Steam aankoop - Geen game ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:07

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Hey medeTweakers,

Vraagje, jullie ooit meegemaakt dat jullie een aankoop hebben gedaan bij Steam en dat je na het betalen van je game, je alsnog de game niet hebt?

Ik had namelijk via de Steam App op mijn Samsung S22 Ultra (Android) de game Plannet Coaster voor €1,89 gekocht, deze is op moment van schrijven in de sale.

Betalen via Paypal lukte niet, want bij het invullen van mijn gebruiksnaam en wachtwoord kom ik telkens opnieuw in het inlog scherm terug. Via Ideal lukte het wel en het geld is ook van mijn rekening afschreven. Echter heb ik van Steam geen mail ontvangen van de aankoop, in mijn aankoop History zie ik hem niet terug en ook in mijn Liberay staat de game niet.

Wel had ik van de ING een bevestiging gekregen, zie plaatje (heb wat gegevens verborgen voor de veiligheid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEGVvGOWpA1CheZLMsccfL5EyEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6W13B6CteDJ3NT0qbcZejLJ2.png?f=user_large

Ik heb Steam een mail gestuurd om te kijken hoe dit opgelost kan worden, maar mijn vraag is heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Beste antwoord (via Linksquest op 24-05-2024 10:45)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

In een ver verleden wel eens gehad werd altijd opgelost. En als het een eventuele aanbieding was gewoon voor die prijs opgelost (dat geldt sowieso trouwens op Steam, als je een aanbieding in je winkelwagentje gooit blijft die prijs nog behouden voor enkele dagen ná het aanbiedingverloopmoment).

Ik zou 24u wachten en anders even via Steam Support contact opnemen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Hoeveel tijd zit hier tussen?

Ik heb dit ook wel eens gehad en volgens mij na een paar uur stond het in mijn Steam. Dit was dan tijdens een sale zoals summer sale.

Als het net is gebeurd, is even geduld hebben het enige wat je kan doen. Gaat 99% van de tijd goed. Zou lekker wat anders doen in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00

dragonhaertt

@_'.'

Betaald via iDeal, maar in je afschrift staat PayPal?
Weet je zeker dat je de juiste steam app hebt gebruikt?

Mijn laatste steam betaling via iDeal ging naar "steampowered by globalcollect" met een Nederlandse IBAN.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Overigens is stap 1 natuurlijk even contact opnemen met steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
dragonhaertt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:25:
Overigens is stap 1 natuurlijk even contact opnemen met steam.
Heb ik gedaan, daar heb ik ook een mail van gekregen dat ze mijn vraag hebben ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Linksquest op 24-05-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
polopolo150 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:22:
Hoeveel tijd zit hier tussen?

Ik heb dit ook wel eens gehad en volgens mij na een paar uur stond het in mijn Steam. Dit was dan tijdens een sale zoals summer sale.

Als het net is gebeurd, is even geduld hebben het enige wat je kan doen. Gaat 99% van de tijd goed. Zou lekker wat anders doen in de tussentijd.
Nu iets meer dan een uur, en een vertraging is ook geen probleem, maar ben het niet gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
dragonhaertt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:22:
Betaald via iDeal, maar in je afschrift staat PayPal?
Weet je zeker dat je de juiste steam app hebt gebruikt?

Mijn laatste steam betaling via iDeal ging naar "steampowered by globalcollect" met een Nederlandse IBAN.
Ja dat vond ik ook heel apart, maar als ik op mijn PayPal kijk zie ik ook niks. En ik ben gewoon vanuit het winkel wagen naar Ideal gegaan.

En ja vraag over de App, ik gebruik al heel wat jaren de zelfde App, dat is deze, via de Steam website laten door verwijzen. https://play.google.com/s...e.android.steam.community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Linksquest schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:26:
[...]

Heb ik gedaan, daar heb ik ook een mail van gekregen dat ze mijn vraag hebben ontvangen.
Dan zou ik gewoon even rustig hier op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wel vaker gehad. Lost de klantenservice gewoon voor je op, kan wel een dagje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Krijg nu deze mail, dus krijg het geld terug, apart dat Ideal betaling naar Paypal gegaan is. Zal vavond nog eens kijken naar de aanbieding kijken en het an via de PC proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U66dDwctL4HBui8FFZXPKyYtHRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AF352AHIAr6cbW6YqKWWoWJI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34
Linksquest schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:09:
Krijg nu deze mail, dus krijg het geld terug, apart dat Ideal betaling naar Paypal gegaan is. Zal vavond nog eens kijken naar de aanbieding kijken en het an via de PC proberen.

[Afbeelding]
Je hebt via paypal met ideal betaald (zie je eerste ING screenshot, daar staat het bij). Dus niet direct bij de ideal partij van steam.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

In een ver verleden wel eens gehad werd altijd opgelost. En als het een eventuele aanbieding was gewoon voor die prijs opgelost (dat geldt sowieso trouwens op Steam, als je een aanbieding in je winkelwagentje gooit blijft die prijs nog behouden voor enkele dagen ná het aanbiedingverloopmoment).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
SiErRa schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Je hebt via paypal met ideal betaald (zie je eerste ING screenshot, daar staat het bij). Dus niet direct bij de ideal partij van steam.
Ja ik denk dat er in de app wat fout gegaan is, want ben vanuit de winkel wagen naar ideal gegaan, maar goed ik krijg het geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
True schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:15:
Mail had ik al verstuurd rond 07:00 vanmorgen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Linksquest schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Mail had ik al verstuurd rond 07:00 vanmorgen,
En 11 minuten later dit topic geopend... Normaal gesproken snap ik het wel als het om geld gaat, zelfs al is het enkele tientjes, maar we hebben het hier over letterlijk nog geen 2 euro. In het ergste geval ben je die kwijt :P

Maar dat gaat niet gebeuren, ik heb zo vaak gehad bij Steam dat het tijdens aankoop traag loopt en het daardoor meerdere uren duurde voordat een spel verscheen in m'n Library.

En anders zal je vast je €1,89 wel terug krijgen, je hebt bewijs van betaling.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:25:
[...]

En 11 minuten later dit topic geopend... Normaal gesproken snap ik het wel als het om geld gaat, zelfs al is het enkele tientjes, maar we hebben het hier over letterlijk nog geen 2 euro. In het ergste geval ben je die kwijt :P

Maar dat gaat niet gebeuren, ik heb zo vaak gehad bij Steam dat het tijdens aankoop traag loopt en het daardoor meerdere uren duurde voordat een spel verscheen in m'n Library.

En anders zal je vast je €1,89 wel terug krijgen, je hebt bewijs van betaling.
Het ging mij niet perse om dat geld, geloofde ook wel dat dit goed zou komen, was meer de vraag of iemand van jullie dit ook had meegemaakt.

Pagina: 1