Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
Mijn vraag
Ik zit al enige tijd te kijken naar een nieuwe fitnesstracker of smartwatch. Ik draag tegenwoordig steeds minder een horloge (eigen fout) en helaas is mijn oude Xoami band 3 een paar weken terug kapot gegaan. Nu ben ik langzaam aan het kijken naar een vervangend apparaat, waarbij dus eigenlijk een beetje de vraag is ontstaan of ik weer een soortgelijke fitness tracker wil als wat ik had, of toch meer richting een smartwatch design wil gaan.

Ik droeg de mi band veelal dagelijks voor het stappen tellen gedurende de dag, hartslag, etc. voor tijdens de Switch fitness games en dergelijke zaken. Nu kon die ook iets of wat van het slaapritme uitlezen maar bij dat soort functies heb ik altijd mijn vraagtekens in hoeverre het nou ook echt werkt. Wat daarbij soms ook fijn was, was de mogelijkheid om bijv. een binnenkomend whatsapp berichtje te lezen.

Wat echter nu mijn probleem is, is dat er natuurlijk tig verschillende devices op de markt zijn. Van Garmin tot Samsung, van Huawei tot Fitbit, elk met een hoop verschillende variaties en functionaliteiten. Wat sowieso voor mij belangrijk is,is de prijs. De Mi Band 3 was leuk om eens uit te proberen en was maar 30 euro ofzo. Nu ben ik bereid om iets meer uit te geven, maar 250+ vind ik eigenlijk alweer te veel. Juist ook omdat ik geen idee heb hoe fanatiek ik het device ga gebruiken.

In dat opzicht kom ik al wat meer uit bij een Fitbit Charge 6 of misschien een Galaxy Watch 6. Waarbij die laatste bijv. wel weer de nodige battery life issues heeft. Over Fitbit lees ik dan weer dat die wel enigszins bekend staan om hun relatief korte levensduur/problemen..Prijs verschil tussen beide gaat toch ook al richting de 70-100 euro.

Is er iemand die eventueel tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Raxious schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:19:
Wat echter nu mijn probleem is, is dat er natuurlijk tig verschillende devices op de markt zijn. Van Garmin tot Samsung, van Huawei tot Fitbit, elk met een hoop verschillende variaties en functionaliteiten. Wat sowieso voor mij belangrijk is,is de prijs. De Mi Band 3 was leuk om eens uit te proberen en was maar 30 euro ofzo. Nu ben ik bereid om iets meer uit te geven, maar 250+ vind ik eigenlijk alweer te veel. Juist ook omdat ik geen idee heb hoe fanatiek ik het device ga gebruiken.
Koop gewoon een nieuwe Mi Band :)

Ze zijn redelijk 'optimaal' qua batterij en functionaliteit. Zelf ben ik bezig met m'n 3de en ik merk dat het leuk is dat elke keer er weer wat nieuwe functionaliteit is toegevoegd, maar dat ik het meeste zelden gebruik.
Een veel duurdere smartwatch geeft nauwelijks meer functionaliteit en je moet er zuiniger op zijn.

Heb je echt een use-case die je mist, dan kun je daarop selecteren. Maar in mijn geval is het vooral een horloge met notificaties. En de hartslagmeter is handig bij het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
Omdat ik best bereid ben om iets meer uit te geven. Daarnaast weet ik dat die mi band kwa tracking vaak niet heel accuraat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:22
De mi band 8 pro blijkt behoorlijk goede GPS/tracking te hebben.
En anders een van de modellen van Amazfit, Balance of Cheetah.

Voor iets professioneler zou je kunnen kijken bij Garmin, Polar, Coros kunnen kijken.
Het mooie van die merken is dat ze koppelen zijn met andere apps, bijvoorbeeld Komoot, om route in te laden.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland