Een tijdje terug heb ik een Google Nest Doorbell (uitvoering: Google Nest Doorbell (batterij)) aangeschaft. Aangezien ik binnenkort m'n appartement intrek wilde ik afgelopen weekend de deurbel gaan installeren.
Op het moment dat we in de meterkast gingen kijken naar de kabels zagen we dat de transformator maximaal 8V levert (naast 5 en 6V). Zoals op de tweede afbeelding (deze is even omgedraaid om het leesbaar te maken) te zien is mist er een pin voor de 8V. Verder kreeg ik van een kennis te horen dat de bestaande transformator verouderd en inefficiënt is.
Tussen de groepen 4 en 5 is er ongeveer 2-3cm ruimte.
Specificaties Google Nest Doorbell (battery) (bron):
Spanning: 8-24V AC
Stroom: 10-40VA
Frequentie: 50-60 Hz
Ik ben zelf totaal niet bekend met elektriciteit, waardoor ik niet weet wat ik precies moet kopen. Mijn directe omgeving is ook niet bekend met elektriciteit. Voordat ik iets aanschaf zou ik toch wel willen weten of het ook het juiste is.
De vragen die ik op dit moment heb:
Klik op de afbeelding om deze te vergroten.
:strip_exif()/f/image/4StzSGZIikg1BRv9uqdlq7I6.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder de transformator lopen twee grijze kabels. De ene gaat naar de deurbel (knop) buiten de woning, terwijl de andere naar de bel in het halletje. De rode kabels zijn aan elkaar verbonden.
Op het moment dat we in de meterkast gingen kijken naar de kabels zagen we dat de transformator maximaal 8V levert (naast 5 en 6V). Zoals op de tweede afbeelding (deze is even omgedraaid om het leesbaar te maken) te zien is mist er een pin voor de 8V. Verder kreeg ik van een kennis te horen dat de bestaande transformator verouderd en inefficiënt is.
Tussen de groepen 4 en 5 is er ongeveer 2-3cm ruimte.
Specificaties Google Nest Doorbell (battery) (bron):
Spanning: 8-24V AC
Stroom: 10-40VA
Frequentie: 50-60 Hz
Ik ben zelf totaal niet bekend met elektriciteit, waardoor ik niet weet wat ik precies moet kopen. Mijn directe omgeving is ook niet bekend met elektriciteit. Voordat ik iets aanschaf zou ik toch wel willen weten of het ook het juiste is.
De vragen die ik op dit moment heb:
- Wat voor transformator kan ik hiervoor kopen, terwijl ik verder zo min mogelijk hoeft aan te passen? Ik heb al wat zitten zoeken op internet, maar ik kreeg steeds te horen dat wat ik had gevonden niet geschikt was.
- Zijn er functiebeperkingen bij de Google Doorbell wanneer er gebruik wordt gemaakt van 8V (ipv hoger)?
Klik op de afbeelding om deze te vergroten.
:strip_exif()/f/image/ogSg0m3fJSLO2mMc1ZjcBLkh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4StzSGZIikg1BRv9uqdlq7I6.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder de transformator lopen twee grijze kabels. De ene gaat naar de deurbel (knop) buiten de woning, terwijl de andere naar de bel in het halletje. De rode kabels zijn aan elkaar verbonden.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x