Zijn er oplossing voor verkeerd gemonteerde deurkozijnen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunskoer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-05-2024
Wellicht is de titel niet helemaal helder, maar ik zit met een probleem. Wij hebben een huis aangekocht en we merkten dat alle deuren met de klink omhoog open gingen. Toen dachten we simpelweg; voor kinderen of een hond (die ze beide hadden), maar ze gaven aan dat dit issue al 15 jaar bij hun speelden (voor de kinderen en de hond).

Elk deurkozijn heeft een slotgat. Het slotgat zit echter 'te laag', waardoor je het slot van je deur, altijd omgekeerd (dus met slot naar beneden ipv boven) in je deur moet monteren. Hierdoor kun je hem alleen open krijgen, als je je deurklink dus omhoog doet, ipv regulier naar beneden.

Nu heb ik al gekeken of er universele sloten zijn waar je de draairichting kan veranderen, maar die heb ik tot dusverre niet gevonden. Zijn er handige klussers hier die wellicht een oplossing hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Maak een nieuw slotgat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunskoer
Dat zou kunnen, maar dan moet je dus in alle deurposten moeten frezen en heb je 2 gaten zitten. Niet de meest wenselijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Lal
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-05 07:48
Houten of stalen deurkozijnen?

Hout kun je relatief makkelijk opvullen, schuren en lakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Heeft men niet gewoon verkeerde sloten gekocht en het op deze manier geprobeerd op te lossen?

Je kan deurbeslag kopen met verschillende afstanden tussen klink en cilinder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jobO5ufXhLzfayZ6i-thFwLKRns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ixxhQkeCSkflSbjedbhHF3o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWmYDs7l_CUm7pan0oXh4Yi5GdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGYut0daR0j7APrkosoOWUnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va2PrMJ6r8-k1UZLp7JkIN8bvFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EomsnFjrFP3hhbZjuoNmdG2t.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 78% gewijzigd door m-vw op 23-05-2024 11:03 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunskoer
@ H lal Zijn allemaal stalen kozijnen. Met Hout was het makkelijker geweest inderdaad.

@m-vw Nee ook niet. Op al je afbeeldingen zie je de opbouw hetzelfde; dus de 'deurklink' boven en het slot onder. Ik had al een nieuw slot gekocht en die past perfect, dus de maten zijn goed, maar de opening zit dus op het 'slot' gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:57
Dit hebben wij zo'n 2.5 / 3 jaar geleden dus ook gehad in ons huidige huis bij 1 deur (ook stalen kozijn).
Wij hebben echter nieuw slot er in gezet en met een dremeltje een nieuw slotgat in het kozijn gemaakt.
Het oude gat hebben we opgevuld, echter aangezien mijn schoonvader hiermee bezig is geweest durf ik niet meer te zeggen hoe we dit gedaan hebben.
Resultaat is echter dat je het niet meer ziet (als je het niet weet).
Weet wel dat dit slechts een uurtje werk is geweest.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31

krvabo

MATERIALISE!

Ik zou zelf denken aan iets van een schroef in een houten latje draaien, deze dan met de schroef vasthoudend in het oude slotgat/schootgat (kozijn) lijmen met sneldrogende epoxy of evt secondenlijm. Als het vast zit de schroef er uit. Dan erna met iets van body filler voor auto's dichtsmeren. Het houtje zorgt voor wat stevigheid er achter, en als het droog is kun je het vlak schuren met je kozijn. Laag verf er over en het zou er weer goed uit moeten zien. Misschien zijn er ook speciale producten voor, maar dit schoot me te binnen.

Andere oplossing is natuurlijk ook het slotgat in de deur lager boren en het hout er boven opvullen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Pagina: 1