Schimmel in plank tuinset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 21:34
Hoi, ik heb mijn tuinset in de winter in mijn schuur opgeslagen, maar er is op een van de planken schimmel ontstaan.

Valt deze plank nog te redden? De schimmel zit al door de dikte van de plank heen. Hieronder een foto van de boven- en onderkant. Het gaat me dan voornamelijk om dat de plank niet verder gaat schimmelen. Dat het een donkerdere kleur nu heeft maakt me niet zo uit

Ik kan de plank losmaken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtwcCFRPUwcvCwccoBVkuw4iwgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOQgw1pt5Uu2yRiMZesI11Cn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leM_LOZka1r2R1iW_pAPl7TduC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BQF6XbIE6g6tVexwlbRdH0d.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast dank!

[ Voor 13% gewijzigd door VisserC op 22-05-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:28
Bleek of antischimmel :)

Je gaat het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het zal echt niet door de plank heen geschimmeld zijn, hooguit tussen de spleten door naar de andere kant.
Let op met chemische spullen, dat gaat sowieso een lelijke vlek achterlaten op het hout en zal waarschijnlijk ook flink inbijten waardoor je het niet meer kunt herstellen.

Beste oplossing is de schimmel eraf krabben en dan het hout opnieuw bewerken, misschien een mooie kans om het hele set een keer te schuren en in een schimmelbestendigere was of olie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:45
Gewoon goed schoonmaken, en opnieuw impregneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:05
even met wat natuur azijn deppen, is het zo weg.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 20:32
ik zou ook even kijken/nadenken of je de tuinset nat in de schuur hebt weggezet en/of dat het niet goed ventileert in je schuur, of dat het in de schuur sowieso niet te vochtig is. Anders zit je volgend jaar of ander materiaal met soortgelijke problemen.
Pagina: 1