Home Assistant NSURL Error Domain - 1004

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-03 08:40
Beste allemaal, hopelijk kan een van jullie mij helpen of heeft iemand ervaring met het probleem wat bij mij af en toe optreed bij het gebruik van Home assistent.

wat er gebeurd:
ik heb een installatie van home assistent op een odriod n2+ (ook op een raspberry pi 4 gehad)
mijn netwerk wordt voorzien door een modem van ziggo in bridge modus en daarna is alles van Ubiquiti (een Dream router, aantal switches en accespoints)

nu werkt over het algemeen alles probleemloos, echter soms krijg ik bij de home assistent app de volgende melding:

could not connect to the server NSLURErrorDomain - 1004

deze melding komt soms om de 2 of 3 dagen en soms maanden niet, ik kan hier geen constante in ontdekken. Als deze melding zich voordoet kan ik niet via de app noch via de webbrowser inloggen.
verder zie ik de odroid wel in mijn netwerk via de unifi app.

enkel als ik de (voorheen raspberry) odroid stroomloos maak en vervolgens weer van voeding voorzie werkt alles hierna weer naar behoren.

ik heb in mijn netwerk net als in home assistant inmiddels ook al geprobeerd met een vast ip adres te werken. maar ook dit bied geen gewenst resultaat

hopelijk kunnen jullie mij veder helpen.

mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik t graag!

met vriendelijke groet,

Kay

Beste antwoord (via kay2901 op 19-11-2024 12:05)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het klinkt mij dan alsof de verbinding met de SSD wegvalt. Twee dingen die ik dan langs zou lopen is de voeding van het geheel en de kabels.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

De app draait op iOS of niet?

En je hebt HA direct beschikbaar gemaakt (dus port forward) met SSL? Of iets als NGINX?

En als het zicht voordoet, is HA nog via een browser beschikbaar? Op zowel domein, IP extern als intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
Beste Septillion,

de app draait inderdaad op iOS.
ik heb om remote toegang te krijgen tot home assistant een vpn gemaakt. maar zowel deze als directe verbonden met mn netwerk doen het beiden niet als het probleem zich voordoet.
heb nog geen port forward toegepast, enkel een vast ip toegekend.

als t probleem zich voordoet is HA ook niet via de browser beschikbaar, zowel domein als ip extern/intern.

groet kay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Ahh, dus draait puur lokaal en dus http?

En met browser bedoel ik dan wel vanaf een echte computer he :D En dan in dit geval op je locale netwerk zonder VPN aan.

offtopic:
Als je een @ doet en dan een nickname kan je een echte mention doen waar iemand bericht van krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
yes inderdaad alleen lokaal, geen cloud of iets dergelijks.

en yes dat had ik begrepen ;)
hieronder de melding vanuit mijn browser zonder vpn vanaf mn pc (dus lokaal)
als ik t ip adres van de odroid ingeef krijg ik dezelfde melding (hij is dus niet toegankelijk)
als ik bij mn gegevens van mn unifi netwerk kijk zie ik wel dat de odroid een GbE verbinding heeft en een uptime van 21 dagen nu. maar er gaat geen data verkeer heen en weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNV1kU4CMbo4TYQg9IClqvUo750=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JqTRL5hJSfxJmRbwXWmtpT6S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
Vanmorgen even een scherm aan de odroid gekoppeld, zie onderstaande afbeelding. Lijkt om een usb-device probleem te gaan als ik t zo zie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iQNWp0h4cIu3owmCkWUtph8Ca4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZNiC5BwwffbbckoaIBmhiJi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Ik ken de Odroid verder niet zo, maar aan de meldingen rond sda1 en filesystem lijkt het erop dat de verbinding met de opslag kwijt is.

Wat heb je als opslag erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
Een sd kaartje om te booten, daarna een ssd schijfje op een usb poort waar ha op draait

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Het klinkt mij dan alsof de verbinding met de SSD wegvalt. Twee dingen die ik dan langs zou lopen is de voeding van het geheel en de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
Bedankt voor de reactie, en excuses voor m’n late reactie! Ben even druk geweest met een verbouwing. Voeding is allemaal in orde, zou t misschien kunnen zijn dat de ssd te warm wordt? Deze ligt vlak bij een nas server en zit nog in een bijgeleverde beschermhoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvEmbden
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-02 21:47
Ben je er al uit wat de oorzaak van het probleem was? Ik heb een vergelijkbaar probleem met mij Raspberry Pi4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2901
Yes, inmiddels heb ik het probleem gevonden. Ik heb de gok genomen om een nieuwe ssd schijf aan te schaffen en de data te migreren. sinds de nieuwe ssd eraan hangt draait HA probleemloos. Ik vermoed dus dat de oude ssd een keer te warm is geweest en daar toch wat schade aan over heeft gehouden.
Pagina: 1