Smart home scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:51
Beste Leden,

Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht en ben bezig met het vastleggen van de ruwbouw, dit moet op korte termijn definitief zijn.
Nu is het volgende aan de hand: het complex krijgt een videodeurbel welke via een app bediend kan worden (geen idee welke app). Via de app kan je de bel horen, praten en open doen. Er wordt echter géén scherm in de woning geplaatst waarop dit kan (dus in theorie zou je zonder internet of zonder telefoon/tablet niet de bel horen). Buiten dat ik het apart vind voor een complex wat binnen een duurder segment valt dat dit niet is geregeld, ben ik aan het bedenken hoe ik dit kan oplossen. Ik heb boven bij de voordeur een busch-jaeger welcome videodeurbel, deze heeft wel een scherm maar is niet verbonden met de bel beneden. Nu zou ik graag een scherm willen ophangen waarop ik de app van de beneden bel kan installeren zodat ik daarop kan zien en horen als iemand aanbelt. Mijn voorkeur gaat niet uit naar een tablet zoals een ipad ofzo, maar liever een scherm wat echt op een stroomcontactpunt is aangesloten.

Ik ben zelf op zoek gegaan maar vind het nogal lastig om zoiets te vinden, daarom wil ik hulp vragen aan jullie.
Heeft iemand een idee voor een scherm wat dus een applicatie kan draaien? Het liefst zou ik een soort smart home scherm willen waarop ik in een later stadium bijvoorbeeld ook de thermosstaten in alle kamers mee kan bedienen als ik die heb vervangen voor slimme thermostaten. Of bijvoorbeeld electrisch rails van de gordijnen. Het moet allemaal via wifi gaan, want er lopen geen blauwe draden dus een (offline?) domotica systeem zal niet gaan.

Ik hoor het graag, alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47
Een tablet?

Maar aan je post te lezen heb je er niet echt verstand van, dus: of inlezen, of het allemaal voor lief nemen. Je gaat hieronder waarschijnlijk veel zaken horen die je nu boven de pet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
barrymossel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:13:
Een tablet?

Maar aan je post te lezen heb je er niet echt verstand van, dus: of inlezen, of het allemaal voor lief nemen. Je gaat hieronder waarschijnlijk veel zaken horen die je nu boven de pet gaan...
Ik heb van smart home systemen inderdaad weinig verstand, daarom mijn vraag. Een tablet is geen optie, aan je muur bevestig je geen tablet, bovendien moet je die in het stopcontact steken wat super lelijk is. KNX/busch heeft goede systemen, maar ik heb het idee dat je daar geen android/ios app kan draaien, oftewel ik snap niet goed hoe je dit op een mooie manier kan oplossen. Omdat de ruwbouw al snel moet worden vastgelegd heb ik niet meer lang, daarom vraag ik het in de hoop wijzer te worden naast dat ik uiteraard zelf dingen opzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47
drusloos schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:59:
[...]

Ik heb van smart home systemen inderdaad weinig verstand, daarom mijn vraag. Een tablet is geen optie, aan je muur bevestig je geen tablet, bovendien moet je die in het stopcontact steken wat super lelijk is. KNX/busch heeft goede systemen, maar ik heb het idee dat je daar geen android/ios app kan draaien, oftewel ik snap niet goed hoe je dit op een mooie manier kan oplossen. Omdat de ruwbouw al snel moet worden vastgelegd heb ik niet meer lang, daarom vraag ik het in de hoop wijzer te worden naast dat ik uiteraard zelf dingen opzoek
Sorry, ik ga je geen oplossing kunnen geven. Wat jij wilt is een domotica systeem denk in. Maar aan je eerste post te lezen, weet je niet wat dat is. Dus dat gaat je niet lukken.

Eerst moet je weten wat voor centrale deurbel je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Ik zou toch aan een tablet denken en de stekker wegwerken in de muur. (Desnoods met draadloos laden).

Dan kan je later ook je home assist erop zetten, voor verwarming, lampen, muziek etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe zou dit scherm zijn stroom van moeten krijgen?
En waar verschilt het van hoe een tablet zijn stroom krijgt?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:25
Als dit toch alleen om de ruwbouwfase gaat,

Laat op de plek waar je dit scherm wil een loze doos (evt dubbel) plaatsen, met een loze leiding(ook dubbel, stroom/data) rechtstreeks naar je meterkast.

Dan kan je later altijd nog bedenken wat je daar dan ophangt.

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Bijna alle domotica oplossingen gebruiken tablets als scherm. In een houder aan de muur waardoor de stekkers onzichtbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Dank voor een ieders reactie! Ik vermoed dat ik het wat onhandig heb opgeschreven, maar een scherm aan de muur is idd een tablet en is ook wat ik bedoel (voorbeeld: https://www.dedomoticasto...h-10-zwart-edelstaal.html)

Dit voorbeeld is strak op een muur afgewerkt met een stroompunt achter het scherm. Bij een ipad zou altijd een usb-c stekker aan de onderkant uitsteken, desnoods de muur in en vind ik niet mooi. Terechte opmerking dat het lastig te bepalen is zonder te weten welke app de deurbel van zal zijn straks, het jammere is dat dit voor een ieder onduidelijk is omdat het project over 3 jaar pas wordt opgeleverd en zij tzt een systeem zullen kiezen.

Dank voor de reacties, evt andere tips hoor ik graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 15:09
drusloos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:05:
Dank voor een ieders reactie! Ik vermoed dat ik het wat onhandig heb opgeschreven, maar een scherm aan de muur is idd een tablet en is ook wat ik bedoel (voorbeeld: https://www.dedomoticasto...h-10-zwart-edelstaal.html)

Dit voorbeeld is strak op een muur afgewerkt met een stroompunt achter het scherm. Bij een ipad zou altijd een usb-c stekker aan de onderkant uitsteken, desnoods de muur in en vind ik niet mooi. Terechte opmerking dat het lastig te bepalen is zonder te weten welke app de deurbel van zal zijn straks, het jammere is dat dit voor een ieder onduidelijk is omdat het project over 3 jaar pas wordt opgeleverd en zij tzt een systeem zullen kiezen.

Dank voor de reacties, evt andere tips hoor ik graag!
Misschien is dit iets voor je: https://sonoff.tech/produ...ontrol-panel/nspanel-pro/

Maar zelf zou ik toch ff beter onderzoeken hoe je een tablet op de muur kunt bevestigen. Er zijn verschillende oplossingen waarbij het er uit ziet zoals dat dure BJ scherm welke waarschijnlijk ook nog eens allerlei beperkingen heeft.

Je kunt USB-C laadkabels vinden die slechts een paar millimeter uitsteken. Een frame (kader) om je tablet en je ziet er niks meer van. FF zoeken op iPad mini wall mount en je kunt enorm veel inspiratie opdoen.
Pagina: 1