linux distributie gezocht! Snel, klein en simpel.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Momenteel heb ik Clarkconnect van redhat draaien, maar die gaat gewoon constant op zen bek. Die was zoizo niet al te fris op dat gebied, nu zoek ik een andere distributie. Iets snel te installeren zonder linux kennis, alles erop en eraan.

Heb een 66MHz, 48MbRAM, 8Gb HDD die ik via samba wil sharen, 2netwerk kaarten waarvan 1 aan men adsl adaptor hangt via pppoe.

Ken wel iets van linux hoor maar... vraag me niet om pppoe te installeren, heb ik nu ook ff geen tijd voor :-(

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
FreeSCO ??
Simpel en snel (Tenzij je met 2 !@#$ Intel NIC's opgescheept zit, zie topic Geen netwerkkaarten onder FreeSCO??

• poing
  • Niet online
Heb ik ooit eens bekeken hoor, pppoe was een ramp en geen sharing van die hard drive.

PS: bij freesco... of op hun server vind je modules, gecompileerde drivers. In de manual vind je hoe je zo'n driver moet installeren, werkte bij mij perfect. Indien je niet weet welke driver moet je dat ff op hun forum vragen, mij hebben ze in elk geval geholpen :-)

Indien het 2 dezelfde zijn moet je wat bestanden beginne aanpassen... had dit voor mer heb totaal geen idee welke dat nu weer waren. Is me ook nooit geluk :-/

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
vroeger ooit eens bezig geweest met dragon linux en travel linux,
heel klein maar wel met hele simpele X

geen idee of ze nog bestaan.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

www.e-smith.org

Draait onder Rooiehoed. Stop cd erin, installeerd alles netjes voor je en hoppakee.

Doe zelf liever alles zelf. Heb je veel meer plezier erin :)

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Smoothwall, complete firewall distro

http://www.smoothwall.org/

klein, wat rest is dan even samba downen (samba.org) en installeren (readme lezen). Samba configgen is redelijk gemakkelijk. Verder de leercurve van *nix is stijl, dus eventjes iets doen kun je wel vergeten. Lezen en prutsen is het motto. Maar als het werkt dan ben je wel het mannetje :P

suc6

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

pizzabox, maar is een beetje hetzelvde als smoothwall maar heeft meer functies geloof ik,

• poing
  • Niet online
Mja heb hier redhat draaien op men gewone PC, maar ken linux nog niet goed genoeg om zo'n bak deftig werkende te krijgen. Alles op zen tijd he :-)

Merci!
Pagina: 1