Ik zoek een?
CPU koeler
Wat is je budget?
Liefst onder de €30
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, ik ben een grote fan van Arctic, maar ik sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Via het werk heb ik een ASUS G13CH met I7-13700 & RTX4070 voor €400 kunnen kopen. Dit is een ASUS prebuilt met 2 exhaust fans en een CPU fan dat nog minder waard dan de oude Intel stock fan is.
Ondertussen heb ik hier één front intake Arctic P12 aan toegevoegd om toch meer lucht in de case te krijgen. Maar helaas passen er geen extra fans in.
De I7-13700 is gelimiteerd op 65W, maar met Intel XTU is er de nodige performance winst op 125W boost. Helaas gaat hij hierdoor naar de 100°C en begint hij te throttlen. (Elke fan draait op 100% vanaf 80°C dmv FanControl.)
Gezien de hoge CPU temps zit ik dus te kijken naar CPU koeler, in de hoop dat deze toch minder warm wordt.
De maximale hoogte van de CPU koeler mag maar 155mm zijn.
Zelf dacht ik aan de Thermalright Assassin X 120R SE V2, deze kost momenteel €19 op Amazon. Helaas bestaat hier geen officiele TDP waarde van, maar online lees ik dat deze tot 200W zou gaan.
Graag luister ik naar jullie meningen.
Indien relevant:
Front intake: 120mm Arctic P12 - 56CFM
Top Exhaust: 120mm Apistek - 104CFM
Rear Exhaust: 92mm Arctic F9 - 43CFM
CPU koeler
Wat is je budget?
Liefst onder de €30
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, ik ben een grote fan van Arctic, maar ik sta voor alles open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Via het werk heb ik een ASUS G13CH met I7-13700 & RTX4070 voor €400 kunnen kopen. Dit is een ASUS prebuilt met 2 exhaust fans en een CPU fan dat nog minder waard dan de oude Intel stock fan is.
Ondertussen heb ik hier één front intake Arctic P12 aan toegevoegd om toch meer lucht in de case te krijgen. Maar helaas passen er geen extra fans in.
De I7-13700 is gelimiteerd op 65W, maar met Intel XTU is er de nodige performance winst op 125W boost. Helaas gaat hij hierdoor naar de 100°C en begint hij te throttlen. (Elke fan draait op 100% vanaf 80°C dmv FanControl.)
Gezien de hoge CPU temps zit ik dus te kijken naar CPU koeler, in de hoop dat deze toch minder warm wordt.
De maximale hoogte van de CPU koeler mag maar 155mm zijn.
Zelf dacht ik aan de Thermalright Assassin X 120R SE V2, deze kost momenteel €19 op Amazon. Helaas bestaat hier geen officiele TDP waarde van, maar online lees ik dat deze tot 200W zou gaan.
Graag luister ik naar jullie meningen.
Indien relevant:
Front intake: 120mm Arctic P12 - 56CFM
Top Exhaust: 120mm Apistek - 104CFM
Rear Exhaust: 92mm Arctic F9 - 43CFM
[ Voor 9% gewijzigd door DavidBelgium op 22-05-2024 22:03 ]