Ik wil een thuiskantoor/gaming room opzetten in zolder. Helaas geen mogelijkheid tot een kabel te trekken. Ik heb wel op de 1e verdieping coax dus ik zat te denken moca naar ap en dan een powerline adapter en op zolder het andere blokje om zo bekabeld te kunnen gamen/werken. Zou dit werkbaar zijn
Vraag
Alle reacties
Het is maar de vraag of de powerline sneller en stabieler is dan de WiFi van het AP op de 1e verdieping, maar het kan werken. Als de stopcontacten op dezelfde groep zitten dan is het potentieel het hoogst, maar dat ligt aan de elektrische installatie. Ze moeten sowieso op dezelfde fase zitten.
I reject your reality and substitute my own
Ik heb vrij eenvoudig de coax kabels vervangen door utp. Is dat geen optie voor je?
Ik ben geen gamer, maar volgens mij wil je dan heel graag bedraad werken.En kan dat met werk en videobellen ook wel handig zijn.
Ik ben geen gamer, maar volgens mij wil je dan heel graag bedraad werken.En kan dat met werk en videobellen ook wel handig zijn.
powerline is onbetrouwbaar.
Kan werken en dan zomaar onverklaarbaar ineens problemen opleveren en kan som ook helemaal niet werken.
Moca is wel betrouwbaar.
Als utp kabel echt onmogelijk is zou ik voor wifi gaan.
Kan werken en dan zomaar onverklaarbaar ineens problemen opleveren en kan som ook helemaal niet werken.
Moca is wel betrouwbaar.
Als utp kabel echt onmogelijk is zou ik voor wifi gaan.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Coax vervangen door UTP is het beste, maar dan moet dat wel haalbaar zijn. In mijn geval zat de COAX kabel in de betonvloer, met een paar bochten over 20m. Geen beweging in te krijgen, dus Moca.
Moca is enorm stabiel, en ook nog relatief snel. Ik heb jarenlang een Hirschmann Moka 32 draaiend gehad, die ging tot 400 Mbps, en letterlijk nooit wat aan hoeven doen.
Wifi stabiliteit is wel bekend.
Powerline zit onderaan de betrouwbaarheidslijst bij mij, ik heb stabiele opstellingen gezien, maar veel vaker opstellingen die een factor 10 in snelheid varieerden, of elke paar dagen een restart nodig hadden. Doe jezelf een plezier en neem geen Powerline.
Dus in jouw geval zou ik Moca tot de eerste verdieping nemen, en daar een AP tegen het plafond schroeven.
Moca is enorm stabiel, en ook nog relatief snel. Ik heb jarenlang een Hirschmann Moka 32 draaiend gehad, die ging tot 400 Mbps, en letterlijk nooit wat aan hoeven doen.
Powerline zit onderaan de betrouwbaarheidslijst bij mij, ik heb stabiele opstellingen gezien, maar veel vaker opstellingen die een factor 10 in snelheid varieerden, of elke paar dagen een restart nodig hadden. Doe jezelf een plezier en neem geen Powerline.
Dus in jouw geval zou ik Moca tot de eerste verdieping nemen, en daar een AP tegen het plafond schroeven.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Is tegen het plafond schroeven perse nodig? Ivm zichtbaarheid en babykamer... wordt de vrouw des huizes niet blij van.
Moet dat perse tegen het plafond of kom ik al een eind met een AP of een router met antennetjes maar boven gericht zit namelijk erboven met bureau.scorpionv schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:26:
Coax vervangen door UTP is het beste, maar dan moet dat wel haalbaar zijn. In mijn geval zat de COAX kabel in de betonvloer, met een paar bochten over 20m. Geen beweging in te krijgen, dus Moca.
Wifi signaalsterkte wordt grotendeels bepaald door het aantal objecten wat tussen de zender en de ontvanger zit. Dus als het alleen maar extra lucht is valt dat wel mee, die 2 meter lucht tussen 1e verdieping plafond of vloer zal niet veel uitmaken waarschijnlijk.
Het materiaal van de vloer is wel van belang, heb je een betonvloer dan is je demping al relatief hoog, maar een vloer met een metallic folie er in (dat zie je nog wel eens bij ondervloer voor laminaat of PVC) is helemaal dramatisch.
Gewoon Moca adapters en accesspoint halen, die heb je sowieso nodig, en testen zou ik zeggen.
Het materiaal van de vloer is wel van belang, heb je een betonvloer dan is je demping al relatief hoog, maar een vloer met een metallic folie er in (dat zie je nog wel eens bij ondervloer voor laminaat of PVC) is helemaal dramatisch.
Gewoon Moca adapters en accesspoint halen, die heb je sowieso nodig, en testen zou ik zeggen.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke latency; wifi is al wat meer latency, met dan ook nog de omzetting naar MOCA erbij.
Wat voor spellen ga je spelen?
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Beton en een pvc click vloer geen folie ondervloer maar een rubber ondervloer.scorpionv schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:50:
Wifi signaalsterkte wordt grotendeels bepaald door het aantal objecten wat tussen de zender en de ontvanger zit. Dus als het alleen maar extra lucht is valt dat wel mee, die 2 meter lucht tussen 1e verdieping plafond of vloer zal niet veel uitmaken waarschijnlijk.
Een utp kabel naar de 1e verdieping en dan vanuit daar een router of ap voor wifi op de zolder. Voornamelijk COD platform PS5.ChaserBoZ_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:24:
Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke latency; wifi is al wat meer latency, met dan ook nog de omzetting naar MOCA erbij.
Ah dan omzeil je moca, dat scheelt één factor. Bij COD is een lage latency belangrijkAnoord schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:30:
[...]
Een utp kabel naar de 1e verdieping en dan vanuit daar een router of ap voor wifi op de zolder. Voornamelijk COD platform PS5.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Zoek dan ook eens weg om met utp naar zolder te komen. Soms kan dat heel goed via de verwarmingsbuizen. gewoon daarnaast. Dan ben je de AP ook kwijt.Anoord schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:30:
[...]
Een utp kabel naar de 1e verdieping en dan vanuit daar een router of ap voor wifi op de zolder. Voornamelijk COD platform PS5.
Ik heb dit topic een paar keer doorgelezen maar begrijp veel niet :
- ga je nu wel of niet met moca naar de 1e etage ? Of trek je een utp kabel waar je ineens over praat ?
- is er op zolder ook coax met wandoutlet aanwezig? Zoja > neem moca. Zoniet > trek van 1e etage naar zolder een utp kabel. Powerline niet aan beginnen.
- ga je nu wel of niet met moca naar de 1e etage ? Of trek je een utp kabel waar je ineens over praat ?
- is er op zolder ook coax met wandoutlet aanwezig? Zoja > neem moca. Zoniet > trek van 1e etage naar zolder een utp kabel. Powerline niet aan beginnen.
Pagina: 1