Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Mijn vrouw kon gister geen laadsessie starten, de paal werd kort groen, daarna geel met wat piepjes. Het is een Alfen oud model paal die in 2018 courant was.

Ik heb een Alfen paal thuis laten installeren in 2017 door The New Motion, voor een leaseauto in 2018 en die op basis van een zakelijke abbonnement gebruikt tot 2022. Toen ik mijn zakelijke EV de deur uitdeed (Ioniq 28KWh), is er een Kia Soel EV 27KWh gekomen. Newmotion is overgegaan naar Shell Recharge. De abonnement liep gewoon door. Gek genoeg kregen we een laadpas met een GB-TNM nummer, met een engelse (+44) nummer. Dat terzijde.

Gister dus kregen we de laadsessie niet gestart. Ik dacht dat het te maken had met vocht. Maar na de paal volledig te hebben herstart, leek die het te gaan doen. Blauw licht, klik van de relay klonk als vanouds, de paal zag de auto en de auto knipperde met middenste lampje om aan te geven dat er een laddsessie staat te wachten om te mogen starten. Maar vanochtend was de auto niet geladen.

Inloggen in de app was niet meer mogelijk. Een password reset werkte ook niet, we kregen geen mail. Uiteindelijk een half uur aan de lijn gehangen. Toen bleek dat ze het account gewoon hebben verwijderd.

Vragen:
- Heb je een soortgelijke ervaring?
- Is er een oplossing, misschien buiten Shell Recharge om, om mijn paal, zonder een extern account te gebruiken? Ik wil niet mijn paal, en mijn stroom laten afhangen van de goedwillendheid en zelfs een betaalde account van een externe leverancier.

NB te gekoppelde Alfen is niet de paal die wij hebben. Die van ons is ouder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen _
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Shell Recharge heeft accounts verwijderd.
Zelf geven ze aan dat dit gaan om accounts die destijds (bijna 5 jaar geleden voor mij) niet zijn geactiveerd met een link. Ik kan me dit bij mij niet voorstellen, het gaat om een destijds New Motion account.
Je hoort of leest hier verder niets over en dat is wel vreemd.

Oplossing is een nieuw account aanmaken en de laadpaal weer toevoegen. Probleem is alleen dat je alle laadhistorie en facturen dan kwijt bent. Als je de laadkosten laat uitbetalen dan mis je hiervoor dus ook de recente historie.

Deze vraag staat al uit bij Shell Recharge maar ik heb hier nog geen enkele reactie op gehad.

Zie onderstaand bericht van Shell Recharge nadat ik hen gesproken had:

Wat is er gebeurd?
Als een Shell Recharge account wordt aangemaakt, krijgt u een e-mail waarin wordt gevraagd om op een link te klikken om te bevestigen dat u een account heeft aangemaakt. Als u dat niet doet, wordt uw account automatisch geblokkeerd. Dit is om te voorkomen dat er een account wordt aangemaakt zonder uw toestemming. Uit controle blijkt dat u (toen u uw account had aangemaakt) niet op de link had geklikt om uw account te bevestigen. Door een fout is bij de meest recente controle er niet op gelet of u onze laadpas of ons laadpunt gebruikt. Hierdoor is uw account geblokkeerd terwijl dat niet meteen moest. Bij sommige klanten zijn de laadpas en/of het laadpunt losgekoppeld van hun account. Het spijt ons dat dit is gebeurd en ik bied u onze excuses aan voor het ongemak.

Snel weer aan de slag
Helaas is het niet mogelijk om onze fout automatisch te herstellen. Wij vragen u daarom om een nieuw account aan te maken en om uw laadpas en/of laadpunt toe te voegen aan uw nieuwe account. Om een nieuw account aan te maken, kunt u hetzelfde e-mailadres gebruiken als voor uw oude account. Vergeet niet om op de link te klikken die wij naar u sturen nadat u uw account heeft aangemaakt. Wilt u een uitleg voor de verschillende stappen?

Klik hier voor uitleg om een account aan te maken.
Voor uitleg om een laadpas en/of laadpunt aan uw account toe te voegen, klikt u hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
Ik vrees dat dit een zelf gecreëerd probleem is van Shell Recharge. Ons account was aangemaakt in de tijd van The New Motion. Ik heb dus nooit iets met Shell te maken gehad.
De reactie aan mij gebeurde in een agressieve sfeer. Zij hadden niets fout gedaan, ik moest maar actie nemen. Intussen kon mijn vrouw niet rijden en kwam te laat voor haar afspraak. Het enige wat ik moest doen was om mijn account opnieuw te laten actieveren (zelfs met oud wachtwoord) en daarna waren onze gegevens wel weer toegankelijk.
Ik ga via mijn rechtsbijstand schadevergoeding claimen. Het gaan mij niet om de geleden schade, maar de houding en de rol van Shell.
Ik ben dan ook van plan om Shell Recharge op te zeggen en bijv Tibber te nemen. Of een manier te zoeken dat we helemaal geen provider nodig hebben voor onze paal. Het kan toch niet zo zijn dat een extern bedrijf, waarvoor ik betaal, bepaalty of ik mag laden met mijn eigen paal, met mijn eigen energie voor mijn eigen auto. En dan nog een arrogante reactie krijgen, er bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-05 11:13
Gewoon inderdaad weggaan, maar ik denk niet dat de rechtsbijstand daar tijd aan gaat besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

krflyer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:13:
Mijn vrouw kon gister geen laadsessie starten, de paal werd kort groen, daarna geel met wat piepjes. Het is een Alfen oud model paal die in 2018 courant was.

Ik heb een Alfen paal thuis laten installeren in 2017 door The New Motion, voor een leaseauto in 2018 en die op basis van een zakelijke abbonnement gebruikt tot 2022. Toen ik mijn zakelijke EV de deur uitdeed (Ioniq 28KWh), is er een Kia Soel EV 27KWh gekomen. Newmotion is overgegaan naar Shell Recharge. De abonnement liep gewoon door. Gek genoeg kregen we een laadpas met een GB-TNM nummer, met een engelse (+44) nummer. Dat terzijde.

Gister dus kregen we de laadsessie niet gestart. Ik dacht dat het te maken had met vocht. Maar na de paal volledig te hebben herstart, leek die het te gaan doen. Blauw licht, klik van de relay klonk als vanouds, de paal zag de auto en de auto knipperde met middenste lampje om aan te geven dat er een laddsessie staat te wachten om te mogen starten. Maar vanochtend was de auto niet geladen.

Inloggen in de app was niet meer mogelijk. Een password reset werkte ook niet, we kregen geen mail. Uiteindelijk een half uur aan de lijn gehangen. Toen bleek dat ze het account gewoon hebben verwijderd.

Vragen:
- Heb je een soortgelijke ervaring?
- Is er een oplossing, misschien buiten Shell Recharge om, om mijn paal, zonder een extern account te gebruiken? Ik wil niet mijn paal, en mijn stroom laten afhangen van de goedwillendheid en zelfs een betaalde account van een externe leverancier.

NB te gekoppelde Alfen is niet de paal die wij hebben. Die van ons is ouder.
Hier heb ik het opgelost door de paal (geen Alfen maar een Newmotion Smart) op plug en charge in te laten stellen (door heb je op dat moment wel een actief abonnement voor nodig) en vervolgens de communicatie chip (utp en/of ingebouwde 3g/4g module) in de laadpaal los te trekken en vervolgens het abonnement te beëindigen.

Bij plug en charge start de laadpaal namelijk automatisch met laden en breekt hij de laadsessie alleen af als de validatie met de backend afgekeurd wordt. Als communicatie met backend überhaupt niet tot stand komt, gaat het laden dus gewoon door.

Mogelijk werkt dat voor jouw Alfen paal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
Dat betekent toch dat iedereen kan laden als wij niet thuis zijn? OK, ik zie het niet snel gebeuren, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

krflyer schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:31:
Dat betekent toch dat iedereen kan laden als wij niet thuis zijn? OK, ik zie het niet snel gebeuren, maar toch....
Ja klopt, uiteraard kun je altijd nog een (sleutel) schakelaar ertussen zetten of (bijv tijdens vakantie) binnen de groep afschakelen. Bij de duurdere Alfen varianten kun je volgens mij ook een stand alone oplossing creëren met RFID identificatie.

Maar ik begrijp dat je tot nu toe maandelijks abonnementskosten betaalt voor het gebruik van je eigen laadpaal met eigen auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
Ja, ik denk dat we dan de paal gewoon gaan uitzetten. RFID laat me dan weer denken: waarom is er geen mogelijkheid om in de paal die ene RFID tag te autoriseren? Waarom heb ik überhaubt iets anders nodig? En is er geen open source oplossing voor?

Waarom we op dit moment Shell Reharge nog hebben: Het enige wat Shell Recharge extra doet is een rapportje. Maar kostentechnisch is het niet nodig, want zoals gezegd: eigen paal, eigen zonnenpanelen, privé auto. Het enige wat het helpt is om een overzicht van de kosten te kunnen bijhouden, want daarzonder hebben we geen idee van de energiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb nu toevallig een soortgelijk probleem met mijn NewMotion LOLO laadpaal. Na een stroomstoring 7 Juni accepteert onze paal de laadpassen niet meer, terwijl deze in de straat nog wel werken.

Storing gemeld bij de servicedesk van Shell-Recharge ben benieuwd ,
@krflyer Kon jij nog wel inloggen op je Shell-Recharge account, deze is bij mij nog gewoon beschikbaar. Heb direct een export gemaakt van mijn laatste sessies afgelopen sinds de laatste factuur.

Hopelijk is het snel gefixxed want ik ben nu alweer klaar met het geleur bij de publieke paal in de wijk |:(

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 10-06-2024 17:33 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
We konden niet inloggen, het account was verwijderd. Toen we dat opnieuw hebben aangemaakt (wachtwoord reset was ook niet mogelijk, account was gewoon weg) konden we weer laden en de laadhistorie was er gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
@krflyer afhankelijk van welk type Alfen paal het is kan je wel elke pas toevoegen die je wilt. Je moet dan alleen zelf de paal in standalone-modus zetten en een master key toevoegen. Zie de handleiding van je paal of dat wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Moret
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 18:10
krflyer schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:35:
Ja, ik denk dat we dan de paal gewoon gaan uitzetten. RFID laat me dan weer denken: waarom is er geen mogelijkheid om in de paal die ene RFID tag te autoriseren? Waarom heb ik überhaubt iets anders nodig? En is er geen open source oplossing voor?

Waarom we op dit moment Shell Reharge nog hebben: Het enige wat Shell Recharge extra doet is een rapportje. Maar kostentechnisch is het niet nodig, want zoals gezegd: eigen paal, eigen zonnenpanelen, privé auto. Het enige wat het helpt is om een overzicht van de kosten te kunnen bijhouden, want daarzonder hebben we geen idee van de energiekosten.
Meeste laders kan je instellen met behulp van een whitelist, tokens die in die lijst staan worden geaccepteerd de rest word geweigerd. De Alfen laders kunnen dit bijvoorbeeld. Je moet dan wel in de programmering kunnen komen, vanaf een bepaalde update van Alfen laders heb je een wachtwoord nodig. Als je de whitelist hebt ingesteld dan kan je de lader offline halen door de sim er uit te trekken. Of je stelt hem in als standalone.

Mijn Android Spielerij: Samsung: Galaxy S8 | Tab A 10.1 | Nvidia Shield TV

Pagina: 1