Is dit met structuurverf enigszins te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Huis gaat in de verkoop. Niet veel meer aan doen zegt de makelaar.
'Behalve dat plekje in de badkamer waar ooit lekkage was'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgx1P3KKruiFE1VTh2wqQZy15h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZYBimHvu4XFKGHjFib2f7Te.jpg?f=fotoalbum_large

Hij gaf aan dat met structuurverf die plek redelijk bij te werken is. In ieder geval op zo'n manier dat je het vast nog wel ziet, maar dat zo'n vlek waar je meteen van schrikt, weg is.
Dit is de structuur van het plafond, maar het lijkt op de foto ruwer dan het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwgPUxqL3XuP4xa-qwdV9UvILW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjcdMCdSOSOmIk4bgG0K49Ot.jpg?f=fotoalbum_large

Met welke structuurverf en welke rol kan ik het beste aan de slag gaan om dit enigszins te benaderen?
Het plan is om dan gelijk het hele plafond mee te pakken vanwege kleurverschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 20:34
YouTube: SUPER SNEL SPACHTELPUTZ REPAREREN. [ Jij kan dit ook! ]

met zo'n spuitbus structuur aanbrengen en dan overschilderen

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
De spuitbus zie ik niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de tube die je in een kitspuit plaatst.
Mooi spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:19
Ik heb laatst deze gebruikt: https://www.gamma.nl/asso...spuitbus-300-ml/p/B192458

Werkte bovenverwachting goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:35
Rzaan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:31:
[...]

De spuitbus zie ik niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de tube die je in een kitspuit plaatst.
Mooi spul!
Lijkt me wel een fijnere (lees kleinere, niet prettigere) korrel dan het origineel. Maar ik denk dat je dat al snel gaat krijgen, ook met structuurverf en roller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Vandaag aan de slag gegaan met Repa-Cryl D van Soudal om het plafond te repareren. Tip van @Squixx
Als je goed kijkt zijn de plekken nog zichtbaar, maar het ziet er (in mijn ogen) echt fantastisch uit.
Foto gemaakt en daarop ziet het er slechter uit als in werkelijkheid als je gewoon naar het plafond kijkt. Iemand die er bij was moest effe zoeken zelfs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azK2nujiNM6L8fh8FXpX_Db2-xI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnpv7YRrjiir9tGfqwLicsfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 20:34
Rzaan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:34:
Vandaag aan de slag gegaan met Repa-Cryl D van Soudal om het plafond te repareren. Tip van @Squixx
Als je goed kijkt zijn de plekken nog zichtbaar, maar het ziet er (in mijn ogen) echt fantastisch uit.
Foto gemaakt en daarop ziet het er slechter uit als in werkelijkheid als je gewoon naar het plafond kijkt. Iemand die er bij was moest effe zoeken zelfs.

[Afbeelding]
Kijk ziet er goed uit!

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik had het zelf aangetipt met stuc o seal van den braven en vervolgens gesausd.

Maar dit is ook iig beter dan hoe het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Draakje5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:09:
Ik had het zelf aangetipt met stuc o seal van den braven en vervolgens gesausd.

Maar dit is ook iig beter dan hoe het was.
Het is niet perfect, maar dat hoeft ook niet. Grote kans namelijk dat een nieuwe bewoner alles glad laat maken. Sowieso opnieuw gaat schilderen.
Maar ik ben er zeeeeeer tevreden over. De kleuren kwamen ook goed overeen, dus ik hoefde niet met de roller aan de gang. Scheelde een bak werk.
Pagina: 1