Bosch wasmachine pakt eerst water na wascyclus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eri777
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-09-2024
Mijn vraag
Goedemiddag,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe serie 4 Bosch wasmachine. Nu valt mij op dat na de wascyclus hij eerst wat water pakt om het dan vervolgens tegelijkertijd met het was water af te pompen. Is dit normaal? Het wisselt ook in de hoeveelheid water wat hij na de wascyclus pakt. Heeft dit wellicht met een gevoelige schuimdetectie sensor (ik zie geen schuim) te maken of is dit een bug in de software?

Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 20:39

mmniet

De beetje weter

klinkt mij niet vreemd in de oren. Die machines gebruiken het om alle vuile water weg te spoelen. Vergelijk het met je WC, daar spoel je ook weg met schoon water om je potje weer fris voor het oog te krijgen. In dergelijke machines zitten ook sensoren om de vuilheid te meten, dus dat kan ervoor zorgen dat je de ene keer meer water nodig hebt en de andere keer minder.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eri777
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-09-2024
Dank voor je reactie! Wellicht was ik niet helemaal helder in mijn verhaal. Normaal gesproken pompt een wasmachine het waswater direct weg na de wascyclus om vervolgens te centrifugeren en te starten met de spoelcyclus. Nu pakt hij aan het einde van de wascyclus eerst water, zonder het waswater af te pompen en start dan pas met afpompen. Vraag mij af of dit normaal is.