Mijn telefoonnummer wordt misbruikt door oplichters. Ze bellen er willekeurige mensen mee maar als die een gemist gesprek hebben dan bellen ze mij terug. Bijzonder irritant! Een stuk of 4 a 6x per dag wordt ik teruggebeld door iemand die beweert dat ik hem/haar gebeld heb. Ik neem intussen nummers die ik niet ken al niet meer op, maar sommige zijn zo hardnekkig met terugbellen dat ze het een keer of 4/5 proberen en ook nog mijn voicemail vol kwaken....
Bijzonder irritant dus!
Wat ik gedaan heb:
- Mijn provider lastig gevallen. Hoe moeilijk kan het zijn om gespoofde callerid's van uit het buitenland te blokkeren als ze mijn telefoon al actief zien op het Nederlandse net? Tevergeefs!
- Geprobeert aandacht voor te vragen in de pers, in de hoop dat providers dan wel in beweging zouden komen. Maar zelfs Tweakers.net vond het niet de moeite waard er iets over te schrijven.
Waar denk ik nu aan:
Als ik gebeld wordt door een bedrijf, zie ik vaak automatisch een bedrijfsnaam staan. Ook zie ik soms staan dat het vermoedelijk spam betreft. Dus ik vroeg me af, hoe dat precies geregeld is? Zou ik mijn caller id kunnen instellen op "Mijn nummer wordt misbruikt door oplichters!"? Hoe doe ik dat dan? Werkt dat dan op alle Android en Iphones?
Graag jullie advies over deze oplossingsrichting!
Bijzonder irritant dus!
Wat ik gedaan heb:
- Mijn provider lastig gevallen. Hoe moeilijk kan het zijn om gespoofde callerid's van uit het buitenland te blokkeren als ze mijn telefoon al actief zien op het Nederlandse net? Tevergeefs!
- Geprobeert aandacht voor te vragen in de pers, in de hoop dat providers dan wel in beweging zouden komen. Maar zelfs Tweakers.net vond het niet de moeite waard er iets over te schrijven.
Waar denk ik nu aan:
Als ik gebeld wordt door een bedrijf, zie ik vaak automatisch een bedrijfsnaam staan. Ook zie ik soms staan dat het vermoedelijk spam betreft. Dus ik vroeg me af, hoe dat precies geregeld is? Zou ik mijn caller id kunnen instellen op "Mijn nummer wordt misbruikt door oplichters!"? Hoe doe ik dat dan? Werkt dat dan op alle Android en Iphones?
Graag jullie advies over deze oplossingsrichting!
[ Voor 198% gewijzigd door Jazzy op 02-08-2024 19:22 . Reden: Post was leeggehaald, ongedaan gemaakt. ]