In-Lite trafo achter Shelly Plug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 09:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
We zijn druk met een nieuw ontwerp van de tuin, waar ik ook graag meteen een paar spotjes bij wil pakken. Je komt dan redelijk snel uit bij In-Lite, wat aan de prijs is, maar ook erg veel positieve reviews oplevert. Prima, het is een kleine tuin, zoveel hoef ik er niet.

Lees ik wat verder, blijkt dat de bijbehorende (simpelste) trafo kan schakelen met een knop, op tijd of op beweging. Ik dacht persoonlijk meer aan integratie met Home Assistant, zodat 'ie netjes met de buitenverlichting mee kan. Shelly Plug, domme non-smart trafo erin en gaan.

Echter kan ik nergens vinden wat de default state is van die trafo. Als ik er stroom op zet en dan altijd alsnog zelf iets moet doen op dat ding om het licht aan te krijgen, heb ik er natuurlijk niks aan.

Heb verschillende antwoorden gelezen. De één zegt 'nee, want default state is uit', een ander dat het wel kan (of moet kunnen). Een onderbreker na de trafo op 12V kan natuurlijk ook, maar dan verbruikt de trafo zelf altijd nog wat, klinkt als zonde.

Er zijn hier vast mensen die dat geprobeerd hebben, of voor elkaar hebben gekregen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 15:12

Freakie1NL

Grote Baas

Bij de nieuwste generatie HUB is naar mijn ervaring (heb er 2) default zetting de eerste selectie die je kan doen, en dat is aan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 09:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Haal dit net uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MicgzEagf_6zhSdo5y-3GS519-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XkEBukUdA49LodCD0frIWfwX.png?f=user_large

Hij kan dus op standje 'altijd aan'. Grote vraag is dan of dat ook zo blijft als de stroom er af is geweest. Zo ja, dan komt alles goed!

Ah en uit de FAQ:
Onthoudt de laatste instellingen, ook wanneer deze geen voeding meer krijgt. Wanneer je de transformator opnieuw aansluit op de stroomvoorziening, zal deze weer aangaan op de laatst ingestelde stand.

All is well :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kaastosti op 23-05-2024 17:34 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik onderschrijf wat @Kaastosti zegt uit eigen ervaring.

Persoonlijk heb ik de stekker van de hub in een Philips Hue Smart Plug gestopt en nu schakel ik de In-Lite tuinverlichting middels de Hue app.

Nouja, eigenlijk doe ik niks want ik heb een schema dat de Smart Plug automatisch aan en uit gaat met zonsondergang en opkomst.