Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 20:26
Hallo Tweakers,

Na ongeveer 8 jaar als accountmanager te hebben gewerkt bij verschillende werkgevers, voornamelijk in de bouw en elektra, ben ik aan het overwegen om me om te scholen richting ICT/IT. Ik merk dat ik de vonk begin kwijt te raken in mijn huidige vakgebied en het voelt als het juiste moment om knopen door te hakken en een keuze te maken.

Mijn interesse gaat uit naar de softwarekant van de ICT, maar ik weet nog niet precies welke richting ik op wil. Ideaal zou ik in de toekomst een baan willen waarbij ik mijn nieuwe ICT-vaardigheden kan combineren met buitendienstwerk en klantenbezoek. Ik haal veel energie uit het helpen van klanten met complexe vraagstukken en sales, en wil dit graag behouden in mijn nieuwe carrière.

Hier is wat achtergrondinformatie over mijn situatie:
- Fulltime baan als accountmanager.
- Gezin met 2 kinderen van 7 en 4 jaar oud.
- Mijn vrouw is thuisblijfmoeder.
- Woonachtig in Friesland.

Ik loop al jarenlang met het idee om mij om te scholen naar ICT/IT, maar vanwege mijn gezinssituatie heb ik steeds voor de veilige weg gekozen en nooit de stap durven maken.

Vanwege mijn verantwoordelijkheden kan ik niet stoppen met werken om een fulltime opleiding te volgen. Ik ben dus op zoek naar advies over de volgende punten:

1. Welke banen binnen de ICT/IT zouden aansluiten bij iemand met veel accountmanagement ervaring.

2. Welke opleidingen of cursussen worden hiervoor gevraagd en zijn er specifieke aanbevelingen?

3. Is het mogelijk om een opleiding te volgen naast mijn huidige baan of bijvoorbeeld in een werk- en leertraject?

Alle tips, ervaringen en aanbevelingen zijn welkom!

De vacaturepagina van LinkedIn heeft mij niet veel verder geholpen omdat ik niet weet welke omschrijvingen er worden gebruikt binnen dit vakgebied. Het gaat verder dan gewoon 'accountmanager'.

Alvast bedankt!

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:54
1. Een rol waarbij je in de pre-sales zit (advies, begeleiding).
2. Uiteraard is het van belang om enigszins kennis te hebben om goed advies uit te kunnen brengen. Consultancy kan helpen om relatief snel in aanraking te komen met verschillende bedrijven, use-cases, enzovoorts.
3. Ja, kan, maar daar heb je wel een bedrijf voor nodig die je hier optimaal in wil faciliteren. Je zou ook nog deeltijd in overweging kunnen nemen. Dan studeer je IT en blijf je bij je huidige werkgever totdat je de opleiding hebt afgerond. Ook daar zal je optimaal in begeleid moeten worden door de werkgever.

Have you tried turning it off and on again?