Hoi allen, gezien mijn huidige systeem 7 jaar oud is leek het me goed moment voor nieuwe desktop rond te gaan kijken. Heb er eerlijk gezegd niet veel (lees geen) kennis van hardware, dus ben zover gekomen de onderdelen van de Desktop PC van februari bij de Azerty webshop terug te vinden maar verder onderscheid kwam ik moeilijk uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral wat modernere games spelen. Mijn huidige kan nog redelijk low-end titels aan maar met name aantal (Talos Principle 2, BeamNG) laat hij het afweten. Voor rest zou algemeen systeem zijn voor diverse alledaagse doeleinden (films kijken, webbrowsen etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat te denken aan het liefst max 800 excl assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen die overdraagbaar zijn denk ik van 7 jaar oude pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb eerlijk gezegd geen speciale wensen. Doe soms voor lol beetje videorenderen / dataprocessing met python maar niet iets wat heel belangrijk zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was heeeel tevreden over mijn vorige pc destijds. Bestond uit het vorige
Intel Core i3-6100 - Boxed
Crucial - DDR4-2133 - 8GB
Corsair CX450M
Asus H110M-K
Crucial MX300 - 275GB
BitFenix Neos - Zwart
PowerColor Red Dragon Red Dragon Radeon RX
470 4GB GDDR5
Weet niet of veelzeggend is, maar heeft in 7 jaar chronisch veelvuldig gebruik 0 mankementen vertoont. Mocht er iets van zo'n betrouwbaarheid overdraagbaar zijn naar nieuwe systeem zou ik dat graag meenemen uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stillere koeling? Als er een te plaatsen is die echt heel stil is heb ik daar graag meer geld voor over
Ga je overklokken?
Standaard instellingen zijn prima
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zoals het nu is naar de februari 1080 dekstop Tweakers pc gekeken. Is de:
Montech X3 Mesh TG - Midtowermodel
be quiet! PURE POWER 11 400W - Voeding
Lexar NM710 500GB - SSD
G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS - Geheugen
Gelid Solutions Tranquillo 5 Black Edition - Koeler voor processor
Gigabyte B550M DS3H - Moederbord
AMD Ryzen 5 5600 Tray - Processor 3.5 GHz (4,4 GHz)
ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB - Videokaart
Enige wat ik geswapped heb is de 1 TB naar 500 gb (heb externe SDD die ik aan zijkant kan gebruiken). Totaalprijs incl. assemblage zou dan 844 euro op Azerty zijn wat goed binnen mijn prijsdoel valt. Weet echter niet of deze nog helemaal up to date is gezien we 3 maanden verder zijn?
Eigenlijk belangrijkste zou voor mij redelijk zijn waar ik ook op prestaties zou in willen leveren is dus algemene bouwkwaliteit. Mochten er bepaalde onderdelen zijn die met zekerheid betrouwbaar zijn mbt houdbaarheid heeft dat voor meer hoge meerwaarde. +koeling die stiller is mogelijk
Hoor graag advies of of er overige aanpassingen zijn die ik kan doen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral wat modernere games spelen. Mijn huidige kan nog redelijk low-end titels aan maar met name aantal (Talos Principle 2, BeamNG) laat hij het afweten. Voor rest zou algemeen systeem zijn voor diverse alledaagse doeleinden (films kijken, webbrowsen etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat te denken aan het liefst max 800 excl assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen die overdraagbaar zijn denk ik van 7 jaar oude pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb eerlijk gezegd geen speciale wensen. Doe soms voor lol beetje videorenderen / dataprocessing met python maar niet iets wat heel belangrijk zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was heeeel tevreden over mijn vorige pc destijds. Bestond uit het vorige
Intel Core i3-6100 - Boxed
Crucial - DDR4-2133 - 8GB
Corsair CX450M
Asus H110M-K
Crucial MX300 - 275GB
BitFenix Neos - Zwart
PowerColor Red Dragon Red Dragon Radeon RX
470 4GB GDDR5
Weet niet of veelzeggend is, maar heeft in 7 jaar chronisch veelvuldig gebruik 0 mankementen vertoont. Mocht er iets van zo'n betrouwbaarheid overdraagbaar zijn naar nieuwe systeem zou ik dat graag meenemen uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stillere koeling? Als er een te plaatsen is die echt heel stil is heb ik daar graag meer geld voor over
Ga je overklokken?
Standaard instellingen zijn prima
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zoals het nu is naar de februari 1080 dekstop Tweakers pc gekeken. Is de:
Montech X3 Mesh TG - Midtowermodel
be quiet! PURE POWER 11 400W - Voeding
Lexar NM710 500GB - SSD
G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS - Geheugen
Gelid Solutions Tranquillo 5 Black Edition - Koeler voor processor
Gigabyte B550M DS3H - Moederbord
AMD Ryzen 5 5600 Tray - Processor 3.5 GHz (4,4 GHz)
ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB - Videokaart
Enige wat ik geswapped heb is de 1 TB naar 500 gb (heb externe SDD die ik aan zijkant kan gebruiken). Totaalprijs incl. assemblage zou dan 844 euro op Azerty zijn wat goed binnen mijn prijsdoel valt. Weet echter niet of deze nog helemaal up to date is gezien we 3 maanden verder zijn?
Eigenlijk belangrijkste zou voor mij redelijk zijn waar ik ook op prestaties zou in willen leveren is dus algemene bouwkwaliteit. Mochten er bepaalde onderdelen zijn die met zekerheid betrouwbaar zijn mbt houdbaarheid heeft dat voor meer hoge meerwaarde. +koeling die stiller is mogelijk
Hoor graag advies of of er overige aanpassingen zijn die ik kan doen
[ Voor 9% gewijzigd door gusster op 23-05-2024 00:56 ]