigenlijk geen lood,het lijkt plastic of zo? Ik heb er geen verstand van.ik heb al gekeken maar is best hard/stug spul,ik was bang dat het zou scheuren.

[ Voor 41% gewijzigd door Lillian1958 op 24-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:35
Lijkt mij niet helemaal goed zitten, dit kan zeker problemen opleveren met regen en wind uit de verkeerde hoek.
Aannemer even langs laten komen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02

reaL_G

G

misschien is het wat vertekend beeld, en als je vanuit de dakraam zelf bekijkt?
je kan het altijd ff zelf even aandrukken/buigen. zal wel een loodvervanger zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door reaL_G op 24-05-2024 11:09 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er in die maand genoeg directe zon is geweest dan zou die al uit zichzelf gevormd moeten zijn om de pannen. Zoals eerder genoemd door anderen, eventueel helpen met zelf aandrukken en als dat niet helpt moet er toch goed naar gekeken worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
Mn man heeft juist het idee,dat het door de zon meer naar boven is gekomen,want hij zegt dat dit in het begin, toen het net geplaatst was niet zo was.
Hij heeft het een beetje kunnen buigen,maar veel helpt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 08:38
Dat is idd een soort "kneedbaar" metaal; en is wat wennen en zoeken hoe je dat mooi rond de pannen legt. Ik heb thuis 4 veluxen zelf geplaatst, en is best meegevallen. Ik vermoed dat je een beetje een knik moet maken, omdat de plaat nu "opstuikt" tegen het begin van de pannen; beetje kwestie van durven duwen. Als het ook zonnig is, best even wachten tot het avond is want je verbrand je vingers snel :+

In dit geval, als je het hebt laten plaatsen; moet je die eerst de kans geven om het te komen oplossen; is voor die 5 minuutjes werk dus als ie in de komende week ergens vroeg klaar is dan kan ie nog even passeren.

Qua risico: ik zie er geen probleem in. Ziet er niet strak uit, maar er zal niet snel een probleem van komen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1